Sposób podłączenia przewodów na cewce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jurek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 21:38
Lokalizacja: Elblag

Sposób podłączenia przewodów na cewce

Post autor: Jurek99 » śr wrz 03, 2008 23:14

Witam. Golf 2 Silnik PN 1,6 1991. Przy cewce zapłonowej znajdują się przewody:
- czarny
- niebieski
- czerwono czarny
- zielony
Moja wielka prośba to, czy mógłby ktoś podać sposób podłączenia do styków cewki (15+ i 1)tych przewodów, czyli który kolor do jakiego styku. A do pełni szczęścia brakuje mi dodatkowo info jaka jest rola przewodów czarnego i niebieskiego. Wiem, że jeden z nich to zasilający z kostki, ale nie wiem który. Myslałem, że to kostka w stacyjce walnięta, ale po połączeniu dodatkowym przewodem 15+ na cewce z odpowiednim na wtyczce (czarnym) do kostki w stacyjce silnik pali na kluczyk. Czyli przerwa na przewodzie zasilajacym z wtyczki kostki w stacyjce. A nie wiem który to przewód przy cewce i co ma po drodze, czy idzie tylko sam, czy łaczy się jeszcze z czyms. Jakby szedł sam, to bym go wymienił. Proszę o pomoc i dzięki. Pozdrowienia.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw wrz 04, 2008 15:06

Oto fotka >>> Obrazek
Przewody :
czarny 1 - stacyjka
czarny 2 - moduł zapłonowy
czerwony - moduł zapłonowy
zielony - moduł zapłonowy

3 przewody wychodzące z jednej wiązki przychodza do modułu na podszybiu , czwarty idący do osobnej wiązki idzie do stacyjki.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Jurek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 21:38
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Jurek99 » czw wrz 04, 2008 21:34

Serdeczne dzięki za pomoc, Wprawdzie u mnie inne kolory, ale to też dużo daje. Piszesz, że moduł zapłonowy jest na podszybiu, w moim PN-nie na podszybiu jest tylko komputer. Chyba, że moduł zap. jest zintegrowany z kompem. Jak wygląda ten moduł zapłonowy? A może w silnikach PN wygląda to trochę inaczej. Szkoda, że nikt z PN-owców nie chce dać takiego info jak Ty, ale i tak jestem Ci wdzięczny. Pozdrowienia.



Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » wt kwie 07, 2009 22:32

Jurek99 pisze:Jak wygląda ten moduł zapłonowy?
To jest takie małe gówienko (dł/szer/wys - 6/6/2 cm) które (u mnie) znajduje się na komputerze i dochodzą do tego aż 7 kabelków (u mnie), ale pożyczałem od kolegi moduł zapłonowy z 1,6 gaźnik i miał taki sam, tylko tyle że dochodziło 6 kabelków, ale u mnie też działał.
Tu masz link jak to wygląda moduł zapłony: http://moto.allegro.pl/item597812200_vw ... 5351c.html

Tu pisałeś:
"To fajnie. Ale ja nie mam immobilizera. Ale z tego co napisałeś, wynika, że prąd do cewki idzie ze stacyjki ale poprzez kompa, a nie bezpośrednio (jak ja mam teraz, na tym "lewym" podłączeniu). To czemu teraz działa, jak pominąłem kompa? Dziwne to wszystko."
- małe sprostowanie: prąd od stacyjki idzie i się potem rozgałęzia na różne rzeczy np. komp, moduł zapłonu, cewka i inne rzeczy. Jeżeli byś chciał moim zdaniem prześwietlić kabel to ja bym podłączył od cewi w czarny i powoli patrzał probówką dokąd dojdzie prąd. Pozdro
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 22:44 przez emsikemsik, łącznie zmieniany 1 raz.


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr kwie 08, 2009 13:34

Na podszybiu masz komputer, ana tej ramce, która trzyma komputer jest właśnie moduł zapłonowy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 288 gości