Zarowki mijania 100W

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 516
Rejestracja: pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Kontakt:

Zarowki mijania 100W

Post autor: Maniek71 » pt wrz 05, 2008 08:17

Mam pytanie chcę wymienić zarowki w aucie i zastanawiema sie co może sie stac jesli wsadze 100W???
Ostatnio zmieniony pt wrz 05, 2008 14:02 przez Maniek71, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pt wrz 05, 2008 08:26

jesli masz wszystko ok to powinny swieci lepiej, ale slyszalem o takich przypadkach ze bylo gorzej a jakie masz teraz????


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 516
Rejestracja: pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Kontakt:

Post autor: Maniek71 » pt wrz 05, 2008 08:32

Teraz mam 55W/60 jakos tak ale nie bedzie zadnych konsekwencji??? Typu popalenie instalacji elektrycznej bo tez slyszalem ze tak moze byc???


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pt wrz 05, 2008 08:40

o takich przypadkach nie slyszalem ,ale nie powinno w koncu sa one zrobione do takicha aut wiec powinno byc dobrze


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 05, 2008 08:40

1. Nie wolno w świetle przepisów
2. Nie wolno bo oślepiasz innych
3. Mogą uszkodzić reflektory od nadmiernej temperatury, ale prakytycznie oryginalnych dobrych reflektorów nie uszkadzają, wiem bo sprawdziłem sam od "zawsze" na takich jezdżę.
4. Moga spowodować wypalenie styków stacyjki (duże ryzyko) i włącznika świateł (małe ryzyko). Dlatego powinno sie założyć przekaźniki, co samo w sobie wyraźnie poprawia światła (opisy w dziale FAQ)
5. powoduja szybsze wysychanie błota pośniegowego na nadmiernie rozgrzanych szkłach reflektorów w zimie - konieczne częstsze czyszczenie

W sumie - lepiej kup dobrej jakości żarówki i załóż przekaźniki - wszystko o tym znajdziesz na forum.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » pt wrz 05, 2008 09:39

Generalnie poza pkt 2 róbta co chceta bo można i wsadzić żarówki i 2kW. Niestety poza tym ze ktos widzi lepiej to cała reszta jest oślepiana i kupa widzi wiec za takie coś powinni nogi z d..y wyrywać tak dla przykładu. Naprawdę nie potrzeba mieć żarówek 2x mocniejszych ani kupować philipsów za 150 zeta żeby dobrze widzieć. Jeżdze na zwykłych żarówkach za 15 zeta i jak sie ma czyste i dobrze ustawione swiatla to nic wiecej nie potrzeba. W miescie to i bez swiatel mozna by jezdzic bo sa ulice oświetlone a na trasie przeciez są dostepne swiatła drogowe i widoczność jest na kilkaset metrów. Bez przesady nie jesteśmy na rajdzie. Choć niektórzy jeżdżą obwieszeni jak choinka i świecą wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, że o debilizmie włączania przeciwmgielnych w nocy nie wspomnę.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 05, 2008 09:46

tu mozna sobie wybrać dobre (światło) zarówki nie koniecznie 100W!!!!
w tym temacie powiedziane zostało już wszystko
http://cokupic.pl/Zarowki-samochodowe/2cf0fd3851f052b3
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic215467.html
Ostatnio zmieniony pt wrz 05, 2008 09:50 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 516
Rejestracja: pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Kontakt:

Post autor: Maniek71 » pt wrz 05, 2008 10:37

A może mi pomożecie w takim wypadku jakie żarowki kupić aby było mocne światło??? mam reflektory h1 x2


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt wrz 05, 2008 10:38

Moim zdaniem, jako człowieka zajmującego się branżą elektryczną, nie powinno stosować się mocniejszych żarówek. Grozi to uszkodzeniem instalacji elektrycznej. Przełączniki, przewody, złączki są dobierane do konkretnego prądu pobieranego przez dane urządzenie i jeżeli prąd ten jest większy (a mowa tutaj o dwukrotnie większym prądzie), to prędzej czy później odczujemy tego skutki.
Jeżeli samochód jest stosunkowo młody, to być może przez nawet kilka lat nie będzie żadnych nieprawidłowości, jednak takie żarówki na pewno skrócą bezawaryjną pracę instalacji elektrycznej. Ale należy pamiętać, że w nowszych samochodach czasami producent próbuje zaoszczędzić i np. daje cieńsze przewody do reflektorów, złączki zdolne do przeniesienia mniejszych obciążeń itp.
Trochę lepiej wyglądałaby sprawa w nieco starszych samochodach - tam jeszcze tak nie oszczędzano i przewody były grubsze, ale instalacja miała inne mankamenty - np. zwykłe złączki na konektorki zamiast złączek wodoodpornych. Woda dostająca się do takich złączek powodowała ich gnicie, a także gnicie przewodu wewnątrz izolacji.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10546
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt wrz 05, 2008 11:17

ja też odradzałbym wkładanie żarówek 100W bo miałem takie w Seicento i niestety reflektory się mocno grzały i oprawa się stopiła, zamiast 100W proponowałbym dostępne na rynku żarówki, które mają +30% albo i nawet +50% światła więcej, co prawda mają krótszą żywotność ale są bezpieczniejsze i dają jednak więcej światła, bo 100W tobie dadzą więcej światła ale innych uczestników będą oślepiać a jak bedziesz miał pecha, to możesz stracić dowód rejestracyjny



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt wrz 05, 2008 12:57

rolbro4, Lipek81, GoF, Paweł Marek, wszyscy koledzy maja rację... poza tym można jeszcze dodać, że w obecnej chwili kiedy na światłach jeździmy całym rokiem, to oprócz zmęczenia instalacji w aucie wzrosną koszty eksploatacji auta - spalanie... może niewiele ale kiedy wyobrazisz sobie że masz tak jakby na masce "drugi komplet" reflektorów to skądś ten prąd musi się brać... dodaj do tego w okresie zimowym wentylator który leci na maksa żeby odmuchac szybę ewentualnie klimatyzacja, do tego ogrzewanie tylnej szyby, pukające radyjko i może dojść do sytuacji że akumulator nie będzie doładowywany zwłaszcza w przemieszczaniu sie na krótkich odległościach...

fighter17, może lepiej zainwestować w jakiś zestaw xenonów w tych kitach co można za 200 - 300 złotych kupić... bo jeśli miałbym kupić żarówki Philipsa za 150 zeta to myślę że dokładając niewiele mamy xenon - lepiej świeci, mniej prądu pobiera z instalacji...


vwlifestyle.pl
Obrazek

greg

Post autor: greg » pt wrz 05, 2008 20:44

fighter17 pisze:A może mi pomożecie w takim wypadku jakie żarowki kupić aby było mocne światło??? mam reflektory h1 x2
przekaźniki do lamp załóż - zobaczysz co potrafią twoje lampy i twoje żarówki



Awatar użytkownika
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 516
Rejestracja: pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Kontakt:

Post autor: Maniek71 » pt wrz 05, 2008 22:58

a ile taki przekaźnik kosztuje??? ale z tego co pamietam to mam dobre napiecie bo kiedys cos naprawiałem i mierzyłem napiecie i wynosiło około 12V


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pt wrz 05, 2008 23:07

na zapalonym powinno wynosic ponad 14 V kolego jak masz 12 V to Ci za malo laduje


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 175 gości