Strona 1 z 3

gdzie jest wlew oleju do skrzyni w 1.6

: śr wrz 10, 2008 13:45
autor: paweł89
gdzie jest wlew oleju do skrzyni w 1.6 bo robie to pierwszy raz :/

: śr wrz 10, 2008 14:06
autor: wojtas4589
za lewym przednim kołem jest śruba na klucz imbusowy nr 17, tzn taki sześciokątny, odkręcasz ją i wlewasz olej aż sie przeleje przez ten otwór wtedy jest stan.
a olej spuszczasz pod skrzynią jest śruba, o ile dobrze pamiętam rozmiar 13

: śr wrz 10, 2008 14:11
autor: GMS
Witam
Korek wlewu oleju bezdiesz mial w tylniej czesci skrzyni od strony kola na ampul 17
pozdrawiam

: śr wrz 10, 2008 14:29
autor: paweł89
fuucccck skad ja mam go wziosc eh :/ jak by nie mogli normalnej sruby tam dac grrr

: śr wrz 10, 2008 14:32
autor: wojtas4589
weź śrube na klucz 17 przyspawaj kawałek preta i masz klucz :)

: śr wrz 10, 2008 14:45
autor: Maćkooo
Korek przelewowy jest przy lewym kole. Ma średnicę 2,5 cm na klucz 17mm imbus.
Olej mozna jeszcze wlać przez otwór po lince licznika oraz przez odpowietrzenie.

: śr wrz 10, 2008 14:57
autor: paweł89
Maćkooo pisze:Olej mozna jeszcze wlać przez otwór po lince licznika oraz przez odpowietrzenie.
znowu widze ze pomocna rada służysz ;) ... a wiec gdzie ten odpowietrznik jest ? ;)

: śr wrz 10, 2008 15:55
autor: wojtas4589
Maćkooo pisze:Olej mozna jeszcze wlać przez otwór po lince licznika oraz przez odpowietrzenie
co nie zmienia faktu że śrubke rozmiaru 17 i tak trzeba odkręcić żeby sprawdzić stan :crazy:

: śr wrz 10, 2008 17:23
autor: GMS
wojtas4589 pisze:
Maćkooo pisze:Olej mozna jeszcze wlać przez otwór po lince licznika oraz przez odpowietrzenie
co nie zmienia faktu że śrubke rozmiaru 17 i tak trzeba odkręcić żeby sprawdzić stan :crazy:
nie koniecznie spuszczasz wszystko patrzysz ile wchodzi wlewasz przez naped licznika i ma byc tylko jest jeden problem zeby stary olej wypuscic tez trzeba miec ampul 17
pozdrawiam.

: śr wrz 10, 2008 17:37
autor: paweł89
taaa fajnie ..................... a czy powie mi ktoś wreszcie gdzie ten odpowietrznik albo naped licznika???????????????????

: śr wrz 10, 2008 17:44
autor: CzapCzap
No lepiej sobie zrobic kluczyk, ja dalem ponad 5 dych za takiego jednego ampula

: śr wrz 10, 2008 17:50
autor: wojtas4589
GMS pisze:nie koniecznie spuszczasz wszystko patrzysz ile wchodzi wlewasz przez naped licznika i ma byc tylko jest jeden problem zeby stary olej wypuscic tez trzeba miec ampul 17
pozdrawiam.
a skąd wiedzieć że wczśniej był stan?
a do spuszczenia oleju chyba jest nr13 a nie 17 ale nie jestem pewien

: śr wrz 10, 2008 18:03
autor: GMS
nie obchodzi mnie co bylo wczesniej spuszczasz wszystko patrzysz np. w auto dacie ile wchodzi oleju wlewasz tyle ile ma byc i po sprawie tylko i tak nic nie zrobi bo do spuszczenia oleju tez jest poyrzebny ampul 17 100% bez tego nic nie zrobi.
a kolega jak niechce inwestowac w narzedzia i nie ma spawarki to moze pojechac do jakiejs hurtowni ze srubami i sobie kupi nakredke DLUGA M 10 na klucz 17 za 2zl i odkreci to bez problemu.
pozdrawiam

: śr wrz 10, 2008 18:44
autor: misiek
paweł89 pisze:gdzie jest wlew oleju do skrzyni w 1.6 bo robie to pierwszy raz :/
czerwona strzałka

[ Dodano: 08-09-10, 18:51 ]
jeśli dobrze widzę to masz skrzynię 5 biegową - nie ma potrzeby zmiany oleju (chyba że poważna awaria była) a jedynie kontrolę wzrokową, jeżeli skrzynia jest względnie sucha to nie wolno odkrecać korka, poziom oleju przewyższa otwór kontrolny, jezeli jednak olej bedziesz zmieniał to nalewasz go przez otwór kontrolny (śruba) a resztę poprzez napęd linki prędkościomierza, ilość oleju w 5 biegowej skrzyni - to 2 litry , 4- ro biegowej to 1,5 litra