Strona 1 z 2

Rozladowuje akumulator

: pt wrz 12, 2008 22:40
autor: osaVWosa
Silnik 1.8 RP nie wiem ktory rok Wsadzony do MKI cabrio
Jak w temacie
Szukajka przejrzana cala wszystkie rady sprawdzone i ciagle to samo...rozladowuje i nie mozna odpalic
Alternator wymieniony akumulator 3 mies rozrusznik wymieniony i nic
Jak da rade odpalic przejade jakies 5 km to z trudem zakreci jak nie odpali za 1 razem to juz kapota
Brak pradu
Myslalem ze na trasie sie doladuje zrobilem 150 km stanalem po 10 min chce odpalic a tu nic nawet nie obrocilo rozrusznikiem
HELP

: sob wrz 13, 2008 17:41
autor: stonefree
jakie napięcie ładowania?

: sob wrz 13, 2008 19:47
autor: kedzior
jak kolega - napiecie ladowania trzeba zmierzyc i bedzie cos jasniej ;]

: sob wrz 13, 2008 23:49
autor: osaVWosa
Napiecie ladowania 12.5 V po paru minutach wzrasta do ok 14 po wl wentylatora spada do 12 i tak w kolko
Dzisiaj po nocce probowalem odpalic sprawdzilem aku przed zakreceniem i pokazal 12 zakrecil raz bardzo slabo silnik nie odpalil
Po tym sprawdzilem znowu i bylo juz tylko 7 V
A i jeszce jedno w wiazce do altka ida 3 przewody 1 na + 2 niebieski do wzbudzenia i 3 czerw czarny i tu kur nie wiem do czego zakonczony wsuwka Po przekreceniu kluczyka jest w nim napiecie...

: ndz wrz 14, 2008 00:18
autor: Zico63b
Połączenia na drodze z altera do akumulatora, może śruba na rozruszniku, urywa się któraś końcówka, kable zaciśnięte w klemach - tego rodzaju rzeczy.

: ndz wrz 14, 2008 08:11
autor: Maćkooo
osa32osa pisze:pokazal 12 zakrecil raz bardzo slabo silnik nie odpalil
Po tym sprawdzilem znowu i bylo juz tylko 7 V
Bardzo to dziwne. Spróbuj naładować akumulator , potem podłacz go tuz przed rozruchem. Nastepnie niech pochodzi z 5 minut zgas silnik i znów odpal. Jesli nie odpali to nie ma ładowania.
Tak podsumowując to wymiana alternatora niewiele da gdyz b czesto to alternator jest ok a psuje sie w nim regulator napięcia co objawia sie skokami tegoz napięcia a w koncu wysiada calkowicie. Nowy to koszt ok. 50zł maksymalnie za dobra markę. Wiem że nawet nie musi zaświecic kontrolka a regulator jest zepsuty. Wiec sprawdz miernikiem czy napiecie ładowania jet stabilne oraz właz swiatła i stwierdz czy waha sie ok 13,9-14,4. Jesli jest 12v czy cos takiego to juz wiesz co wymienic.

: ndz wrz 14, 2008 08:55
autor: anaba255
osa32osa pisze:Napiecie ladowania 12.5 V po paru minutach wzrasta do ok 14 po wl wentylatora spada do 12 i tak w kolko
Z tego wynika, ze jest za slabe ladowanie, jak napial Maćkooo, powinno byc stabilne, nawed pod obciazeniem.

: ndz wrz 14, 2008 10:01
autor: Gallus
to ja sie dołączę do tematu...
jak samochód stoi przez ponad tydzień nieodpalany... czy może paśc akumulator w tym czasie? gdy jest jezdzone dziennie nic sie nie rozładowuje.... a gdy stoi dość długi czas nie idzie go odpalić.... może już czas na wymianę aku? za stary?

: ndz wrz 14, 2008 10:09
autor: Matador
Gallus pisze:jak samochód stoi przez ponad tydzień nieodpalany... czy może paśc akumulator w tym czasie?
nie może..
masz trzy możliwości:
1) akumulator jest niedoładowany - sprawdzić napięcie na klemach przy odpalonym aucie
2) coś go rozładowuje na postoju - zmierzyć prąd po wyłączeniu
3) akumulator się skończył

: ndz wrz 14, 2008 10:52
autor: Maćkooo
Gallus pisze:jak samochód stoi przez ponad tydzień nieodpalany... czy może paśc akumulator w tym czasie?
Oczywiście że może się tak stać. Wszystko zależy od stanu akumulatora m.in. wieku. Ale generalnie zaleca się ładowanie akumulatora gdy auto stoi bez uruchamiania po 2-4 tygodniach.
Zacznij od sprawdzenia miernikiem poboru prądu na postaju. Wynik podaj w amperach bądź miliamperach. Np aby calkowicie rozładowac akumulator 50Ah , a taki stosuje sie w silnikach 1,6cm3 potrzebny jest pobór prądu 0,2-0,3A. Oczywiscie wszytsko to teoria bo wtedy zostanie rozładowany calkowicie a taka sytuacja ma bardzo żadko miejsce.

: ndz wrz 14, 2008 11:55
autor: osaVWosa
Maćkooo pisze:Bardzo to dziwne. Spróbuj naładować akumulator , potem podłacz go tuz przed rozruchem. Nastepnie niech pochodzi z 5 minut zgas silnik i znów odpal. Jesli nie odpali to nie ma ładowania.
Po wymianie altka tak zrobilem Pochodzil tak ok 5 min i odpalil bez problemu nawet na wl odbiornikach tj swiatla itp
Przed wymiana mrugaly mi swiatla no to wiedzialem na 100% ze regulator padl a teraz to juz dostaje :grrr:
Najdziwniejsze jest to ze na krotkich dystansach sie laduje a jak przejade troche wiecej km to juz nie odpali...

: ndz wrz 14, 2008 15:22
autor: Zico63b
Pozostaje użyć 50-amperowy lub większy amperomierz i po prostu sprawdzić wydajność alternatora, dopływ do akumulatora i te połączenia.

: ndz wrz 14, 2008 15:29
autor: Golf 2 tuning
Stary albo masz zwarcie wez nawet zarowke z dwoma przewodami i podepnij pod kleme i pin akumulatora chyba ze masz naprawde stary akum.

: ndz wrz 14, 2008 20:32
autor: Lipek81
Zmierz napięcie ładowania, ale przy altku - powinno być mniej więcej takie samo jak przy aku, troszkę większe. Napięcie ładowania zmierz przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.

Czarny kabelek przy altku - czy ten altek lub ta wiązka nie jest z diesla? Bo być może ten kabelek jest od obrotomierz, który w dieslu informację pobiera z altka.

Ogólnie to wygląda mi na problem z altkiem.
Zmoierz też na wszelki wypadek pobór prądu z aku na postoju - odłącz klemę + i podłącz do niej i do dodatniego bieguna aku amperomierz - oczywiście wszystko co się da ma być wyłączone. Pobór pradu ma być minimalny - dziesiąte częci ampera.