Strona 1 z 1
jak wywalić tuleje z wahacza
: śr wrz 10, 2008 22:45
autor: g-zone
mam problem z tulejką, ta po prawej:
http://allegro.pl/item419285742_vw_golf ... _febi.html
ze starej guma sie urwała, i chciałem dłutem i mlotkiem wyklepac ja ale to mozolna robota, prasy nie mam, wiec jakiś motyw siłowy zostaje, jak sie nie uda dalej będe walil
macie jakieś pomysły???
do czego jest ten srodkowy elemnet metalowy
http://allegro.pl/item434311666_tuleje_ ... i_c52.html
: śr wrz 10, 2008 23:01
autor: Majek666
g-zone pisze:mam problem z tulejką, ta po prawej:
Jesli masz aluminiowa to ci powiem ze nie rozumiem z czym masz problem moze mlotek masz za lekki. jesli masz stalowa najpierw uderzaj w kolnierz stalowy wtedy latwiej wyjdzie uderzajac z gory
.
g-zone pisze:do czego jest ten srodkowy elemnet metalowy
To blaszka ustalajaca gume zeby byla w odpowiednim polozeniu.
[ Dodano: 10 Wrz 2008 23:03 ]
g-zone pisze:prasy nie mam
Ja tez jeszcze nie mam a juz troche tych wachaczy przerobilem i kazda wyszla predzej czy pozniej.
: śr wrz 10, 2008 23:07
autor: krzycho85
Gumę wytnij jakimś ostrym narzędziem a resztę przetnij brzeszczotem i bez problemu wybijesz. Tylko uważaj aby nie naciąć wahacza.
: śr wrz 10, 2008 23:09
autor: g-zone
Jesli masz aluminiowa to ci powiem ze nie rozumiem z czym masz problem moze mlotek masz za lekki. jesli masz stalowa najpierw uderzaj w kolnierz stalowy wtedy latwiej wyjdzie uderzajac z gory
chyba oryginalna z jednej strony ma taka otoczke ktora powoli wychodzi ale ciezko jak chole...
Majek666 pisze:
To blaszka ustalajaca gume zeby byla w odpowiednim polozeniu.
tzn co i jak?? przepraszam ale nie zrozumiałem, i która gumke
: śr wrz 10, 2008 23:12
autor: norek111
krzycho85 pisze:Gumę wytnij jakimś ostrym narzędziem a resztę przetnij brzeszczotem i bez problemu wybijesz. Tylko uważaj aby nie naciąć wahacza.
tak jak pisze kolega metoda niezawodna bez kowalstwa
: czw wrz 11, 2008 07:31
autor: Majek666
g-zone pisze:tzn co i jak?? przepraszam ale nie zrozumiałem, i która gumke
Gume tylnia wachacza. Jak wlozysz wachacz w sanki to musisz wlozyc tez ta blaszke ona ustawia otwory w sankach (na srube) osiowo z otworem w tuleji.
norek111 pisze:tak jak pisze kolega metoda niezawodna bez kowalstwa
A kto mowi o kowalstwie
mi dosc szybko wychodza.a brzeszczotem trza sie naciac. Ale kazda metoda jest dobra jesli prowadzi do tego samego celu.
g-zone pisze:chyba oryginalna z jednej strony ma taka otoczke ktora powoli wychodzi ale ciezko jak chole...
Nie wiem jak wyglada oryginalna wiem ze sa dwa typy stalowe z kolnierzem i aluminiowe bez kolnierza. Np Lemforder daje bez kolonierza a te z kolnierzem sa trudno dostepne. Przynajmniej w IC
: czw wrz 11, 2008 11:20
autor: CSR_GTI
g-zone pisze:prasy nie mam
pierwsze wieksze imadło jak sie pomyśli służy w podobnym celu
Wybijaj tak jak Ci piszą wyżej... W imadło i w kołnierz nawalaj to sie tulejka zawinie do środka i wyjdzie. Jak masz bez kołnierza to tnij.
Na imadle potem je sobie wciskaj - bedzie lżej niż młotkiem nabijać na wachacz.
: śr cze 24, 2009 13:16
autor: Radion
Odgrzeję trochę kotleta.
W wątku mowa jest o tylnej tulei wahacza, a jak sobie poradzić z tą przednią?
Jak wywalić starą? Mam dostęp do prasy.
: śr cze 24, 2009 13:48
autor: guti
Radion pisze:W wątku mowa jest o tylnej tulei wahacza, a jak sobie poradzić z tą przednią?
spalic jędze
mozna wykombinowacby jakis sciagacz , sruba na wylot, z drugij strony zaprzec i krecic az wyjdzie, al prosciej bedzie chyba dookola metalowej przeciac i wyciagac po kawałku, ja tego nie wymienialm, bo to rzadko pada, a moze np wypchnac to na imadle, przylozyc do tuleji i wypchnac na druga strone, o ile guma nie pusci