Strona 1 z 2

Luz drazka zmiany biegow

: czw wrz 04, 2008 11:14
autor: golfik88
Witam, temat wiele razy maglowany na forum (szukalem w szukajce :jezor: ) ale nie znalzlem czegos podobnego do mojego problemu a mianowicie, kiedy drazek (w MK II 1.6 CL) jest w pozycji "luz" jak i po wlozeniu biegu mozna nim bez uzycia wiekszej sily swobodnie ruszac na boki dodam ze wczesniej takie ustrojstwo nie wystepowalo, drugim problemem jaki rowniez sie pojawil jest to ze ciezko wczodzi 1. i 2. bieg (nie zgrzyta skrzynia przy tym), reszta biegow bez zastrzezen, aby wlozyc te dwa biegi trzeba maksymalnie przesunac drazek w lewo tylko ze nie ma jak bo przeszkadza ten plastik od wstecznego.
Da sie to jakos wyregulowac, poprawic??

Pzdr

: czw wrz 04, 2008 11:17
autor: To_mas
wyrobione końcówki cięgien przy skrzyni i ten dolny plastik z kulką pod drązkiem
da sie to naprawić kupujesz odpowiednie zestawy i wymieniasz :)

: czw wrz 04, 2008 11:19
autor: wojtas4589
sprawdż poduszki

: czw wrz 04, 2008 11:20
autor: golfik88
Ciegna byly zmieniane,
To_mas pisze:ten dolny plastik z kulką pod drązkiem
jak sie do tego zabrac?? Odchylic ta blache nad tlumikiem i co dalej moze macie jakies rysunki pomocnicze bo w standardowej ksiazce o 1.6 i 1.8 nie ma czegos takiego

: czw wrz 04, 2008 11:51
autor: kawowy19
musisz odkrecic termo oslone od wydechu ktróa przykrecona jest do podwozia chyba klucz '13' albo '10' ok.8 śrub
wtedy odkręcasz 4 sruby mocujace skrzynke od drążka biegów.
potem z kabiny sciagasz osłonke od drązka, wtedy ściagasz ten platsik który jest pod mieszkiem
wtedy zostanie odkrecenie jednej śrubki bodaj na krzyzak
i skrzynczka jest luźna
ja u siebie wtedy rozczepiłem mechanizm zmiany biegów koło silnika wyciagnąłem sobie na wierzch to całe ustrojstwo
wymienilem ten koszyczek i jabuszko które jest zaraz pod drązkiem zmiany biegów i szafa gra:D
mozna kupic taki zestaw naprawczy do drązka zmiany biegow jego numer to chyba:
191 798 116AS
chyba sie nie pomyliłem;p

: czw wrz 04, 2008 11:58
autor: golfik88
kawowy19 pisze:wtedy odkręcasz 4 sruby mocujace skrzynke od drążka biegów
chodzi ci o ta czesc ktora znajduje sie zaraz pod ta blacha od wydechu :chytry:
wiec innej mozliwosci nie ma jak wymiana?? :chytry: zadnego dokrecania, regulacji ??

: czw wrz 04, 2008 13:33
autor: To_mas
golfik88 pisze:chodzi ci o ta czesc ktora znajduje sie zaraz pod ta blacha od wydechu :chytry:
TAK
golfik88 pisze:wiec innej mozliwosci nie ma jak wymiana?? :chytry: zadnego dokrecania, regulacji ??
NIE

to jest plastik i sie poprostu wyrobił no chyba ze jakoś sie to tam poluzowało w co wątpie

: czw wrz 04, 2008 14:45
autor: Maćkooo
golfik88 pisze:jest w pozycji "luz" jak i po wlozeniu biegu mozna nim bez uzycia wiekszej sily swobodnie ruszac na boki
Puściła śruba na dzwigience. 2x klucz 13 mm, jeden płaski oczkowy , wkładasz tuż nad prawą półośkę(przegub wewnetrzny) jest tam śruba i nakrętka od dołu. PRzytrzymujesz nakretke i od góry dokrecasz śrubę. Ten element to taki jakby dzwig do którego przychodza dwa cięgna (metalowe i plasikowe). Nie dokrecaj zbyt mocno aby dzwigienka szło poruszać. :bigok:
Zrób to jak najszybciej abys nie zgubił śruby, bo stracisz biegi. W razie zagubienia nakretki włóż nową z podkładką. :D

