Strona 1 z 1

Coś z airbagiem nie halo, logi z VAGa do analizy

: śr wrz 10, 2008 12:10
autor: jankes2
Witam
wczoraj podczas jazdy moim MK5 1.6fsi odsunełem sobie fotel maxymalnie do tyłu i odbyło sie to dośc gwałtownie tak ze zapaliła sie kontrolka od airbagu. (ten model ma poduchy boczne w siedzeniach)
Dzisiaj przeskanowałem i takie błedy sie pojawiły z czym ten pierwszy to po odłaczeniu kabla z wtyczki od fotela kierowcy. a drugi jest jak wtyczka jest podłaczona. nierozumiem jak to sie mogło popsuc i o co biega,jak to naprawic? Pozdrawiam miłosników VW

Monday,10,September,2007,10:28:14:26365
VAG-COM Version: Release 704.1
J
Address 15: Airbags
Control Module Part Number: 1K0 909 605 A
Component and/or Version: 0M AIRBAG VW8 022 0500
Software Coding: 0012365
Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON
---------------------------------------------------------------------------


Monday,10,September,2007,10:28:47:26365
VAG-COM Version: Release 704.1
J
Address 15: Airbags
Control Module Part Number: 1K0 909 605 A
Component and/or Version: 0M AIRBAG VW8 022 0500
Software Coding: 0012365
Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

[ Dodano: 10 Wrz 2008 12:11 ]
aha jesli jest możliwosc odlaczenia tej poduchy tak zeby niebylo kontrolki na desce to jak to zrobic z vagcoma?

[ Dodano: 10 Wrz 2008 12:27 ]
dodam że sprawdzałem wtyczki i wyglądaja na ok....sa dwie żółte wtyczki jedna pod samym fotelem a druga w podłodze pod zaślepka.

: śr wrz 10, 2008 13:28
autor: greg
pomimo odłączeni i podłączenia wtyczek + skasowania błędu nadal sie pojawia?

: śr wrz 10, 2008 13:56
autor: jankes2
tak,nawet na zaplonie gdy mam vaga podlaczonego,swieci sie kontrolka na desce-kasuje blad kontrolka znika a po chwili wraca razem z bledem......moze cos niezwieraja te kostki?

[ Dodano: 10 Wrz 2008 19:01 ]
nikt niewie?

: śr wrz 10, 2008 20:59
autor: Zico63b
No porada w/g programu jest taka: kable, boczna poduszka, sterownik SRS. I tyle podpowiedzi, teraz pozostaje doświadczenie w elektryce. Może kable się gdzieś naderwały i nie zawsze stykają, po włączeniu silnika i jego drganiach nie kontaktują. Jest to częsta usterka w IV-kach.
Pewnie da się bezpiecznie zmierzyć przepływ przez kable tak by nie wyzwolić zapłonu. Ja niestety nie znam tych sposobów. A bez gruntownej wiedzy lepiej nic nie robić.

: śr wrz 10, 2008 21:50
autor: papaj
sprawdz jak masz poprowadzony kabel pod siedzeniem, i jak masz możliwość to zajżyj czy nie jest mocno naciągnięty przy maksymalnym przesunięciu fotela do tylu, to czesta dolegliwość, jak odsuwałeś powoli to nic sie nie dzialo, a jak gwaltownie to mogło kabel naderwać

: śr wrz 10, 2008 22:05
autor: greg
problem w tym że przy szarpnięciu mogłeś uszkodzić kabel lub wtyczkę - kable maja po 0,35mm więc będzie trudno tym bardziej że nikt nie chce nabroić

: śr wrz 10, 2008 22:35
autor: jankes2
dobra,jutro odkręce fotel i posprawdzam co i jak,dzisiaj jak sprawdzałem to nic niewyglądało jakby był naciągniety itp. czy mozna spokojnie sprawdzic opór na poduszce miernikiem?

: śr wrz 10, 2008 22:52
autor: papaj
można, sprawdz najpierw na kablu, a potem na samej poduszce, powinno być ok 2,2 ohm, jak masz walniety kabel to pewnie wyjdzie nieskonczoność i bedzie juz wtedy wszystko jasne

: czw wrz 11, 2008 14:56
autor: jankes2
no więc dzisiaj juz zabieram sie za odkrecanie fotela,ale podlaczylem vaga jeszcze raz,bład skasowałem i o dziwo nie wrócił...sprawdziłem kilka razy,pobawiłem sie fotelem i zero błedu....no wiec tak zostawiłem.....mam nadzieje ze już sie to niepowtórzy. A teraz pytanie z innej beczki,jak sprawdzic przebieg auta za pomoca vagcoma?