Poważny problem z elektryką

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

toolpusher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Poważny problem z elektryką

Post autor: toolpusher » ndz sie 31, 2008 01:09

Witam,
Parę dni temu stało się coś takiego że autko zgasło pdczas jazdy. Przyczyna było całkowite odcięcie zasilania tzn. zgasło wszystko liczniki i zegar sie zresetowały, światła zgasły wskazówki stają w miejscu tam gdzie były itd czyli ciemność widzę. Od tej pory dzieje mi się tak codziennie po kilka razy.
Główne przyczyny:
-bez przyczyny np. podczas jazdy (lub nie skojarzyłem ale może być kierunkowskaz)
-po nacisnięciu pilota w kluczyku - otwórz/ zamknij
- po włączeniu świateł mijania - tu zauważyłem dziwna zależność nieraz po włączeniu zapłonu i włączeniu światej mijania-świateł brak i wtedy nie odpale silnika mimo że kontrolki świecą dopiero jak światła wrócą same mogę odpalić silnik.
- czasami mam wszystko tzn świecą wskażniki ale nie zapalę silnika.
Jak wszystko zgaśnie to to po przekręceniu kluczyka większośći wypadków zaczyna kręcić rozrusznik i zasilanie sie pojawia potem.
Podłączyłem u kumla do VAG' i oczywiście wykrył okesowe spadki lub zaniki zasilania i tam jakies mniejsze błędy.
Jak sobie radzę?
No tak jak napisałem lewą ręką za włącznik świateł i kręce prawą za kluczyk i kręcę i wcześniej czy później wraca wszystko aż do następnego razu.
Stawiam na jakiś główny przekaźnik pewnie - w komorze silnika znalazłem 2 szt. i pod deską rozdzielczą parę innych.
Akumulator sprawny oczywiście klemy przeczyszczone.
No i co wy na to?
Samochód to Varia(n)t z silnikiem AXR @130KM by Masters

Pozdrawiam
Piotr



Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » ndz sie 31, 2008 08:56

sprawdzić trzeba przekażnik odcinający na schemacie mam zaznaczony jako J59 no i kabelki pod stacyjką


Mirek

toolpusher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: toolpusher » ndz sie 31, 2008 10:18

Mirek39m pisze:sprawdzić trzeba przekażnik odcinający na schemacie mam zaznaczony jako J59 no i kabelki pod stacyjką
Też mi tak własnie ktoś doradził. Tylko sobie tak myśle że jeżeli się to dzieje również jak kluczyka nie ma w stacyjce np. podczas zamykania samochodu z pilota to stacyjka też wtedy odgrywa rolę???



Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » ndz sie 31, 2008 10:52

na akumulatorze masz główne bezpieczniki popatrz czy niema lużnego przewodu


Mirek

toolpusher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: toolpusher » ndz sie 31, 2008 23:36

Czy ktoś ma jakieś jeszcze pomysły. Jest to dość poważny problem. Proszę o wskazówki.



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » ndz sie 31, 2008 23:39

Sprawdź przewód masowy idący z akumulatora do nadwozia czy się nie poluzował i czy nie jest uszkodzony



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn wrz 01, 2008 00:26

Luźna kostka stacyjki może...



toolpusher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: toolpusher » pn wrz 01, 2008 09:31

Zico63b pisze:Luźna kostka stacyjki może...
Jeszcze raz ponawiam pytanie jeżeli mi się to dzieje bez kluczyka w stacyjce np. podczas zamykania auta z pilota to stacyjka też odgrywa rolę????? Jest to ważne ponieważ pewnie naprawa sprowadzi się do eliminacji punkt po punkcie usterek w instalacji elektrycznej. Tak by było jeden punkt mniej.

Pozdrawiam



Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » pn wrz 01, 2008 11:44

poszukaj pod stacyjką , a oświetlenie kabiny i postojówki działa normalnie?

[ Dodano: 01 Wrz 2008 12:10 ]
zasilanie leci z akumulatora na skrzynkę bezpieczników na akumulatorze a z tamtąt na stacyjke i bezbieczniki w środku autka


Mirek

toolpusher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: toolpusher » pn wrz 01, 2008 13:04

[quote="Mirek39m"]poszukaj pod stacyjką , a oświetlenie kabiny i postojówki działa normalnie?

Jak gaśnie to tylko pozamiatać nic nie ma włacznie z oświetleniem kabiny. Natomiast tak jak pisałem czasami postojówki są wszystko jest ale nie ma świateł mijania ani długich i wtedy nie zapalę dziada.
Czasami mi się zdarzają sekundowe przerwy takie cyk - poznaje po tym że zegar i liczniki są zresetowane. W tej chwili mój zegarek w samochodzie to pokazuje czas od ostatniego razu a nie czas rzeczywisty :).



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn wrz 01, 2008 20:53

Kostka stacyjki może mieć wpływ na zegary, jest sygnał zapłonu do zegarów z tej kostki.
Ale przyszło mi na myśl czy te wtyki z tyłu OBU skrzynek bezpieczników nie są zaśniedziałe lub luźne, są tam takie grube czerwone kable.
W każdym razie sprawa leży gdzieś przed dojściem do stacyjki bo potem obwody się rozdzielają i szwankowałoby jedno a nie tyle.
Np. kabel główny zasilający: w miejscu wchodzenia do klemy czy nie jest luźny, upalony.



toolpusher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: toolpusher » pn wrz 01, 2008 22:52

Zico63b pisze:Kostka stacyjki może mieć wpływ na zegary, jest sygnał zapłonu do zegarów z tej kostki.
Ale przyszło mi na myśl czy te wtyki z tyłu OBU skrzynek bezpieczników nie są zaśniedziałe lub luźne, są tam takie grube czerwone kable.
W każdym razie sprawa leży gdzieś przed dojściem do stacyjki bo potem obwody się rozdzielają i szwankowałoby jedno a nie tyle.
Np. kabel główny zasilający: w miejscu wchodzenia do klemy czy nie jest luźny, upalony.
Niestety nie. Wszsystko czyściutkie. Targałem nawet tymi kablami oraz tym grubym od masy żeby coś sprowokować ale nic się nie stało.

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 22:23 ]
Witam,
Problem się okazał z masą samochód tracił masę spadki napięcie pomiędzy klemą masy a najbliższym punktem odniesienia czyli błotnikiem to było ok 1V bez obciążenia. W związku z tym mam pytanie gdzie są główne przewody masy w samochodzie. Tymczasowo zrobiłem bypass za pomocą grubego kabla. Z tego co widziałem kabel z klemy masowy idzie bezpośredno do silnika. A gdzie jest połączenie główne masy silnika z karoserią???? Gdzie szukać generalnie.
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 22:22 przez toolpusher, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 229 gości