Strona 1 z 1

Sposób podłączenia przewodów na cewce

: śr wrz 03, 2008 23:14
autor: Jurek99
Witam. Golf 2 Silnik PN 1,6 1991. Przy cewce zapłonowej znajdują się przewody:
- czarny
- niebieski
- czerwono czarny
- zielony
Moja wielka prośba to, czy mógłby ktoś podać sposób podłączenia do styków cewki (15+ i 1)tych przewodów, czyli który kolor do jakiego styku. A do pełni szczęścia brakuje mi dodatkowo info jaka jest rola przewodów czarnego i niebieskiego. Wiem, że jeden z nich to zasilający z kostki, ale nie wiem który. Myslałem, że to kostka w stacyjce walnięta, ale po połączeniu dodatkowym przewodem 15+ na cewce z odpowiednim na wtyczce (czarnym) do kostki w stacyjce silnik pali na kluczyk. Czyli przerwa na przewodzie zasilajacym z wtyczki kostki w stacyjce. A nie wiem który to przewód przy cewce i co ma po drodze, czy idzie tylko sam, czy łaczy się jeszcze z czyms. Jakby szedł sam, to bym go wymienił. Proszę o pomoc i dzięki. Pozdrowienia.

: czw wrz 04, 2008 15:06
autor: Maćkooo
Oto fotka >>> Obrazek
Przewody :
czarny 1 - stacyjka
czarny 2 - moduł zapłonowy
czerwony - moduł zapłonowy
zielony - moduł zapłonowy

3 przewody wychodzące z jednej wiązki przychodza do modułu na podszybiu , czwarty idący do osobnej wiązki idzie do stacyjki.

: czw wrz 04, 2008 21:34
autor: Jurek99
Serdeczne dzięki za pomoc, Wprawdzie u mnie inne kolory, ale to też dużo daje. Piszesz, że moduł zapłonowy jest na podszybiu, w moim PN-nie na podszybiu jest tylko komputer. Chyba, że moduł zap. jest zintegrowany z kompem. Jak wygląda ten moduł zapłonowy? A może w silnikach PN wygląda to trochę inaczej. Szkoda, że nikt z PN-owców nie chce dać takiego info jak Ty, ale i tak jestem Ci wdzięczny. Pozdrowienia.

: wt kwie 07, 2009 22:32
autor: emsikemsik
Jurek99 pisze:Jak wygląda ten moduł zapłonowy?
To jest takie małe gówienko (dł/szer/wys - 6/6/2 cm) które (u mnie) znajduje się na komputerze i dochodzą do tego aż 7 kabelków (u mnie), ale pożyczałem od kolegi moduł zapłonowy z 1,6 gaźnik i miał taki sam, tylko tyle że dochodziło 6 kabelków, ale u mnie też działał.
Tu masz link jak to wygląda moduł zapłony: http://moto.allegro.pl/item597812200_vw ... 5351c.html

Tu pisałeś:
"To fajnie. Ale ja nie mam immobilizera. Ale z tego co napisałeś, wynika, że prąd do cewki idzie ze stacyjki ale poprzez kompa, a nie bezpośrednio (jak ja mam teraz, na tym "lewym" podłączeniu). To czemu teraz działa, jak pominąłem kompa? Dziwne to wszystko."
- małe sprostowanie: prąd od stacyjki idzie i się potem rozgałęzia na różne rzeczy np. komp, moduł zapłonu, cewka i inne rzeczy. Jeżeli byś chciał moim zdaniem prześwietlić kabel to ja bym podłączył od cewi w czarny i powoli patrzał probówką dokąd dojdzie prąd. Pozdro

: śr kwie 08, 2009 13:34
autor: Lipek81
Na podszybiu masz komputer, ana tej ramce, która trzyma komputer jest właśnie moduł zapłonowy.