Strona 1 z 1

Wymiana szczęk hamulcowych - co wymienic przy okazji

: pn wrz 15, 2008 13:32
autor: MarcinWLKP
Witam, muszę zabrać się za tylne hamulce, bo pewnie są jeszcze od nowości, a już słabo tył hamuje. Co wymienić najlepiej? Same szczęki i dać bęben do przetoczenia? Czy może wymienić szczęki i bębny, czy szczęki, bębny, sprężynki i łożyska?

Co sądzicie o takim zestawie?
http://moto.allegro.pl/item435207121_be ... 2_c49.html

: pn wrz 15, 2008 13:42
autor: dziejo
bardzo tani ten zestaw :bigok: :bajer:
proponuję zaopatrzyć się w dobre bębny jak są już zjechane i dobrej klasy szczęki :bajer:
nie musisz wymieniać łozysk a sprężynka jak ci szczeli to dokupisz w każdym sklepie motor
daj sobie na luz z takimi zestawami to tylko chwyt !

: pn wrz 15, 2008 19:09
autor: -=ren=-
MarcinWLKP, jak nie musisz zmieniać łożysk to nie zmieniaj... ja raczej bym się przyjrzał cylinderkom... obejżał czy nie stoją, obejrzał te gumowe osłonki na nich. a potem jeszce zerknął na stan linek od ręcznego... Bębny jak nie mają rantów dużych i mają grubą ściankę to tez bym nie ruszał... trzeba rozebrać i obejrzeć :P

: pn wrz 15, 2008 22:39
autor: MarcinWLKP
Ok to najpierw sprawdzę, co przy okazji szczęk i dopiero kupię ;)

: wt wrz 16, 2008 12:44
autor: PAPAYOS
Proponuje wymienić same szczęki, jeśli tak jak pisali koledzy wcześniej są ranty na bębnie to wymienić i bębny. A jeśli wymieniasz bębny to mało prawdopodobne jest to że wybijesz pierścienie łożysk bez uszkodzenia bieżni, czyli i musisz wymienić łożyska...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: wt wrz 16, 2008 13:35
autor: chudi01
zasada jest ogólnie taka : jeżeli wymienisz szczęki a bębny mają duży rant no to ich przetoczenie nic ci nie da, bo promień szczęk i bębna będą wtedy znacznie różniły sie od siebie i szczęki będą "brały" tylko środkiem a nie na całej powierzchni.
Tak jak napisano powyżej drobiazgami się nie przejmuj (mam na myśli sprężyny ściągające )- ale zwróć uwagę na stan sprężynek z trzpieniem które trzymają szczękę do tej "okrągłej blachy" i na stan linki hamulca ręcznego oraz oczywiście stan cylinderków i gumek na nich.
łożyska jak nie hałasują to nie musisz wymieniać

: wt wrz 16, 2008 22:04
autor: MarcinWLKP
PAPAYOS pisze:Proponuje wymienić same szczęki, jeśli tak jak pisali koledzy wcześniej są ranty na bębnie to wymienić i bębny. A jeśli wymieniasz bębny to mało prawdopodobne jest to że wybijesz pierścienie łożysk bez uszkodzenia bieżni, czyli i musisz wymienić łożyska...
no właśnie czyli mam do wymiany szczęki, bębny (bo jak mogą wyglądać bębny po 199tys km - nie ma bata żeby nie było rantów), skoro bębny to i łożyska
chudi01 pisze:Tak jak napisano powyżej drobiazgami się nie przejmuj (mam na myśli sprężyny ściągające )
tym się akurat nie przejmuje, są w zestawie to niech będą ;)

Bębny i szczęki są polskie, firmy EG Brakes nie ukrywam, że całość jest bardzo tania. Pakować się w to czy lepiej kupić np zestaw Harta http://moto.allegro.pl/item438923616_be ... o_hit.html i do tego łożyska SKF lub Febi?

Kwestie co kupić już mam w zupełności wyjaśnioną, teraz pozostaje wybór dobrej firmy :pub:

: wt wrz 16, 2008 23:26
autor: PAPAYOS
Proponuję nie kupywać tanich bębnów...

Ponieważ tańsze mają tendęcję do robienia się w jajo... Po rozgrzaniu i ostygnięciu mogą nie powrócić do krągłości...

Tańsze szczęki mogą po pewnym czasie stracić okładzinę... A wtedy powtórka z rozrywki i kolejna wymiana kompletu...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: śr wrz 17, 2008 11:39
autor: grandi
PAPAYOS pisze:Ponieważ tańsze mają tendęcję do robienia się w jajo..
Nie prawda

Jeżeli chcesz tam zrobic mały remąoncik i mieć spokój na dł czas proponuje

-Wymienić bębny i szczęki
np. taki zetsaw
http://allegro.pl/item431513874_bebny_s ... html#photo
-cylinderki , ja płaciłem za sztukę 15 zł firmy delphi
http://allegro.pl/item434840685_nowy_cy ... html#photo
- i do tego sprężynki sczęk 30 zł i zamyka się koło więcej juz nie potrzeba kupowac