Wymieniłem półośkę i przeguby / piszczą opony ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Wymieniłem półośkę i przeguby / piszczą opony ?

Post autor: morys » czw wrz 04, 2008 16:50

Wymieniałem przegub zewnętrzny lewy.
Zakupiłem przegub zewnętrzny za 90 złociszy.
Po odkręceniu i wyjęciu poprzecznej śruby na dolnym sforzniu zwrotnicy (takiej na klucz 17)
okazał sie ze nie mogę zbić do dołu wachacza z sforzniem zwrotnicy.
Odkręciłem wobec tego trzy śruby (na klucz 13) mocujace sforzeń do wachacza dolnego
Po demontarzu przegubu zauważyłem ze na półosi niema prawie wieloklinu.
Wymontowałem półoś wraz z przegubem wewnętrznym i następnie zdjąłem przegub zewnetrzny z półosi.
W sklepie dowiedziałem sie ze półoś kosztuje 280 PLN ale w tej chwili brak i maja zamiennik za 380 PLN.
Zakupiłem na złomie samochodów półoś do Golfa II 1600 wraz z przegubami (prawym i lewym) za kwote 100 PLN.
Po powrocie do domu zauważyłem że przegub zewętrzny jest mniejszy na średnicy o 5 mm ,
krótszy też o parę mm i jest tylko metalowy (nie jak tamten stary metalowo-gumowy).
Zważywszy że przegub zewnętrzny na zakupionej półosi był dobry pozostawiłem go
a tylko założyłem na tą półoś przegub zewnętrzny zdjety z mojego samochodu.
Okazało sie że po założeniu podkładki oporowej na wieloklin załozeniu starego przegubu na tą złomową półoż nie mam miejsca na założenie pierścienia zabezpieczającego.
Wyjąłem podkładkę oporową i założyłem przegub bez podkładki.
Załóżyłem ten cały "podzespół" do samochodu i przystąpiłem do przykręcenia sforznia zwrotnicy do wachacza.
Zauważyłem ze w miedzyczasie spadła mi na ziemię trzyramienna podkładkaz częściami gwintowanymi do przykręcania sforznia do wachacza.
Wsunąłem sforzeń do rozdwojonej części wachacza i przytrzymując tą blaszkę (z trzema nagwintowabymi otworami) przykręciłem sforzeń do wachacza.
W trakcie "próby drogowej" zauwarzyłem że koło kierownicy mam przestawione , samochód żle sie prowadzi i piszczą opony nawet na prostej drodze.
Nie wiem co sknociłem ?
Poradzcie proszę.


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » czw wrz 04, 2008 16:54

Przestawiłeś kąt pochylenia koła a co za tym idzie również zbieżność. Musisz jechać do warsztatu na geometrię zawieszenia :hmm:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 04, 2008 16:56

co do piszczenia nic nie sknociłeś, tylko skoro odkręciłeś sworzeń od wahacza to musisz ustawić zbieżność,a najlepiej od razu kąty również.

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 5:00 pm ]
morys pisze:Zważywszy że przegub zewnętrzny na zakupionej półosi był dobry pozostawiłem go
a tylko założyłem na tą półoś przegub zewnętrzny zdjety z mojego samochodu.
skup się :)
nie wiem też co to przegub zewnętrzny metalowo gumowy, coś chyba nie tak kupiłeś, a brak sprężyny oporowej może zaskutkować głośnymi stukami stamtąd w czasie jazdy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Post autor: morys » czw wrz 04, 2008 21:12

Paweł Marek pisze:
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 5:00 pm ]
morys pisze:Zważywszy że przegub zewnętrzny na zakupionej półosi był dobry pozostawiłem go
a tylko założyłem na tą półoś przegub zewnętrzny zdjety z mojego samochodu.
Strzeliłem literówkę na tym przegubie wewnętrznym.
Miało być:
Zważywszy że przegub zewnętrzny na zakupionej półosi był dobry pozostawiłem go
a tylko założyłem na tą półoś przegub wewnętrzny zdjety z mojego samochodu.
A ten przegub który miałem w tym aucie faktycznie wewnątrz o strony skrzyni miał wewnętrzną otokę z twardej gumy.
Lini (guma i metal) szła po średnicy środka tych sześciu śrub.
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 21:12 przez morys, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 440 gości