Strona 1 z 1

Wygląd świec zapłonowych a kondycja silnika

: pt wrz 05, 2008 09:22
autor: emilioch
Witam.
Troszeczkę poczytałem na forum i dowiedziałem sie ze wygląd świec iskrowych dużo moze nam powiedzieć o kondycji silnika a szczególnie o procesie spalania i mieszance paliwowej.
W moim Passaciku B4 z 1996r 2,0 l z silnikiem AGG, zasilanym na LPG - mam świece BUR 6ET - bo takie zaleca producent. Jeżdżę głownie na LPG - odpalam i gasze na benzynie
po przejechaniu ok 20 000 km wyglą świec pokazuje w załaczniku w kolejności wkręcania Rys. nr 1 - od rozrzadu, natomiast rys nr 4 od aparatu zapłonowego. Zastanawia mnie fakt ze pierwsza świeca jast bardziej brunatna a inne w odcieniach szarości
I moje pytania.
1.czy różnica w kolorach osadu ma jakieś znaczenie - o czm to świadczy?
2. czy powinienem zastosować świece z innym współczynnika ciepła – jakie?
3. czy te świece właściwie się samo-oczyszczają
4. Co możecie powiedzieć o silniku i mieszance paliwowej na podstawie wygladu swiec

Z gory dziekuje.

: pt wrz 05, 2008 09:26
autor: norek111
sprawdz kompresje na cylindrach może być różna i dlatego te kolory inne

: pt wrz 05, 2008 09:28
autor: dziejo
emilioch pisze: BUR 6ET
NGK :bigok:

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 09:34 ]
1.czy różnica w kolorach osadu ma jakieś znaczenie
http://www.autobodex.waw.pl/strona5b.htm

: pt wrz 05, 2008 09:35
autor: emilioch
Tak uzywam NGK BUR 6ET czy zmienić je na np. BUR 5 czy BUR 7. a pozostałe moje watpiwości czy ktoś rozwieje ?

: pt wrz 05, 2008 10:58
autor: dziejo
masz stosować taki świece jakie sa dedykowane do danego pojazdu

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 11:08 ]
a tak na marginesie nie zauwazyłeś nic podejrzanego podczas pracy silnika (utrudniony rozruch )-nierówne obroty -strzały z wydechu - przerywana praca na wysokich obrotach -słabo wkręca się na obroty ?
bo tak róznorodnie wypalone swiece mogą swiadzcyć np o niedomaganiach ukłądu zapłonowego
nie koniecznie złą kondycją silnika lub nadpalonymi zaworami
słusznie zostało już wspomniane przez Norek 111
norek111 pisze:sprawdz kompresje na cylindrach może być różna
więc przyczyn tak nieprawidłowo wypalonych swiec moze byc wiele

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 11:11 ]
emilioch pisze: 20 000 km wyglą świec pokazuje

faktycznie jest niepokojące taki wygląd świec po 20 tys

: pt wrz 05, 2008 12:50
autor: emilioch
Chyba bede musiał sprawdzić kompresje na cylindrach.
na 1 cylindrze świeca znaczaco różniła sie kolorem -bardziej brązowa

Co do zapalania to kręce max. 2 - 3 sekundy rozrusznikiem. Nie mam strzałów z wydechu, ładnie się wkręca w obroty - oczywiście gorzej na gazie (mniej mocy)

Co do przebiegu to naprawde ma ok 25 tysiecy, kable kopułka też wymienione, zapłon automatycznie sie ustawia na podstaie połozenia wału czy coś takiego.

Co do złej kompresji to co by to mogło oznaczać, remont silnika, jakaś w przyszłości AWARJA. Oleju do silnika dolewam ok 0,5-1 litra na 15 tys.km (od wymiany do wymiany)

Powiecie ze sie czepiam detali, ale chce wiedzieć co z moim VW-agenikiem sie dzieje :)

: pt wrz 05, 2008 12:56
autor: T.O.B.I.
skoro silnik pije ci oleju litr to juz masz odpowiedz dlaczego tak swiece wygladaja zwlaszcza ta pierwsza, na uszczelniaczach zaworowych pewnie przepuszcza, ale cisnienie wypada sprawdzic

: pt wrz 05, 2008 15:15
autor: Maćkooo
Poczytaj tutaj jest wiele o tym>>> http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
Z tego co zauważyłem na świecach jest ślad spalania gazu - siarka. Gaz jest bardzo zasiarczony. Więc nie ma sie co dziwić.

[ Dodano: 05 Wrz 2008 15:16 ]
Najbardziej prawidłowy kolor świecy to brunatno-szary.