Strona 1 z 1

jak wywalić tuleje z wahacza

: śr wrz 10, 2008 22:45
autor: g-zone
mam problem z tulejką, ta po prawej:

http://allegro.pl/item419285742_vw_golf ... _febi.html

ze starej guma sie urwała, i chciałem dłutem i mlotkiem wyklepac ja ale to mozolna robota, prasy nie mam, wiec jakiś motyw siłowy zostaje, jak sie nie uda dalej będe walil :helm: :food: macie jakieś pomysły???

do czego jest ten srodkowy elemnet metalowy

http://allegro.pl/item434311666_tuleje_ ... i_c52.html

: śr wrz 10, 2008 23:01
autor: Majek666
g-zone pisze:mam problem z tulejką, ta po prawej:
Jesli masz aluminiowa to ci powiem ze nie rozumiem z czym masz problem moze mlotek masz za lekki. jesli masz stalowa najpierw uderzaj w kolnierz stalowy wtedy latwiej wyjdzie uderzajac z gory

.
g-zone pisze:do czego jest ten srodkowy elemnet metalowy
To blaszka ustalajaca gume zeby byla w odpowiednim polozeniu.

[ Dodano: 10 Wrz 2008 23:03 ]
g-zone pisze:prasy nie mam


Ja tez jeszcze nie mam a juz troche tych wachaczy przerobilem i kazda wyszla predzej czy pozniej.

: śr wrz 10, 2008 23:07
autor: krzycho85
Gumę wytnij jakimś ostrym narzędziem a resztę przetnij brzeszczotem i bez problemu wybijesz. Tylko uważaj aby nie naciąć wahacza.

: śr wrz 10, 2008 23:09
autor: g-zone
Jesli masz aluminiowa to ci powiem ze nie rozumiem z czym masz problem moze mlotek masz za lekki. jesli masz stalowa najpierw uderzaj w kolnierz stalowy wtedy latwiej wyjdzie uderzajac z gory
chyba oryginalna z jednej strony ma taka otoczke ktora powoli wychodzi ale ciezko jak chole...
Majek666 pisze: To blaszka ustalajaca gume zeby byla w odpowiednim polozeniu.
tzn co i jak?? przepraszam ale nie zrozumiałem, i która gumke

: śr wrz 10, 2008 23:12
autor: norek111
krzycho85 pisze:Gumę wytnij jakimś ostrym narzędziem a resztę przetnij brzeszczotem i bez problemu wybijesz. Tylko uważaj aby nie naciąć wahacza.
tak jak pisze kolega metoda niezawodna bez kowalstwa

: czw wrz 11, 2008 07:31
autor: Majek666
g-zone pisze:tzn co i jak?? przepraszam ale nie zrozumiałem, i która gumke
Gume tylnia wachacza. Jak wlozysz wachacz w sanki to musisz wlozyc tez ta blaszke ona ustawia otwory w sankach (na srube) osiowo z otworem w tuleji.
norek111 pisze:tak jak pisze kolega metoda niezawodna bez kowalstwa
A kto mowi o kowalstwie :P mi dosc szybko wychodza.a brzeszczotem trza sie naciac. Ale kazda metoda jest dobra jesli prowadzi do tego samego celu.
g-zone pisze:chyba oryginalna z jednej strony ma taka otoczke ktora powoli wychodzi ale ciezko jak chole...
Nie wiem jak wyglada oryginalna wiem ze sa dwa typy stalowe z kolnierzem i aluminiowe bez kolnierza. Np Lemforder daje bez kolonierza a te z kolnierzem sa trudno dostepne. Przynajmniej w IC

: czw wrz 11, 2008 11:20
autor: CSR_GTI
g-zone pisze:prasy nie mam
pierwsze wieksze imadło jak sie pomyśli służy w podobnym celu :helm:

Wybijaj tak jak Ci piszą wyżej... W imadło i w kołnierz nawalaj to sie tulejka zawinie do środka i wyjdzie. Jak masz bez kołnierza to tnij.

Na imadle potem je sobie wciskaj - bedzie lżej niż młotkiem nabijać na wachacz.

: śr cze 24, 2009 13:16
autor: Radion
Odgrzeję trochę kotleta.
W wątku mowa jest o tylnej tulei wahacza, a jak sobie poradzić z tą przednią?
Jak wywalić starą? Mam dostęp do prasy.

: śr cze 24, 2009 13:48
autor: guti
Radion pisze:W wątku mowa jest o tylnej tulei wahacza, a jak sobie poradzić z tą przednią?
spalic jędze :) mozna wykombinowacby jakis sciagacz , sruba na wylot, z drugij strony zaprzec i krecic az wyjdzie, al prosciej bedzie chyba dookola metalowej przeciac i wyciagac po kawałku, ja tego nie wymienialm, bo to rzadko pada, a moze np wypchnac to na imadle, przylozyc do tuleji i wypchnac na druga strone, o ile guma nie pusci :)