Strona 1 z 2

Brak podswietlenia, wymiana bzyczka swiatel, silnik wibruje

: ndz wrz 14, 2008 12:22
autor: kaczmarres
Witam wszystkich!!To moj pierwszy post wiec przepraszam za ewentualne pomylki..Od tygodnia jestem posiadaczem golfa 4 variant 1.9 tdi 90KM 2001r.Szukalem na forum..ale jak mi wyskakuje 100 stron mimo wyszukiwania...to juz sie zagubilem.

Mam takie oto problemy:
1.Najwazniejsze - brak podswietlenia tablicy rejestracyjnej z tylu.Byla spalona 1 zarowka,2 swiecila...wyjalem - te 1 i po wlazeniu juz zadna nie swieci :goof: wiec sprawdzilem bezpieczniki..ale nic nie znalazlem.Czy jest jakis przekaznik czy jakies inne bezpieczniki niz po lewo od kierownicy??Zdjalem plastik/wygluszenie klapy(myslalem ze moze wyrwalem kabelek) ale wszystko tam ok.. POMOCY!!
2.Bzyczek swiatel - czytalem posty...i wiem ze jest za zegarami..i ze dosc ciezko go wymienic/zdobic.Ale u mnie jest tak ze raz dziala a raz nie...czy tez jest koniecznosc wymiany czy moze jakies kabelki bardziej po wierzchu..??
3.Silnik -niby wszystko ok, ladnie chodzi, dyma nie puszcza...ALE, no wlasnie musi byc jakies ale - jak przyspieszam to od ok 2000- 2500 obr zaczyna dziwnie wibrowac i lekko warczec..na kazdym biegu.Takie jakies drgania jakby(nie wiem jak to opisac dokladnie) co to moze byc?Silnik,jakis przegub, kola?Skrzynia...Nie wiem...

Ok to tyle pierwszych problemow...Jezeli cos nie tak opisalem to SORKA, PROSZE POPRAWIC.

Jesli ktos sie orientuje w temacie prosze o jakies porady.

POZDRAWIAM

: ndz wrz 14, 2008 12:26
autor: grzybsi
co do drugiego punktu to musisz mikroprzełączniki wymienic w zamkach..było dużo tematów na forum o tym ...tu masz foto porade... http://www.taligentx.com/passat/images/ ... o=344&u=30

: ndz wrz 14, 2008 12:29
autor: greg
Ad1. wyjąć obie żarówki i sprawdzić czy przychodzi prąd - jeśli przychodzi wina w żarówkach - wymień obie
Ad 2. jak nie bzyczy to zobacz czy wtedy pali się światełko w drzwiach i oświetlenie wewnętrzne - jak się nie pali - mikrostyk zamka
Ad 3. wygląda na koło dwumasowe

: ndz wrz 14, 2008 18:59
autor: kaczmarres
No wiec tak...
1- sprawa zamknieta..jakims cudem ominalem spalony bezpiecznik :blush:
2.no wlasnie swiatelka w drzwiach i wewnetrzne dzialaja jak nalezy..a bzyczek jak chce - raz tak raz nie...to od czego zaczac?od tych felernych drzwi czy zegarow?
3.no wlasnie nie wiem co to moze byc...bo zauwazylem ze nawet na postoju troche czuc tak przy 2000-3000obr...

Dzieki panowie za podpowiedzi.I jak ktos ma jakies pomysly to piszcie.Pozdro

: ndz wrz 14, 2008 19:25
autor: doggie
kaczmarres pisze: 3.no wlasnie nie wiem co to moze byc...bo zauwazylem ze nawet na postoju troche czuc tak przy 2000-3000obr...
1/ a miałeś już kiedyś diesla - bo może poprostu nie jesteś przyzwyczajony do pracy silnika dieslowskiego - to trochę więcej drgań i odgłosów niż w benzynie
2/ zakładając że to nie jest kwestia przyzwyczajenia - odnoście dwumasu - przy gaszeniu silnika zobacz czy silnikiem mocno zakołysze - tak jakby chciał "wyskoczyć" z poduszek, czy - jak stoisz przed autem - spod maski dochodzi jakieś telepanie, tak jakby coś było luźne

: ndz wrz 14, 2008 20:38
autor: PinkFloyd
Wibracja w tym zakresie obrotów co podajesz oznacza padajacy dwumas. Niedługo juz bedzie mocno kołysał i walił przy odpalaniu. Komplet firmy LUK wraz z sprzegłem i dociskiem sprzegła i dwumasem można okazyjnie dostac za 1100zł, ale tylko na allegro, ja tam kupowąłem. Bo normalnie w sklepie taki komplet powyzej 2000 tys zł.