: czw wrz 04, 2008 18:24
autor: sas_gti
luz na jabłuszku nie daje luzu na lewarku na boki tylko powoduje opadnięcie lewarka.
Wyrobione tuleje prowadzenia wałka poziomego będą dawału luz na boki na lewarku
a wyrobiona kulka lub jej brak na wału kierunkowym (pod maską) da luz na lawaerku przód-tył rzędu 5 cm.
Poza to wszytko mozna sprawdzić. Nie trzeba wymieniać wszystkiego po kolei, wystarczy obejrzeć mechanizm podczas gdy ktos zmienia biegi.

a tuleje prowadzenia wałka są dwie (pomarańczowe)
w kabnie, to jedno foto , widok od góry i od dołu
Obrazek

pod maską
Obrazek

Ale jak juz sie zabierac za remont mechanizmu to wymienia sie mocowanie lewarka (to jałbuszko z koszyczkiem), cięgna x2, tuleje x2 oraz dorabia sie kulkę na wałek albo wymienia cały wałek. Mozna też kupić pierścien mocowany na samym lewarku podd mieszkiem za kilka zł w ASO bo z zamienniku nie ma. Potem regulacja i śmiga.


Obrazek

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 18:31 ]
kawowy19 pisze:musisz odkrecic termo oslone od wydechu ktróa przykrecona jest do podwozia chyba klucz '13' albo '10' ok.8 śrub
wtedy odkręcasz 4 sruby mocujace skrzynke od drążka biegów.
potem z kabiny sciagasz osłonke od drązka, wtedy ściagasz ten platsik który jest pod mieszkiem
wtedy zostanie odkrecenie jednej śrubki bodaj na krzyzak
i skrzynczka jest luźna
wcale nie musi :p
jesli bolkada wstecznego działa dobrze a działa bo kolega o tym pisał to prolem na penwo nie lezy po stronie mocowanie lewarka (czyli nie w jabłuszku)

: czw wrz 04, 2008 23:43
autor: kawowy19
sas_gti, nie pisałem co jest przyczyna, bo trzeba przejrzec caly układ zmiany biegów aby wyciagnac wsnioski co jest nie tak
pisałem tylko jak wyciagnac koszyczek i jabuszka na lewarku w kabinie;]

: sob wrz 06, 2008 15:15
autor: golfik88
Dzisiaj jak grzebalem przy golfie tak z ciekawosci i w celu odnalezienia przyczyny tego luzu zauwazylem ze spory luz jest na tej czesci
Obrazek
jest tam jakas sruba na klucz 13 ale czy da sie jakos to podkrecic czy cos pod ta czescia jest nie tak?? (troche brudno wiem :jezor: )

: sob wrz 06, 2008 15:21
autor: Paweł Marek
sprawdź luz na przedniej tulei wałka łączącego lewarek z mechanizmem koło skrzyni, umieszczona ja na wsporniku przykręconym do maglownicy. Czerwona tuleja z drugiej fotki od sas_gti,

: sob wrz 06, 2008 15:24
autor: golfik88
chodzi o cos w tym miejscu :chytry: ?? ZBo tutaj tez jest dosyc spory luz :grrr:
Obrazek

: sob wrz 06, 2008 15:35
autor: sas_gti
golfik88, pierwsze foto, ta śruba jest zawieszona na tulejkach z tego zestawu
Obrazek

drugie foto
to coś bardziej po lewej to resztki tulei pomarańczowej, a to coś bardziej po prawej to kuka na wałku zwrotnym.
Na pewno musisz wymienić te tuleje pomarańczową