Strona 1 z 1

Wibracje na wolnych obrotach.

: pn wrz 01, 2008 13:00
autor: abone
Witam!
Kilka dni temu zaczęło się dziać coś dziwnego z moją Trójką 1.8 ADZ. Objawy są następujące:

1 Na wolnych obrotach na benzynie i LPG, silnik pracuje nieregularnie to znaczy nie ma typowego mruczenia tylko tłucze się podobnie jak stary diesel :grin: (obroty nie spadają).

2 Dzieje się tak tylko kiedy jest ciepły na zimnym chodzi równiutko.

3 Po dodaniu gazu i puszczeniu pedału w wydechu słychać stuk nie spalonego paliwa

Poradźcie koledzy od czego mam zacząć walkę, żeby wrócić do normy.....

: pn wrz 01, 2008 13:52
autor: wojtas4589
może warto od świec zacząć

: pn wrz 01, 2008 22:21
autor: abone
Wymieniłem świece, niestety nic się nie zmieniło, przewody i kopułka też OK.

: śr wrz 03, 2008 14:53
autor: T.O.B.I.
trzeba sprawdzic rozrzad jesli jest dobrze ustawiony to strzelanie z wydechu moze byc spowodowane nieszczelnosciami na zaworach

: czw wrz 04, 2008 18:34
autor: lwlw
Witam, mam podobny problem, tyle, że w 1,8 AAM. Na niskich obrotach trzęsie silnikiem i całym autem, a z wydechu słychać jakieś "pyrkania", tylko na ciepłym silniku. Obroty nie falują. Było już sporo takich tematów, ale właściwie nikt nie znalazł idealnego rozwiązania i tematy powoli umierały :-(

Z tego co wyczytałem do tej pory przyczyny mogą być następujące:

1. Układ zapłonowy (świece, kable, kopułka, palec, cewka). Tu pytanko - czy powodem takiego zachowania może być sama cewka zapłonowa? Bo u mnie kiedyś trochę iskrzyła przy dużej wilgotności (raz po deszcze długo nie chciał odpalić) i cewkę najbardziej podejrzewam jeżeli chodzi o układ zapłonowy. Świece mam nowe, kopułka i palec wyglądają dobrze, a przewody nie wiem, ale nie kopią i nie świecą w ciemnościach. Nie chciałbym niepotrzebnie połowy samochodu wymieniać...

2. Przestawiony zapłon. Ale wtedy auto byłoby chyba słabsze? U mnie idzie jak dawniej, ma moc (na tyle na ile AAM może mieć moc :-) ) Zresztą w czasie jazdy wszystko jest ok.

3. Nieszczelny przewód od wspomagania układu hamulcowego. Nie wiem jak jest u mnie, do sprawdzenia.

4. Nieszczelność na zaworach lub pierścieniach, słaba kompresja. U mnie kompresja 9,5 bara, 10,5 bara, 9,5 bara, 9 barów. Nie jest idealnie, ale chyba jeszcze nie najgorzej? Taka kompresja nie powinna dawać nierównej pracy na niskich obrotach. Poza tym przy dużych nieszczelnościach, dających aż takie objawy brałby olej, i to raczej nie mało. U mnie - jakiś 1 litr na 10 tysięcy. Też już trochę tego jest, ale to nie jest jeszcze tragedia.

5. Nieszczelny dolot? Ale wtedy silnik źle by pracował chyba nie tylko na niskich obrotach?
A mam nieraz tak, że na lekko rozgrzanym silniku po zdjęciu nogi z pedału gazu obroty zawieszają się gdzieś na 1800. Ale rzadko. Poza tym jak jadę na 5 biegu 90-100 km/h i zdejmę nogę z gazu, to przez 1 sekundę reaguje prawidłowo, ale potem gdzieś przez 1-2 sekundy jak gdyby sam dodaje gazu i przyspiesza! - dopiero potem prawidłowo obroty spadają. Ale to ostatnie miałem od zawsze, a główny problem pojawił się niedawno. Może więc jednak nieszczelny dolot? Te dwie ostatnie przypadłości mogą być też chyba sprawką krokowca i przepustnicy.

6. Jeszcze coś innego?

Jak komuś udało się zwalczyć wibracje na niskich obrotach to piszcie.

: pn lis 02, 2009 22:24
autor: abone
Nie zaglądałem dawno na forum, aż ostatnio pojawiły się podobne problemy czyli ciepły silnik klekocze na wolnych obrotach. Poprzednio kiedy miały miejsce te objawy i wpisałem ten topic skończyło się wymianą sondy lambda. Więc piszę poniekąd ku przestrodze, że takie objawy mogą być początkiem problemów z sondą.