: ndz wrz 14, 2008 20:43
autor: kaczmarres
No wlasnie..od zawsze kontakt z dieslem..Ojciec ma 1.9 tdi paska 2001, brat a3 1997 1.9 tez 90KM(to samo co moj) i tak nie maja...
Opisze dokladniej - bo wiem ze to nie latwe rozpoznac wibracjie i drgania po opisie :grin: - wiec na postoju chodzi normalnie zupelnie
-nie drga, latwo odpala
-przy gaszeniu nie telepie(myslalem ze moze poduszka pod silnikiem)
-na postoju przy ok 2000-3000 obr zaczyna drgac (slychac i czuc jakby brrrrr) :kac:
-przyspiesza fajnie ale tez od ok 2000 obr zaczyna chodzic wlasnie ciut glosniej i drgac
-tak poza tym wszystko ok!!

Mozliwe ze dwumas..wymieniac czy jezdzic...co sie moze stac??Kleknie na drodze i koniec jazdy?

Aa wlasnie patrzylem na to na allegro...czy od 115/130/150 KM jest to samo co do 90KM?Bo te sa nawet tansze...

: ndz wrz 14, 2008 20:57
autor: PinkFloyd
kaczmarres pisze:No wlasnie..od zawsze kontakt z dieslem..Ojciec ma 1.9 tdi paska 2001, brat a3 1997 1.9 tez 90KM(to samo co moj) i tak nie maja...
Opisze dokladniej - bo wiem ze to nie latwe rozpoznac wibracjie i drgania po opisie :grin: - wiec na postoju chodzi normalnie zupelnie
-nie drga, latwo odpala
-przy gaszeniu nie telepie(myslalem ze moze poduszka pod silnikiem)
-na postoju przy ok 2000-3000 obr zaczyna drgac (slychac i czuc jakby brrrrr) :kac:
-przyspiesza fajnie ale tez od ok 2000 obr zaczyna chodzic wlasnie ciut glosniej i drgac
-tak poza tym wszystko ok!!

Mozliwe ze dwumas..wymieniac czy jezdzic...co sie moze stac??Kleknie na drodze i koniec jazdy?

Aa wlasnie patrzylem na to na allegro...czy od 115/130/150 KM jest to samo co do 90KM?Bo te sa nawet tansze...
To jest takie co pasuje do twojego http://moto.allegro.pl/item436132314_ko ... f_tdi.html z innego nie bedzie pasowało i ten facet ma najtaniej. Poza tym w TDI do 99r dot wersji 90KM nie było dwumasu, pojawił sie w silniku ALH - jedyny 90KM co ma dwumas, wszystkie mocniejsze maja go w serii. Dlatego w twojego brata A3 go nie ma. Kiedys widziałęm ze dwumas sie tak rozpadł ze cos sie z niego posypało zaklinowało sie w dociksu i pekła obudowa skrzyni - wiec ja tam wolałem dmuchać na zimne. Psuje sie to wymieniam, a nie jezdze jak sie rozsypie- bo nóz rozsypie sie w niedogodnej dla Ciebie chwili.

: ndz wrz 14, 2008 21:18
autor: kaczmarres
Ok dzieki za pomoc!
Jeszcze tylko ten bzyczek...jutro sie moze za to wezme.
Pozdrawiam.

: pn wrz 15, 2008 10:20
autor: Zieloniutki
Temat z brzęczykiem (ale z działającym oświetleniem) poruszany wielokrotnie, niestety właściciele golfików dotkniętych tą przypadłością zawsze byli odsyłani do 'forumowej szukajki' lub koledzy stwierdzali 'uszkodzony mikrostyk'. Mnie również dotyczy ta bolączka, rozwiązania niestety nie znalazłem ani tutaj ani na forum passata, a do wyciągania tablicy przyrządów aż tak mi się nie śpieszy... Czekam z niecierpliwością na owoce Twoich prac :) i powodzenia!

: pn wrz 15, 2008 10:45
autor: KonradzikIV
PinkFloyd, ja sie podepne do pytania o sprzegło, ja mam cos takigo jak odpalam i wrzuce na luz slysze tak jakby chrobotanie gdy docisne sprzeglo do konca wszystko jest ok czy to tez objawy padajacego dwumasu ??

