Strona 1 z 2

bierze olej, co zrobic ??

: sob wrz 06, 2008 15:59
autor: qzyra
mam silnik 1,4 akq , 1999 rok niby 115000 przebiegu autko mam od roku .. meczy mnie jeden problem - bierze olej dosyc sporo, ciezko mi okerslic ile bo nie wiem nawet ile jest na bagnecie od minimum do maxmimum ale sporo dolewam, .. mechanik twierdzi ze wymiana pierscieni i uszczelek pod glowica(o ile dobrze dobrze pamietam ze pod glowica) wystarczy i nie bedzie bralo oleju .. i pytanie z tym problemem: czy mial ktos taki problem i ewentualnie w jaki sposob go rozwiazal ?? czytalem juz na forum ze te silniki maja prawdopodobnie taka wade fabryczna ale mozliwe ze kogos juz taki problem dosiegl wiec prosze o pomoc i z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.. pozdrawiam

: sob wrz 06, 2008 16:16
autor: sas_gti
ciezko mi okerslic ile bo nie wiem nawet ile jest na bagnecie od minimum do maxmimum ale sporo dolewam
no ale ile dolewasz to chyba wiesz? Dolej raz do maska, spisz licznik, potem znowu dolej do maksa i bedziesz wiedzial ile weszło i ile to km. Zadna filozofia :)
qzyra pisze: mechanik twierdzi ze wymiana pierscieni i uszczelek pod glowica
mechanik chce zaraobić na nic nie dającej naprawie. Jesli przynajmnije próby olejowej nie zrobił to nie moze tego stweirdzić. Tym bardziej ze jak sam zauwazyles jest to bolączka tego silnika.

: sob wrz 06, 2008 16:23
autor: qzyra
robil i na sucho i na olej .. stwierdzil ze cisnienie w dwoch jest za niskie no i po dolaniu oleju niby wzroso az do 18 atmosfer

: sob wrz 06, 2008 16:59
autor: Bąku
robil i na sucho i na olej .. stwierdzil ze cisnienie w dwoch jest za niskie no i po dolaniu oleju niby wzroso az do 18 atmosfer
próbę olejową panie kolego robi się po zdjęciu głowicy inaczej sie nieda, jeżeli silnik ma rzeczywiście taki przebieg to niesądze żeby pierścienie już poszły, bez zdejmowania głowicy się nieobejdzie bo zapewne trzeba wymienić uszczelniacze na zaworach po ich wymianie problem powinien zniknąć ale jak juz głwoica bedzie zdjęta wtedy mechanior oceni stan pierścieni jak będą lipne to też trzeba bedzie je wymienić

: sob wrz 06, 2008 21:50
autor: valerio
Stary a jaki olej tam lejesz? Ja miałem ten sam problem, nalałem dobrego castrola i śmigam bez dolewek

: sob wrz 06, 2008 22:55
autor: looki8329
valerio, jakim castrolem zalałeś i ile już na nim przejechałeś? Ja jeżdżę na shellu i też mi dużo nie bierze na 10000km wziął mi litr więc to chyba dobry wynik.

: sob wrz 06, 2008 23:45
autor: sas_gti
looki8329 pisze:na 10000km wziął mi litr więc to chyba dobry wynik.
szkoda remontować jesli tylko tyle. W niedługim czasie po remoncie może być to samo.

: ndz wrz 07, 2008 19:40
autor: qzyra
lalem castrol magnatec za jakies 150 zl .. ale jak widzialem ze tak bierze to zmienilem na lotos polsyntetyk ... nie przeliczalem jak duzo bierze teraz dopiero sie wezme za to jak mi dojdzie do min to wyzeruje licznik .. doleje do max i zobaczymy ile wezmie, jesli by mi bral litr na 10 000 km to nawet bym sobie nie zaprzatal glowy .. ja podejrzewam ze u mnie wyjdzie litr na 1 000 km

: ndz wrz 07, 2008 21:48
autor: valerio
looki8329 pisze:valerio, jakim castrolem zalałeś i ile już na nim przejechałeś? Ja jeżdżę na shellu i też mi dużo nie bierze na 10000km wziął mi litr więc to chyba dobry wynik.
Przejechałem 30 tys i dolałem 250 ml, wcześniej na lotosie ciągłe dolewki
castrol slx profesional longtec 0w30

: pn wrz 08, 2008 11:45
autor: Sztomel
koledzy zmiana oleju nic tu nie da, jak silnik bieże to wsyśnie każdy a nigdy nie lej oleju do max poziomu tylko tyle ile powinno być bo tylko szkodzisz silnikowi.

: pn wrz 08, 2008 11:56
autor: qzyra
to jak mam sprawdzic ile ml jest od min do max ??

: pn wrz 08, 2008 12:10
autor: Sztomel
qzyra pisze:to jak mam sprawdzic ile ml jest od min do max ??
od min do max jest około 1 litr oleju

: pn wrz 08, 2008 14:16
autor: majki75
Sztomel pisze:od min do max jest około 1 litr oleju
Eee, chyba przesadziłeś. Ja mam podobny silnik i u mnie z min do max wychodzi 0,5L

Przy wymianie oleju wychodzi około 3,2litra.

[ Dodano: 08 Wrz 2008 14:19 ]
Sztomel pisze:nigdy nie lej oleju do max poziomu
Gdzieś czytałem, że w lecie lepiej mieć oleju pod górną kreskę - bo olej wspomaga chłodzenie silnika.
Natomiast w zimie utrzymywać w okolicach dolnych stanów - ułatwia się rozruch na mrozie.

: pn wrz 08, 2008 14:35
autor: Sztomel
majki75 pisze:Gdzieś czytałem, że w lecie lepiej mieć oleju pod górną kreskę - bo olej wspomaga chłodzenie silnika.
pierdoły - od chłodzenia silnika jest inny układ - chłodzenia a nie smarowania
majki75 pisze:w zimie utrzymywać w okolicach dolnych stanów - ułatwia się rozruch na mrozie.
następne pierdoły - można zmienić olej na taki o mniejszej gęstości/lepkości a ogólnie to wciśnięcie sprzęgła pomaga bo skrzynia biegów nie stawia wtedy oporów.