Strona 1 z 2
Co moze sie stac jak układ chłodzenia jest zapowietrzony?
: wt wrz 02, 2008 23:17
autor: BazaMKII
Witam
mam takie pytanie co moze sie stac jak układ chlodzenia jest zapowietrzony i temperatura płynu osiągnie 98 stopni?
i jak mozna odpowietrzyc układ chłodzenia?
bo cos strasznie mi sie nagrzewa silnik bo po przejechaniu 10Km mam temperature 86-93stopni?tak mi pokazuje MFA i niewiem czy to tak powinno byc czy nie a i jeszcze dodam ze mam do płynu dolane ok 1L wody bo i tak płyn teraz musze wymienic i czy to ta woda moze to powodować ze sie tak nagrzewa szybko
: wt wrz 02, 2008 23:25
autor: Maniek71
Układ powinien odpowietrzyć sie sam jezeli korek nie jest zapchany!!! a jezeli temp. wzrasat do 98 to mozesz miec walniety czujnik lub termostat!!! A stac sie może to ze przegrzejesz silnik jesli miał byś zapowietrzony to zazwyczaj wywala płyn na zawnatrz przez korek przynajmniej ja tak miałem!!!
: wt wrz 02, 2008 23:28
autor: BazaMKII
płyn wywala jak odkrecam korek gdy jest mocno nagrzany?
a co ma do tego czujnik temperatury jak ta temperatura to jet prawdziwa nie jest błędnie podawana?
: śr wrz 03, 2008 00:17
autor: jackyz
Ja stawiam na walnięty termostat.Odpowietrzaj zawsze na otwarym ogrzewaniu.
: śr wrz 03, 2008 01:33
autor: gailbraith
BazaMKII pisze:płyn wywala jak odkrecam korek gdy jest mocno nagrzany?
Przy odkręcaniu korka kiedy płyn jest nagrzany to oczywiście, że może trochę płynu wywalić gdyż wtedy ciśnienie w układzie chłodzenia jest większe niż na zimnym.
BazaMKII pisze:a co ma do tego czujnik temperatury jak ta temperatura to jet prawdziwa nie jest błędnie podawana?
A wiatrak to działa?
: śr wrz 03, 2008 06:35
autor: zodiak
jackyz pisze:Odpowietrzaj zawsze na otwarym ogrzewaniu.
Możesz to jakoś sensownie wytłumaczyć? Bo ja nie widzę różnicy w tym czy ogrzewanie jest "otwarte" czy nie.
: śr wrz 03, 2008 06:45
autor: majster heniek
zodiak pisze:Możesz to jakoś sensownie wytłumaczyć? Bo ja nie widzę różnicy w tym czy ogrzewanie jest "otwarte" czy nie.
bo jak będzie zamknięte to dalej układ chłodzenia zapowietrzy się - płyn musi do nagrzewnicy też dojść
: śr wrz 03, 2008 06:56
autor: zodiak
płyn musi do nagrzewnicy też dojść
Pierwsze słyszę aby w mk2 była możliwość zamknięcia obiegu płynu przez nagrzewnicę więc w dalszym ciągu nie widzę sensu "otwierania" ogrzewania. Po co kolegę wprowadzać w błąd?
: śr wrz 03, 2008 07:33
autor: $iwy
zodiak pisze:płyn musi do nagrzewnicy też dojść
Pierwsze słyszę aby w mk2 była możliwość zamknięcia obiegu płynu przez nagrzewnicę więc w dalszym ciągu nie widzę sensu "otwierania" ogrzewania. Po co kolegę wprowadzać w błąd?
Na wężu idącym do nagrzewnicy masz zawór jak masz zamknięty to ciepła woda nie idzie do niej.W tedy jest tzw.Mały obieg,gdy otworzysz na ciepło zawór się otwiera i woda leci przez cały układ.Nie wiem czego tu można nie rozumieć??
: śr wrz 03, 2008 07:50
autor: wasiak
po pierwssze czy przy tej temperatuza odpala wiatrak na chlodnicy??
po 2 czy temperatura rosnie dalej
bo temperatura nie jest znowu az tak wysoka przy 94-95 powinien wiatrak odpali jezeli odpala to jest oki
uklad powinien odpowietrzyc sie sam po kilku sekundach po odpaleniu i lekkim przegazowaniu
a woda w ukladnie nic nie robi po za tym ze troszke kamienia moze osisac wewnatrz rury ja jezdzilem ponad rok i nic sie nie stalo ryle ze na demineralizowanej
: śr wrz 03, 2008 08:07
autor: zodiak
$iwy pisze:Na wężu idącym do nagrzewnicy masz zawór jak masz zamknięty to ciepła woda nie idzie do niej.W tedy jest tzw.Mały obieg,gdy otworzysz na ciepło zawór się otwiera i woda leci przez cały układ.Nie wiem czego tu można nie rozumieć??
Ja rozumiem o co chodzi, tylko chodzi o to że w mk2 nie ma takiego zaworu. (Ale czas skończyć ten wątek uboczny, tylko chciałbym to sprostować bo po raz kolejny czytam bzdurę o "otwieraniu" ogrzewania).
: śr wrz 03, 2008 08:47
autor: majster heniek
zodiak, książka chyba nie robi nas w balona ???????
: śr wrz 03, 2008 08:57
autor: zodiak
majster heniek
Coś mi się zdaje że w tym przypadku robi, zresztą jeśli się ktoś spotkał z (fabrycznym) zaworem nagrzewnicy w MK2 niech się odezwie
: śr wrz 03, 2008 09:29
autor: BazaMKII
witarak nie zawsze sie włacza i czesami temperatura rosnie do 100stopni jak stoje w korkach a w trasie mam 94-97stopni