Strona 1 z 2

Nie mozna odpowietrzyc hamulców!!! HELP!!!

: śr wrz 03, 2008 13:08
autor: Piechciu
Witam
Mam następujący problem
Wymianialem tuleje na tylniej belce i do tej czynności rozłączyłem regulator siły hamowania

Po zmontowaniu wszystkiego chce odpowietrzyć hamulce ,a tu zoonk!
Podczas odpowietrzania z wężyków caly czas leci powietrze i sladowe ilosci plynu,a ze zbiorniczka ubywa bardzo malo plynu.
Dodam ze odpowietrzanie prowadczilem 30 minut na jednym kole z zadnych rezultatów.
Pedał jest w podłodze

Proszę o szybką pomoc bo nie wiem co mam robic!

: śr wrz 03, 2008 13:15
autor: -=ren=-
masz abs??

[ Dodano: 03-09-08, 13:15 ]
jakiemasz hamulce z tyłu?? tarcze czy bębny??

: śr wrz 03, 2008 13:22
autor: dziejo
korektor hamowania nie powinien być ściśniety tz ramię ma być lużne aby płyn go wypełnił

: śr wrz 03, 2008 13:31
autor: Piechciu
auto bez abs,hamulce tylne tarczowe

[ Dodano: Sro Wrz 03, 2008 13:32 ]
dziejo pisze:korektor hamowania nie powinien być ściśniety tz ramię ma być lużne aby płyn go wypełnił
ale skad bierze sie to powietrze w ukladzie?

: śr wrz 03, 2008 14:01
autor: Paweł Marek
Płynu do zbiorniczka dolewasz? Końcowkę wężyka odpowietrzającego wkładasz do naczyńka pod poziom płynu hamulcowego?

: śr wrz 03, 2008 14:25
autor: Piechciu
Paweł Marek pisze:Płynu do zbiorniczka dolewasz? Końcowkę wężyka odpowietrzającego wkładasz do naczyńka pod poziom płynu hamulcowego?
wlasnie plynu ubywa bardzo amlo wiec nie ma co dolewac

: śr wrz 03, 2008 14:46
autor: -=ren=-
myślę że korektor siły hamowania nie ma zbytnio znaczenia... przy pustym samochodzie nie powinno mieć to wpływu na odpowietrzanie hamulców... zresztą płyn może miec mniejszy przepływ przez korektor ale płyn powinien wypchnąć powietrze... musisz sprawdzić szczelność całego układu, i połączenia te które rozkręcałeś... nie ma wielkiej filozofii w tej hydraulice... może masz te elastyczne przewody skrachciałe i może sie rozszczelniły w trakcie skręcania/rozkręcania...

: śr wrz 03, 2008 14:56
autor: Piechciu
Panowie rozwiązalem problem
Uklad byl szczelny,przewody wszystkie OK
Powodem mojego problemu byla zapowietrzona pompa od hamulcow.
Domowym sposobem wytworzylem cisnienie w zbiorniczku wyrównawczym i plyn wypchnął powietrze

dzieki za podpowiedzi

: śr wrz 03, 2008 15:40
autor: -=ren=-
czyli morał jest taki żeby nigdy nie doprowadzac do całkowitego opróżnienia pompy hamulcowej z płynu... tyle że ja słyszałem że jak się zapowietrzy pompa to trzeba cały układ odpowietrzać i tył i przód :P

: pt lip 09, 2010 11:35
autor: Klak
Witam, sorry za odgrzebanie tematu.
Mam podobny problem, z tym że dodatkowo jakiś idiota zaklepał odpowietrzacze w zacisku hamulcowym i w bębnie tak że 2 kola mają odpowietrzacze a 2 nie. Tu moje pytanie czy istnieje możliwość odpowietrzenia tych kół bez odpowietrzaczy czy należy rozwiercić zaklepane i nagwintować oraz wkręcić odpowietrzniki?
I czy ktoś z Was przeprowadzał taką operację?
Pozdrawiam :pub:

: pt lip 09, 2010 13:06
autor: T.O.B.I.
jeżeli zaklepany jest odpowietrznik to wykręcasz ten i wkręcasz nowy, jeśli zaślepione jest czym innym to trzeba sprawdzić czy nie został uszkodzony gwint, które koła mają zaklepane odpowietrzniki?

: pt lip 09, 2010 13:50
autor: Klak
Chodzi o to ze jest coś na zasadzie nita zrobione tak że nie ma jak wykręcić( wbite w otwór gwintowy i zaklepany na równo z zaciskiem, nie widać nawet gdzie ten odpowietrznik jest z wierzchu, od strony wewnętrznej- tam gdzie tłoczek chodzi jest rowek idący do odpowietrznika )
Koła bez odpowietrzników to Prawe Przednie i Tylne Lewe.

: pt lip 09, 2010 14:33
autor: T.O.B.I.
no to trzeba przewiercić i nagwintować, szczotką drucianą dobrze oczyścić żeby zlokalizować miejsce, napunktować tego nita w środku i rozwiercić, dobrać odpowiednio wiertło i gwintownik do nowych odpowietrzników, do zacisku z przodu jest inny niż do cylinderków z tyłu

: pt lip 09, 2010 15:29
autor: Klak
Tak też miałem zamiar zrobić :bigok: tylko że ten nit to tak obrazowo powiedziane, to wygląda na zaspawane raczej zresztą sami oceńcie:
Obrazek