jak wywalić tuleje z wahacza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

jak wywalić tuleje z wahacza

Post autor: g-zone » śr wrz 10, 2008 22:45

mam problem z tulejką, ta po prawej:

http://allegro.pl/item419285742_vw_golf ... _febi.html

ze starej guma sie urwała, i chciałem dłutem i mlotkiem wyklepac ja ale to mozolna robota, prasy nie mam, wiec jakiś motyw siłowy zostaje, jak sie nie uda dalej będe walil :helm: :food: macie jakieś pomysły???

do czego jest ten srodkowy elemnet metalowy

http://allegro.pl/item434311666_tuleje_ ... i_c52.html
Ostatnio zmieniony śr wrz 10, 2008 22:48 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » śr wrz 10, 2008 23:01

g-zone pisze:mam problem z tulejką, ta po prawej:
Jesli masz aluminiowa to ci powiem ze nie rozumiem z czym masz problem moze mlotek masz za lekki. jesli masz stalowa najpierw uderzaj w kolnierz stalowy wtedy latwiej wyjdzie uderzajac z gory

.
g-zone pisze:do czego jest ten srodkowy elemnet metalowy
To blaszka ustalajaca gume zeby byla w odpowiednim polozeniu.

[ Dodano: 10 Wrz 2008 23:03 ]
g-zone pisze:prasy nie mam


Ja tez jeszcze nie mam a juz troche tych wachaczy przerobilem i kazda wyszla predzej czy pozniej.



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » śr wrz 10, 2008 23:07

Gumę wytnij jakimś ostrym narzędziem a resztę przetnij brzeszczotem i bez problemu wybijesz. Tylko uważaj aby nie naciąć wahacza.



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » śr wrz 10, 2008 23:09

Jesli masz aluminiowa to ci powiem ze nie rozumiem z czym masz problem moze mlotek masz za lekki. jesli masz stalowa najpierw uderzaj w kolnierz stalowy wtedy latwiej wyjdzie uderzajac z gory
chyba oryginalna z jednej strony ma taka otoczke ktora powoli wychodzi ale ciezko jak chole...
Majek666 pisze: To blaszka ustalajaca gume zeby byla w odpowiednim polozeniu.
tzn co i jak?? przepraszam ale nie zrozumiałem, i która gumke



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr wrz 10, 2008 23:12

krzycho85 pisze:Gumę wytnij jakimś ostrym narzędziem a resztę przetnij brzeszczotem i bez problemu wybijesz. Tylko uważaj aby nie naciąć wahacza.
tak jak pisze kolega metoda niezawodna bez kowalstwa



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » czw wrz 11, 2008 07:31

g-zone pisze:tzn co i jak?? przepraszam ale nie zrozumiałem, i która gumke
Gume tylnia wachacza. Jak wlozysz wachacz w sanki to musisz wlozyc tez ta blaszke ona ustawia otwory w sankach (na srube) osiowo z otworem w tuleji.
norek111 pisze:tak jak pisze kolega metoda niezawodna bez kowalstwa
A kto mowi o kowalstwie :P mi dosc szybko wychodza.a brzeszczotem trza sie naciac. Ale kazda metoda jest dobra jesli prowadzi do tego samego celu.
g-zone pisze:chyba oryginalna z jednej strony ma taka otoczke ktora powoli wychodzi ale ciezko jak chole...
Nie wiem jak wyglada oryginalna wiem ze sa dwa typy stalowe z kolnierzem i aluminiowe bez kolnierza. Np Lemforder daje bez kolonierza a te z kolnierzem sa trudno dostepne. Przynajmniej w IC



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » czw wrz 11, 2008 11:20

g-zone pisze:prasy nie mam
pierwsze wieksze imadło jak sie pomyśli służy w podobnym celu :helm:

Wybijaj tak jak Ci piszą wyżej... W imadło i w kołnierz nawalaj to sie tulejka zawinie do środka i wyjdzie. Jak masz bez kołnierza to tnij.

Na imadle potem je sobie wciskaj - bedzie lżej niż młotkiem nabijać na wachacz.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » śr cze 24, 2009 13:16

Odgrzeję trochę kotleta.
W wątku mowa jest o tylnej tulei wahacza, a jak sobie poradzić z tą przednią?
Jak wywalić starą? Mam dostęp do prasy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr cze 24, 2009 13:48

Radion pisze:W wątku mowa jest o tylnej tulei wahacza, a jak sobie poradzić z tą przednią?
spalic jędze :) mozna wykombinowacby jakis sciagacz , sruba na wylot, z drugij strony zaprzec i krecic az wyjdzie, al prosciej bedzie chyba dookola metalowej przeciac i wyciagac po kawałku, ja tego nie wymienialm, bo to rzadko pada, a moze np wypchnac to na imadle, przylozyc do tuleji i wypchnac na druga strone, o ile guma nie pusci :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 221 gości