: pn wrz 15, 2008 20:16
autor: kaczmarres
No to ja tez tak troche chyba mam jak kolega wyzej...na luzie bez sprzegla a ze sprzeglem jest jakby roznica..takie lekkie rechotanie...

Dodam ze autko ma 189tys w pelni udokumentowane...nie tam jakies allegrowe TUV:P

Bzyczek...chyba sobie daruje narazie :crazy: bo raz dziala raz nie...dzis np dzialal :kac:

A jeszcze czytalem o tych wibracjach..pisza ze impulsator tez moze byc..tzn troche inny rodzaj drgan..ale mozna sprobowac...Bo 1000 to zawsze zdaze wydac :jezor:

i jeszcze tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... d&start=60 pisze kolega ze od ok 50km/h przy 5 biegu zaczyna drgac mocniej itp...u mnie nie i dotego im szybciej i wyzszy bieg to jakby slabna drgania (tak wnioskuje po dluzszej jezdzie, juz ponad tydzien :hmm: )
Ale to tylko moje gdybanie...bo pewnie Kolega PinkFloyd ma racje niestety... :otepienie:

A jeszcze przy okazji - jaki rzrzad do mnie?ALH 90KM - na allegro od 200zl do 500 w czym roznica?Popme wody mus wymieniac?jak to jest?
POZDRO

: pn wrz 15, 2008 20:50
autor: PinkFloyd
kaczmarres pisze:No to ja tez tak troche chyba mam jak kolega wyzej...na luzie bez sprzegla a ze sprzeglem jest jakby roznica..takie lekkie rechotanie...

Dodam ze autko ma 189tys w pelni udokumentowane...nie tam jakies allegrowe TUV:P

Bzyczek...chyba sobie daruje narazie :crazy: bo raz dziala raz nie...dzis np dzialal :kac:

A jeszcze czytalem o tych wibracjach..pisza ze impulsator tez moze byc..tzn troche inny rodzaj drgan..ale mozna sprobowac...Bo 1000 to zawsze zdaze wydac :jezor:

i jeszcze tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... d&start=60 pisze kolega ze od ok 50km/h przy 5 biegu zaczyna drgac mocniej itp...u mnie nie i dotego im szybciej i wyzszy bieg to jakby slabna drgania (tak wnioskuje po dluzszej jezdzie, juz ponad tydzien :hmm: )
Ale to tylko moje gdybanie...bo pewnie Kolega PinkFloyd ma racje niestety... :otepienie:

A jeszcze przy okazji - jaki rzrzad do mnie?ALH 90KM - na allegro od 200zl do 500 w czym roznica?Popme wody mus wymieniac?jak to jest?
POZDRO
Pompę wody mus wymieniać, wczoraj rozbieraliśmy TDI po tym jak pompa wody stanęła po 20 tys km po wymianie rozrzadu- facet wymieniał bez wymiany pompy- bo wg niego była dobra ( ciekawe jak sparwdził ze łożysko jest dobre- moze byc dobre przez 10 tys km potem na nwoym pasku i naprezeniach moze szybko pasc ) , poszły wszystkie zawory, 2 tłoki, wszystkie hydrauliki :crazy: Pompe jak wymontowaliśmy to takie sie zastało łożysko ze na imadle nie pokreciłem. W ALH jest 5 rolek z tymi razem prowadzacymi, bez prowadzacych jest taniej ale ja polecam wymienic wszytskie + pompe, rolki polecam SKF, tak samo pompę, pasek Gates XS lub Contintech.

[ Dodano: Pon 15 Wrz, 2008 ]
KonradzikIV pisze:PinkFloyd, ja sie podepne do pytania o sprzegło, ja mam cos takigo jak odpalam i wrzuce na luz slysze tak jakby chrobotanie gdy docisne sprzeglo do konca wszystko jest ok czy to tez objawy padajacego dwumasu ??
A jak dodasz gazu to mija ???

: pn wrz 15, 2008 20:58
autor: kaczmarres
Cos takiego podeszloby? http://moto.allegro.pl/item420918298_ro ... a_skf.html
i
http://moto.allegro.pl/item435984217_au ... _wody.html

lub
http://moto.allegro.pl/item420918298_ro ... a_skf.html ale + pompe wody jeszcze...
chyba ze machanik cos tam wymysli lepiej...