Strona 1 z 2

Wymiana zegarów w GTI

: czw wrz 11, 2008 09:46
autor: _pączek_
Więc sprawa wygląda następująco-kupiłem GTI tylko że ma taki feler że nie działa podświetlenie zegarów ani wskaźnik paliwa-cała reszta jest OKi
Zastanawiam się nad wymianą całych zegarów
I tutaj moje pytanie-czy będą pasować zegary z np VR6 czy muszę koniecznie szukać z GTI??
Jak wygląda sprawa wtyczek-moje auto jest z 92'??
Czy robi różnicę marka zegarów VDO/Motometer??
Jak ze skalą licznika-mam u siebie 240km/h-czy jak wsadzę np 220km/h będzie dobrze pokazywał??

: czw wrz 11, 2008 14:16
autor: Lukasz_mk2
było już wiele razy na forum, firma jest nie istotna vdo/motometr. Ważne by index się zgadzał. Najczęściej jest tak że jak licznik i obrotomierz jest wyskalowany tak samo na nowych jak było na starych to powinno być oki. Co do wtyczki to jest tylko jedna niezależnie od rocznika.

PS a tak od siebie to jak nie masz u siebie MFA to warto rozejrzeć się za takim licznikiem z mfa i dołożyć pare gratów i mieć kolejny bajer w auci

: czw wrz 11, 2008 19:28
autor: _pączek_
może i było-nie będę się sprzeczał bo jakoś szukajka mi nie funguje...
skąd sczytam ten indeks??
w MK II jest na zegarach z przodu a tutaj??
MFA mam w aucie więc jest cacy :bajer:

: czw wrz 11, 2008 21:33
autor: BzyTek
Musisz szukać zegarów z takim samym DIN jak u siebie, inaczej będzie Ci przekłamywał licznik km. Prędkość każdy licznik będzie pokazywał dobrą.
BTW nie da się jakoś naprawić starych zegarów. Może pływak w pompie się zacioł,
Pozdro

: pt wrz 12, 2008 19:45
autor: _pączek_
BzyTek pisze: Musisz szukać zegarów z takim samym DIN jak u siebie
a jak to to sprawdzić??
a czy robi różnicę czy zamienię MotoMeter na VDO czy musze zostać prz tej firmie którą mam aktualnie??
nie znam się na MK III więc musicie tłumaczyć łopatologicznie :chytry:
a do tego pływaka jak się dobrać??

: pt wrz 12, 2008 21:21
autor: zodiak
Akurat z zegarami z VR-a bym nie próbował, tam jest 6 garów i występujeduże prawdopodobieństwo przekłamywania po podpięciu "pod silnik" 4-garowy.

: pt wrz 12, 2008 21:43
autor: _pączek_
a jak jest z tymi firmami??
można zastąpić MotoMeter zegarami VDO??

: pt wrz 12, 2008 21:54
autor: zodiak
krissek pisze: można zastąpić MotoMeter zegarami VDO??
Można śmiało, oba modele są "kompatybilne" (w danym wykonaniu, czyli pod wersję auta).

: pt wrz 12, 2008 22:21
autor: szopek87
Vr 6 i Gti maja takie same zegary i mozesz zalozyc je do swojego GTi sa tak samo wyskalowane i zgrywaja sie razem wiec bedzie dobrze i nie bedzie przeklamywac

: pt wrz 12, 2008 22:29
autor: zodiak
szopek87 pisze:Vr 6 i Gti maja takie same zegary i mozesz zalozyc je do swojego GTi sa tak samo wyskalowane i zgrywaja sie razem wiec bedzie dobrze i nie bedzie przeklamywac
Sprawdziłeś to "organoleptycznie"? Bo to że mają taki sam zakres prędkości (260km/h a w nowszych 240km/h) o niczym nie świadczy) a co jak co ale w VR6 zawsze zegary mają inny symbol niż 4-garowce. 4-garowce (benzyny) czasami mają zegary o takich samych numerach katalogowych. Nie wiem jak jest rozwiązane przekazywanie sygnału do obrotomierza ale jeśli jest to adekwatne do impulsów zapłonu to VR6 na 100% będzie przekłamywał (obrotomierz).

: pt wrz 12, 2008 22:31
autor: djtom
szesciocylindrowiec bedzie kłamał

: pt wrz 12, 2008 22:33
autor: zodiak
szesciocylindrowiec bedzie kłamał
W tym tkwi sedno, też tak myślę.

: pt wrz 12, 2008 22:33
autor: djtom
ale tak jest naprawda, było to wałkowane juz na realnych przykładach :pub:

: pt wrz 12, 2008 22:47
autor: szopek87
ale do obrotomierza idzie sygnal juz tylko i niektore VR 6 i w Gti maja takie same oznaczenia zegary wiec roznia sie impulsatorem ktory podaje sygnal na obrotomierz