Strona 1 z 1

Poważny problem z elektryką

: ndz sie 31, 2008 01:09
autor: toolpusher
Witam,
Parę dni temu stało się coś takiego że autko zgasło pdczas jazdy. Przyczyna było całkowite odcięcie zasilania tzn. zgasło wszystko liczniki i zegar sie zresetowały, światła zgasły wskazówki stają w miejscu tam gdzie były itd czyli ciemność widzę. Od tej pory dzieje mi się tak codziennie po kilka razy.
Główne przyczyny:
-bez przyczyny np. podczas jazdy (lub nie skojarzyłem ale może być kierunkowskaz)
-po nacisnięciu pilota w kluczyku - otwórz/ zamknij
- po włączeniu świateł mijania - tu zauważyłem dziwna zależność nieraz po włączeniu zapłonu i włączeniu światej mijania-świateł brak i wtedy nie odpale silnika mimo że kontrolki świecą dopiero jak światła wrócą same mogę odpalić silnik.
- czasami mam wszystko tzn świecą wskażniki ale nie zapalę silnika.
Jak wszystko zgaśnie to to po przekręceniu kluczyka większośći wypadków zaczyna kręcić rozrusznik i zasilanie sie pojawia potem.
Podłączyłem u kumla do VAG' i oczywiście wykrył okesowe spadki lub zaniki zasilania i tam jakies mniejsze błędy.
Jak sobie radzę?
No tak jak napisałem lewą ręką za włącznik świateł i kręce prawą za kluczyk i kręcę i wcześniej czy później wraca wszystko aż do następnego razu.
Stawiam na jakiś główny przekaźnik pewnie - w komorze silnika znalazłem 2 szt. i pod deską rozdzielczą parę innych.
Akumulator sprawny oczywiście klemy przeczyszczone.
No i co wy na to?
Samochód to Varia(n)t z silnikiem AXR @130KM by Masters

Pozdrawiam
Piotr

: ndz sie 31, 2008 08:56
autor: Mirek39m
sprawdzić trzeba przekażnik odcinający na schemacie mam zaznaczony jako J59 no i kabelki pod stacyjką

: ndz sie 31, 2008 10:18
autor: toolpusher
Mirek39m pisze:sprawdzić trzeba przekażnik odcinający na schemacie mam zaznaczony jako J59 no i kabelki pod stacyjką
Też mi tak własnie ktoś doradził. Tylko sobie tak myśle że jeżeli się to dzieje również jak kluczyka nie ma w stacyjce np. podczas zamykania samochodu z pilota to stacyjka też wtedy odgrywa rolę???

: ndz sie 31, 2008 10:52
autor: Mirek39m
na akumulatorze masz główne bezpieczniki popatrz czy niema lużnego przewodu

: ndz sie 31, 2008 23:36
autor: toolpusher
Czy ktoś ma jakieś jeszcze pomysły. Jest to dość poważny problem. Proszę o wskazówki.

: ndz sie 31, 2008 23:39
autor: krzycho85
Sprawdź przewód masowy idący z akumulatora do nadwozia czy się nie poluzował i czy nie jest uszkodzony

: pn wrz 01, 2008 00:26
autor: Zico63b
Luźna kostka stacyjki może...

: pn wrz 01, 2008 09:31
autor: toolpusher
Zico63b pisze:Luźna kostka stacyjki może...
Jeszcze raz ponawiam pytanie jeżeli mi się to dzieje bez kluczyka w stacyjce np. podczas zamykania auta z pilota to stacyjka też odgrywa rolę????? Jest to ważne ponieważ pewnie naprawa sprowadzi się do eliminacji punkt po punkcie usterek w instalacji elektrycznej. Tak by było jeden punkt mniej.

Pozdrawiam

: pn wrz 01, 2008 11:44
autor: Mirek39m
poszukaj pod stacyjką , a oświetlenie kabiny i postojówki działa normalnie?

[ Dodano: 01 Wrz 2008 12:10 ]
zasilanie leci z akumulatora na skrzynkę bezpieczników na akumulatorze a z tamtąt na stacyjke i bezbieczniki w środku autka

: pn wrz 01, 2008 13:04
autor: toolpusher
[quote="Mirek39m"]poszukaj pod stacyjką , a oświetlenie kabiny i postojówki działa normalnie?

Jak gaśnie to tylko pozamiatać nic nie ma włacznie z oświetleniem kabiny. Natomiast tak jak pisałem czasami postojówki są wszystko jest ale nie ma świateł mijania ani długich i wtedy nie zapalę dziada.
Czasami mi się zdarzają sekundowe przerwy takie cyk - poznaje po tym że zegar i liczniki są zresetowane. W tej chwili mój zegarek w samochodzie to pokazuje czas od ostatniego razu a nie czas rzeczywisty :).

: pn wrz 01, 2008 20:53
autor: Zico63b
Kostka stacyjki może mieć wpływ na zegary, jest sygnał zapłonu do zegarów z tej kostki.
Ale przyszło mi na myśl czy te wtyki z tyłu OBU skrzynek bezpieczników nie są zaśniedziałe lub luźne, są tam takie grube czerwone kable.
W każdym razie sprawa leży gdzieś przed dojściem do stacyjki bo potem obwody się rozdzielają i szwankowałoby jedno a nie tyle.
Np. kabel główny zasilający: w miejscu wchodzenia do klemy czy nie jest luźny, upalony.

: pn wrz 01, 2008 22:52
autor: toolpusher
Zico63b pisze:Kostka stacyjki może mieć wpływ na zegary, jest sygnał zapłonu do zegarów z tej kostki.
Ale przyszło mi na myśl czy te wtyki z tyłu OBU skrzynek bezpieczników nie są zaśniedziałe lub luźne, są tam takie grube czerwone kable.
W każdym razie sprawa leży gdzieś przed dojściem do stacyjki bo potem obwody się rozdzielają i szwankowałoby jedno a nie tyle.
Np. kabel główny zasilający: w miejscu wchodzenia do klemy czy nie jest luźny, upalony.
Niestety nie. Wszsystko czyściutkie. Targałem nawet tymi kablami oraz tym grubym od masy żeby coś sprowokować ale nic się nie stało.

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 22:23 ]
Witam,
Problem się okazał z masą samochód tracił masę spadki napięcie pomiędzy klemą masy a najbliższym punktem odniesienia czyli błotnikiem to było ok 1V bez obciążenia. W związku z tym mam pytanie gdzie są główne przewody masy w samochodzie. Tymczasowo zrobiłem bypass za pomocą grubego kabla. Z tego co widziałem kabel z klemy masowy idzie bezpośredno do silnika. A gdzie jest połączenie główne masy silnika z karoserią???? Gdzie szukać generalnie.