Strona 1 z 1

[MK3] Dym spod maski

: wt lip 12, 2005 12:59
autor: tomaszg
Witam,
wczoraj znajomy wymienil mi uszczelke pod pokrywa zaworow. Dzisiaj (jest zajebiscie goraco) zauwazylem po zatrzymaniu (raptem 5 min jazdy) ze unosi sie dym/para spod maski. Coz to moze byc? Olej nigdzie nie cieknie. Ciecz chlodzaca jest w odpowiedniej ilosci.

: wt lip 12, 2005 13:15
autor: rzodkiew
moze jak wymienial uszczelke pokrywy to olej sciekl na kolektro wydechowy i teraz sie wypala , dlatego dymi

: wt lip 12, 2005 13:15
autor: lolo_golf
Moze poprostu osadził ja na oleju i silnik sie zagrzał i teraz musi to odparować.Pojezdzij jeszcze chwile i powinno przestać :grin:

: wt lip 12, 2005 13:56
autor: tomaszg
A moze to miec jakis zwiazek z nawiewem? Dzisiaj na parkingu w ramach przedmuchania (wymienialem filtr przeciwpylkowy) dmuchnalem sobie goracym (chyba ze 100 stopni :).

: wt lip 12, 2005 13:57
autor: lolo_golf
Tak bo ten smród spalonego oleju z silnika wali ci przez nawiew do środka :chytry: Pojezdzij chwile a przejdzie-narazie nie wymieniaj zadnych filtrów!

: wt lip 12, 2005 14:00
autor: tomaszg
Nie chodzi o sam smrod, tylko martwie sie o silnik. W mojej zony Fordzie KA po przekroczeniu 100km/h zawsze dymilo :) Ale tam cos ewidentnie bylo nie tak. A ja tu dzisiaj tylko 60km/h ;)

: wt lip 12, 2005 21:03
autor: rzodkiew
stawiam na olej na kolektorze wydechowym przy wymianie uszczelki, tak jak koledzy pisza pojezdzisz troche i olej sie wypali i wroci wszystko do normy, no chyba ze koles przy zakladaniu uszczelki zrobil cos nie tak i olej cieknie z pod pokrywy to wtedy bedzie dymil dlugo i dlugo..

: wt lip 12, 2005 21:43
autor: pkirylcz
Upewnij sie ze silnik jest szczelny i nie ma zadnych wyciekow.

: wt lip 12, 2005 22:17
autor: tomaszg
Taaaa, ta wspaniala uszczelka korkowa sie rozpieprzyla przy dokrecaniu :( Dobrze ze to tylko 10 zeta, nie ma lepszych uszczelek?

: wt lip 12, 2005 22:41
autor: rzodkiew
pokrywe z uszczelka dokrecac z czuciem nie za mocno ale tez nie za slabo to bedzie ok. pozdro

: śr lip 13, 2005 14:20
autor: tomaszg
Ostatecznie wymienilem na uszczelke gumową, wpasowała się jak ulał.

Jest jakas idealna kolejnosc dokrecania srub? (ktorych jest osiem)

1 2 3 4
5 6 7 8

Dokrecalem w kolejnosci 3 7 1 5 2 8 4 6. Oczywiscie powoli, rownomiernie, ale cosik mi jeszcze dymi, moze to jeszcze ten olej co wyciekl wczesniej (nie bylem w stanie dokladnie wytrzec).

Btw, to moja pierwsza "wieksza" robota w aucie :) Dotychczas tylko filtry, plyny :)

: śr lip 13, 2005 15:28
autor: lolo_golf
Noi tak ma być!Teraz bedzie wszystko grało tylko wyparuje ci tamten olej :grin: Co do śrób to naucz sie wszystko dokręcac "na krzyż" tak jak koło i bedzie zawsze wszystko ok!
Gratuluje udanej roboty! :pub:

: śr lip 13, 2005 18:07
autor: daaroo
ile kosztuje taka gumowa uszczelka ?

: śr lip 13, 2005 18:30
autor: tomaszg
Dalem 27 zl. w ponoc najtanszym sklepie w okolicy.

[ Dodano: Wto Lip 19, 2005 18:00 ]
Jakos pospieszylem sie z euforia... teraz leci mi w kilku miejscach spod pokrywy, a niech to... nie leje sie strugami, ale z lekka wycieka i to niestety znowu mi smierdzi. Nie wiem co zle moglem zrobic, za lekko dokrecilem?