Strona 1 z 2

Bora 1.9 pomoc w wymianie czesci

: sob wrz 06, 2008 18:55
autor: macbat
Kupilem Volkswagen Bora 1.9 Variant(kombi) TDI 116 km oznaczenie silnika AJM 6 biegowa skrzynia climatronic itd

Rocznik 1999 r z kodem 2000

przebieg 144 tys

Pytanie to czy wymienic jeszcze cos z tych pozycji nizej ????


- wymiana rozrzadu kompletnego + pompa
- wymiana paska klinowego
- wymiana oleju
- wymiana uszczelki od pokrywy silnika badz tam gdzie cieknie
- sprawdzenie hamulcow
- wymiana plynu w chlodnicy
- wymiana plynu hamulcowego
- sprawdzenie zuzycia turbo sprezarki
- wyciagniecie rzeczywistego przebiegu z komputera samochodu
- filtr przeciwpylkowy

Re: Bora 1.9 pomoc w wymianie czesci

: sob wrz 06, 2008 19:05
autor: PinkFloyd
macbat pisze:Kupilem Volkswagen Bora 1.9 Variant(kombi) TDI 116 km oznaczenie silnika AJM 6 biegowa skrzynia climatronic itd

Rocznik 1999 r z kodem 2000

przebieg 144 tys

Pytanie to czy wymienic jeszcze cos z tych pozycji nizej ????


- wymiana rozrzadu kompletnego + pompa
- wymiana paska klinowego
- wymiana oleju
- wymiana uszczelki od pokrywy silnika badz tam gdzie cieknie
- sprawdzenie hamulcow
- wymiana plynu w chlodnicy
- wymiana plynu hamulcowego
- sprawdzenie zuzycia turbo sprezarki
- wyciagniecie rzeczywistego przebiegu z komputera samochodu
- filtr przeciwpylkowy
Sprawdzenie oleju w skrzyni, filtr paliwa, powietrza, odgrzybienie klimy, sprawdzenie czynnika chłodniczego - stopnia krzepniecia, jezeli chcesz wiedziec cos o stanie silnika, turbo, przepływki, czy łopadki turbiny sa nie zapieczone i czy moc jest ok to koniecznie Vagiem logi dynamiczne grup 003, 008, 011

Re: Bora 1.9 pomoc w wymianie czesci

: sob wrz 06, 2008 19:11
autor: macbat
PinkFloyd pisze:
macbat pisze:Kupilem Volkswagen Bora 1.9 Variant(kombi) TDI 116 km oznaczenie silnika AJM 6 biegowa skrzynia climatronic itd

Rocznik 1999 r z kodem 2000

przebieg 144 tys

Pytanie to czy wymienic jeszcze cos z tych pozycji nizej ????


- wymiana rozrzadu kompletnego + pompa
- wymiana paska klinowego
- wymiana oleju
- wymiana uszczelki od pokrywy silnika badz tam gdzie cieknie
- sprawdzenie hamulcow
- wymiana plynu w chlodnicy
- wymiana plynu hamulcowego
- sprawdzenie zuzycia turbo sprezarki
- wyciagniecie rzeczywistego przebiegu z komputera samochodu
- filtr przeciwpylkowy
Sprawdzenie oleju w skrzyni, filtr paliwa, powietrza, odgrzybienie klimy, sprawdzenie czynnika chłodniczego - stopnia krzepniecia, jezeli chcesz wiedziec cos o stanie silnika, turbo, przepływki, czy łopadki turbiny sa nie zapieczone i czy moc jest ok to koniecznie Vagiem logi dynamiczne grup 003, 008, 011
co to jest VAG? i co to jest czynnik chlodniczy ?

: sob wrz 06, 2008 19:14
autor: greg
macbat pisze:i co to jest czynnik chlodniczy ?
masz climatronic - to co chłodzi ci w aucie napełnione jest czynnikiem chłodniczym r134

: sob wrz 06, 2008 19:22
autor: macbat
aha czy to wszystko co nalezy wymienic badz sprawdzic??

i prosze o podanie kosztow tak mniej wiecej

z gory dziekuje i przepraszam za proste pytania ale jestem laikiem jesli chodzi o samochody ta bora jest moim pierwszym autem

thx !

: sob wrz 06, 2008 19:30
autor: greg
kompletny rozrząd z wymianą i pompą wody to wydatek ok 1000zł
pasek klinowy powinnien w tym też się zmieścić
olej + filtr to ok 180zł
wymiana plynu w chlodnicy - 1,5 litra koncentratu - 35zł - kupisz 2 butle + woda
macbat pisze:wymiana plynu hamulcowego
- sprawdzenie zuzycia turbo sprezarki
pogadaj z tym co ci będzie robił rozrząd
filtr ppyłkowy (z węglem 55zł )
sprawdzenie klimy z odgrzybieniem ok 150zł

[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 7:30 pm ]
macbat pisze:aha czy to wszystko co nalezy wymienic badz sprawdzic??
jedź na diagnostykę - hamulce i amory i końcówki drązkó i wahacza to podstawa - od tego zależy twoje życie

: sob wrz 06, 2008 20:02
autor: macbat
ok bardzo dziekuje za pomoc mimo ze jestem nowy uzyskalem odpowiedz co rzadko sie zdarza na innych forach


dziekuje

: sob wrz 06, 2008 20:34
autor: kiss
greg pisze:kompletny rozrząd z wymianą i pompą wody to wydatek ok 1000zł
szwagier w tym silniku zmiescil sie w niecale 600zł (pasek, rolki, pompa, robocizna)
duzo zalezy gdzie bedziesz robil

: sob wrz 06, 2008 21:16
autor: greg
kiss pisze:duzo zalezy gdzie bedziesz robil
i na jakich częściach :bajer:

: sob wrz 06, 2008 21:44
autor: kiss
greg pisze:i na jakich częściach
wszystko bylo Ruville + pasek Contitech
1000 to juz pod ASO podchodzi

: sob wrz 06, 2008 23:04
autor: macbat
chce orginalne pewne hajs jest wiec dam rade woze zone w ciazy wiec nie bede ryzykowal !


a i jeszcze jedno pytanie jaki olej wlac najlepiej ? dodam tylko ze nie mam pojecia jaki teraz jest :O

: sob wrz 06, 2008 23:14
autor: kiss
macbat pisze:chce orginalne pewne
Tylko że Ruville i Contitech to jest właśnie niemiecki oryginał, ale jeśli chcesz koniecznie robić to w ASO to już Twoja decyzja. Wsumie sprzątaczka, sekretarka i reszta ekipy ASO też z czegoś muszą zyć ;)

: sob wrz 06, 2008 23:16
autor: macbat
kiss pisze:
macbat pisze:chce orginalne pewne
Tylko że Ruville i Contitech to jest właśnie niemiecki oryginał, ale jeśli chcesz koniecznie robić to w ASO to już Twoja decyzja. Wsumie sprzątaczka, sekretarka i reszta ekipy ASO też z czegoś muszą zyć ;)

problem w tym ze nie znam tutaj u siebie dobrych mechaniorow ktorzy by mi to zrobili ...

: sob wrz 06, 2008 23:20
autor: kiss
macbat pisze:problem w tym ze nie znam tutaj u siebie dobrych mechaniorow
jesli myslisz ze znajdziesz ich w ASO to sorry :grin: