Strona 1 z 2

Brak reakcji na zalane paliwo

: czw wrz 04, 2008 13:55
autor: piter89
Znow sie do was ladnie usmiecham z prosba o pomoc ;)

Otoz od paru miesiecy nie zalewalem wogole benzyny, bo gaznikowy 1.3 odpala prosto na gazie. Wczesniej nie wiem, czy tez byla etylinka zalewana.

Dzis szczesliwy zajechalem na Orlen z duma w glosie proszac o 10 litrow benzyny.

Wracam spokojnie do domu i co sie okazuje ? Ze filtr paliwa jest pusty i Golfik nie odpala na benzynie.. Jak moglbym sprawdzic, co sie stalo z pompka paliwowa ? Czemu nie zassala benzyny ? Co polecacie zrobic w tej sytuacji by bylo tanio i niedrogo ;p;p Trzeba w koncu przejechac pare kilometrow na etylince przypomniec silnikowi, do spalania czego zostal zbudowany.

Pozdrawiam :)

: czw wrz 04, 2008 13:59
autor: zyggy
A pompkę paliwa słyszysz? Może odłączona, może uwalona - hmm - ciężko powiedzieć. Najprościej zacząć od pompki, ewentualnie podłączyć ją "na krótko".

pzdr
zyggy

: czw wrz 04, 2008 14:03
autor: piter89
Slychac tylko "żęchąt" silnika jak przy braku paliwa. Tzn. nie wiem jak ma brzmiec pompka paliwa. Jak podlaczyc "na krotko" ? No i czy do odkrecenia jej wystarcza zwykle klucze czy trzeba miec specjalistyczne narzedzia ?

Z tego co wiem to pompa paliwa chodzi non stop, nawet jak jezdzi sie na gazie, to prawda ? Na gazie autko jezdzi normalnie, tylko benzyny nie bierze z baku.

: czw wrz 04, 2008 14:22
autor: -=ren=-
ale piter89, 1,3 to chyba były na wtrysku, a na gaźniku też?? jak masz wtrysk i szalone 50 kilka koni to masz pompkę elektryczna która powinna być wyłączana na czas pracy na LPG przez przekaźnik, a jeśli masz gaźnik to pompka raczej mechaniczna napędzana bezpośrednia przez wałek pośredniczący z silnika i nie da się jej "wyłączyć" można tylko w odpowiednim miejscu dać zawór który tak odetnie paliwo żeby pompka nie pracowała na sucho.

: czw wrz 04, 2008 14:25
autor: piter89
Tak, 1.3 byly i gaznikowe. I ma cale szalone 56 kucy.

To od czego moglbym zaczac ? Co sprawdzic ? Podejrzewam ze z dobry rok samochod nie mial do czynienia z benzyna bo poprzedni wlasciciel niezbyt dbal o Golfika..

: czw wrz 04, 2008 14:29
autor: -=ren=-
uściślając :bajer: jak masz silnik o oznaczeniu HK lub MH z gaźnikiem Pierburg 2E3 to jest tam przeponowa pompa paliwa, napędzana od wałka rozrządu... czyli ten wariant który opisałem o zaworku który odcina benzynę w odpowiednim miejscu jest jedynym właściwym :chytry: ...

[ Dodano: 04-09-08, 14:31 ]
myślę że po pierwsze weź wężyk od zasilania paliwem np przed filterkiem i "zassij" paliwo np ustami, wtedy wykluczysz zatkany przewód albo niedrożność od zbiornika do filtra. potem zrób to samo za pompką paliwa... pociągnij tak żeby pompka paliwa wypełniła sie paliwem i wtedy spróbuj zapalić auto... powinno sie udac po krótkim "kręceniu" rozrusznikiem...

: czw wrz 04, 2008 14:37
autor: piter89
Dobra to lece kombinowac. A jeszcze jedno.. jak odnalezc ten zaworek co odcina doplyw paliwa ??

: czw wrz 04, 2008 14:40
autor: -=ren=-
piter89, musisz najpierw sprawdzić czy twoja pompka paliwa jest na tyle sprawna żeby w ogóle podawać paliwo do gaźnika...

często jest tak że po długim nieużytkowaniu taka pompka paliwa nie nadaje sie juz bo te membrany które są w środku mówiąc laicko krachcieją... i nie wytworzą żadnego ciśnienia... może to być niezdrowe chociażby z powodu tego że przez nieszczelną dolną membranę paliwo może "wciekać do silnika" i mieszać się z olejem, tak mnie straszyli fachowcy. druga usterka jaka może być to taka że nie trzymają zaworki zwrotne w pompce paliwa i pompka nie może zassać paliwa ze zbiornika bo nie uszczelniają się te zaworki, a paliwo grawitacyjnie zcieka z powrotem do zbiornika i zanim zassie pompka to długo trwa...

jednak ja obstawiam zużyte membranki i lepiej kupic nową pompkę.

generalnie pompka paliwa mechaniczna nie powinna kosztować wiele więcej niż 50 PLN...

: czw wrz 04, 2008 15:22
autor: piter89
Paliwo dalo rade zassac do filtra paliwa. No i treaz pozostaje pompka paliwowa. Podejrzewam, ze to moga byc membranki, ktore sie po prostu zniszczyly od nieuzywania.. Dzownilem po sklepach i nigdzie nei maja, mowia ze ciezko bedzie takie cos dostac. Na allegro tez jest tylko jedna sztuka do Diesla. Co mam robic w takiej sytuacji ?

: czw wrz 04, 2008 15:31
autor: Paweł Marek
Kupić sobie całą pompkę

Póki co nie powodować żeby stara pompa była w paliwie, bo a nóż ma dziurawą membranę i paliwo leje się d oleju silnikowego. Jak masz zlokalizowany zawór benzyny? Najlepiej umieść go na wężu od puszki (odstojnika nad pompką) do gaźnika.

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 3:32 pm ]
http://allegro.pl/item426221402_vw_golf ... iczna.html
Do Twojego trochę inna

: czw wrz 04, 2008 15:52
autor: piter89
Eh no chyba bedzie trzeba... Trzeba szykowac paredziesiat zlotych :/ Paliwo nie doleci bo pompa nie zasysa go nawet do filtra..

No nic, dzieki wielkie za pomoc.

: czw wrz 04, 2008 16:09
autor: axel1989
ja mam 1.3 na gaźniku i podczas gdy mi braknie gazu. to samym kreceniem nie zassie mi pompka paliwa. trzeba wtedy go na biegu puscic i dopiero wtedy zassie.

: czw wrz 04, 2008 16:17
autor: -=ren=-
axel1989, powinna zassać nawet na rozruszniku, a jeśli się tak nie dzieje to oznacza że twoja pompeczka zużyła się już na tyle że paliwo z niej spływa, to co pisałem wcześniej...

: czw wrz 04, 2008 16:44
autor: axel1989
ale mimo to wszystko jezdze teraz caly czas na beznynie, bo musze reduktor zregenerowac. i dziala. wiec jesli samochod zostanie zgaszony na benzynie to problemu z ponownym uruchomieniem go nie ma. tylko teraz trzeba go uruchomic. wystarczy wlac benzyny do gardzieli i przelaczyc przelacznik w centralce na benzyne i po uruchomieniu ostro przygazowac zeby zassal benzyne do filtra pozniej mozna jechac :)