Naprawa napinaczy pasow po wystrzale

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grubassoss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 20:04
Lokalizacja: Kołobrzeg

Naprawa napinaczy pasow po wystrzale

Post autor: grubassoss » pn wrz 01, 2008 20:40

Kupiłem autko z wywalonymi poduchami i zablokowanymi pasami. poduche pasazera wymienilem, kierowcy tez, sensor tez kupiony, i niewiem czy da rade cos zrobic zeby te pasy odblokowac. Czytałem cos o jakis opornikach, ale za bardzo nie skumałem o co chodzi. Z czasem napewno kupie te pasy ale tymcazsowo brak funduszy. Wiec Jak, pomozecie????? Z góry dzieki
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 21:20 przez grubassoss, łącznie zmieniany 1 raz.



Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » pn wrz 01, 2008 21:16

Podjedź do elektryka to Ci podepnie odpowiednie oporniki do koster przy pasach i fafowo podłączy poduszki oraz wykasuje ew błędy, a co do samych pasów to ja miałem tak samo w mk4 sam ich nieodblokowałem bo trzeba wiedzieć jak funkcjonują poszczegulne elementy /zapadki/ zrobił mi to pracownik w zakładzie blacharskim, ale prawy się znów zablokował i trzeba było go wymienić, w ramach "oszczędności " kupiłem tylny z mk4 /pasuje idealnie, a tańszy/ i przełorzyłem tylko szelkę.
Pozdrawiam :pub:



smugus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 22:26
Lokalizacja: Szymbark
Kontakt:

Post autor: smugus » ndz wrz 07, 2008 13:55

ja równiez mam problem z pasem pasażera. Kupiłem go takiego ale nie wiem czy była wystrzelona poduszka i zablokował się pas czy sam się zablokował. Moze wiesz ile kosztuje taka usługa u elektryka by mi to sprawdził i odblokował mi ten pasek chyba że nie ma różnicy jak bym kupił do tył i tak jak ty przełożył do przodu tylko że wtedy nie będzie funkcjonował z podusia czy jak to jest z nim???



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz wrz 07, 2008 14:31

Napinacze pirotechniczne pasów są JEDNORAZOWE i nie komunikują się z VAG-iem tzn. wykryje tylko czy są, tak wszędzie pisze. Dla swego bezpieczeństwa lepiej kupić choćby używany ale nie wystrzelony zestaw i mieć ten spokój psychiczny (zestaw który uczestniczył w wypadku, nawet gdy nie odpalił, nie jest już w 100% pewny).



smugus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 22:26
Lokalizacja: Szymbark
Kontakt:

Post autor: smugus » ndz wrz 07, 2008 20:55

aha dziękuje bardzo. Nie wiesz ile by kosztowało takie coś i jeśli kupie moge sobie w wlasnym zakresie wymienić?? (odłączyć akumulatorek i wypiąc stary i wpiąc nowy czy są jakies czujniki kabelki które są podpięte?? czy musi to zrobic jakiś elektryk by nic mi potem nie szfankowało lub wyszczeliło??



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz wrz 07, 2008 21:11

Dokładnie w tej tematyce nie siedzę, rozejrzę się, jednak najlepiej zapytać kogoś kto z tymi poduchami i napinaczami miał do czynienia - to jednak materiały wybuchowe i np. kolejność czynności jest bardzo ważna.



smugus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 22:26
Lokalizacja: Szymbark
Kontakt:

Post autor: smugus » wt wrz 09, 2008 22:45

więc specu mi to rozebrał i stwierdził że sa to pasy pirotechniczne i że musze sobie kupić używke lub nówkę. Co wy sadzicie o tym i jaki wogole koszt by był do tego?? a np nie mogł by być jakiś zwykły pas do golfa IV normalny (to znaczy by miał jakiś tam napinacz czy coś tam ale zabezpieczał mnie, bez jakiś czujnikow do poduszki ani tych materiałów wybuchowych :P).



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt wrz 09, 2008 23:16

Nie ma zwykłych pasów, już do trójki były z napinaczami, nic nie da się zrobić. Nie było to jak "Maluch"! :grin:



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt wrz 09, 2008 23:38

Zamiast wywalonych zapalników pasów zakłada się rezystory 2,2 ohma oznaczone paskami czerwony, czerwony, złoty,złoty w żółte złącze, które idzie do pasów.
Zico63b pisze:zestaw który uczestniczył w wypadku, nawet gdy nie odpalił, nie jest już w 100% pewny

Niestety to prawda a z drugiej strony to pewnie 50% sterowników w pojazdach grupy VAG ma za sobą wypadek, odpalenie i regenerację (kasowanie crash'a) .
Zico63b pisze:Napinacze pirotechniczne pasów są JEDNORAZOWE i nie komunikują się z VAG-iem tzn. wykryje tylko czy są,

Z tą komunikacja w mk4 jest inaczej niż mk3 ponieważ w mk 4 moduł SRS nadzoruje napinacze i kurtyny jak są, a mało tego w można dezaktywować napinacze w module SRS. Tak więc VAG komunikując się z modułem SRS może nie tylko sprawdzić obwód zapalnika ale także czy napinacze nie zostały dezaktywowane. Inna spraw,że moduły SRS i podejście do nich Vagiem lub kasownikiem crash'a to wg mnie najwyższa szkoła jazdy. Tu nie ma miejsca na błedy .


JaroW

smugus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 22:26
Lokalizacja: Szymbark
Kontakt:

Post autor: smugus » śr wrz 10, 2008 15:12

witam nio i mam problema nie moge dostać nigdzie takiego pasa pirotechnicznego. aaaa jeszcze jedno jeśli można jak bym mógł zamontować pas tylny od MK4 i by nie było zamiast tego pirotechnicznego bo nie ma czujników ani nic więc co by mi tam zależało tylko tyle by chodził i jako tako zabezpieczał.



Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » śr wrz 10, 2008 20:53

Ja tak zrobiłem i działało, moim zdaniem lepsze to jak "przemęczone " stare pasy. pamiętaj o pzełożeniu szelki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 235 gości