Strona 1 z 1

wyjąca skrzynia na każdym biegu.........

: sob sie 30, 2008 18:52
autor: milek_22
Witam. moim problemem jest wyjaca skrzynia na wszystkich biegach, oczywiście po naciśnieciu sprzegła jest cisza a poziom oleju full!!!!!! Gdzieś na forum spotkałem sie z wypowiedzią ze łożysko oporowe, fakt tłucze sie niemiłosiernie ale w sumie w czasie jazdy niejest ono obciążone i nie powinno wyć. Które łożyska konkretnie mogą to być skoro wyje na każdym biegu ??

[ Dodano: 30 Sie 2008 18:53 ]
chodzi o skrzynie z seata 1.4 98r

[ Dodano: 30 Sie 2008 18:57 ]
przebieg 100 tys auto z salonu pl i 1 właściciel :)

: sob sie 30, 2008 20:07
autor: grandi
Łożysko oporowe powinno się je słyszeć po wcisnieciu sprzegla . obstawiam główna zebatke lub łożysko na głownej zebatce

: sob sie 30, 2008 21:19
autor: milek_22
hmmm łożysko na głównej zębatce??? masz na mayski to igiełkowe??

: sob sie 30, 2008 21:35
autor: GMS
To moze byc kazde lozysko w czasie jazde cala skrzynia jest obciazona.
Naprawialem kilka razy takie wyjace skrzynie i zakazdym razem byly to inne lozyska.
Ja bym stawial na lozyska na walku glownum albo na mechanizmie roznicowym a konkretnie nie powiem bo mi sie szklana kula zepsula :grin: i radze tak nie za dlugo jezdzic bo skonczy sie na tym ze skrzynia pojdzie na smietnik.
pozdrawiam

: sob sie 30, 2008 21:43
autor: milek_22
a powiec mi jaki koszt łożysk + ewentualne uszczelniacze, olej itd??? do mechanizmu rużnicowego bym wolał łapek nie pchać narazie :)

[ Dodano: 30 Sie 2008 21:45 ]
no i daj jakieś wskazówki bo zamierzam sie niedługo za to zabrać

: sob sie 30, 2008 23:47
autor: krzycho85
Jeśli jesteś w stanie sam te łożyska wymienić to może warto ale jeśli masz za to zapłacić w warsztacie to ja bym na Twoim miejscu szukał drugiej skrzyni :grin: części do skrzyń są drogie a za jakieś 300zł pewnie można dobrą skrzynię kupić

: ndz sie 31, 2008 00:06
autor: zoso8894
średnio zębatka w servisie kosztuje 350 zł , oczywiście taka mała na oko srednicy 7 cm
np od wstecznego . jak bys chcial zlozyc sobie skrzynie sam to z 20tysięcy cie wyniesie.

: ndz sie 31, 2008 00:43
autor: milek_22
no tak ale niewiadomo jaka by ta skrzynia była, za 300 to raczej niema szans kupić!!! kupowalem do golfa i ceny były ok 1000 nawet, ale udalo mi sie wyrwac za 450 gdzie łożyska najlepsze tez juz nie byly. CO do wymiany to mam zamiar sam to robic. Przypominam ze przebieg auta to niecałe 100 i autko jest unas od nowosci, wiec raczej zębatki itp nie beda do wymiany. Któreś łożysko poprostu musiało być wadliwe i jest jak jest. Od nowości tłukło sie łożysko oporowe, ale w aso stwierdzili ze to norma heh.

: ndz sie 31, 2008 11:07
autor: grandi
Chcesz mogę się zapytać znajomego co ma części czy ma taką skrzynię , tylko czy był byś w stanie przyjechać po nia do Łodzi on towary zawsze ma pewne .

: ndz sie 31, 2008 14:40
autor: milek_22
mozesz zapytać jaka cena

: ndz sie 31, 2008 15:11
autor: GMS
milek_22 pisze:a powiec mi jaki koszt łożysk + ewentualne uszczelniacze, olej itd??? do mechanizmu rużnicowego bym wolał łapek nie pchać narazie :)

[ Dodano: 30 Sie 2008 21:45 ]
no i daj jakieś wskazówki bo zamierzam sie niedługo za to zabrać



Koszt lozysk,uszczelniaczy i oleju nie przekroczy 500zl oczywiscie nie w serwisie jesli zamierzasz robic to samemu to sie chyba oplaca bo skrzyni raczej ze te pieniadze nie kupisz a jezeli nawet byla by taka skrzynia to i tak wolal bym zrobic ta dlatego ze wiem ze ma przebieg 100tys. i wszystkie synchronizatory sa ok a z uzywka roznie bywa
Co do wskazowek to jak bedziesz juz mial to robic napisz na PW to ci napisze co i jak na co trzeba uwarzac.
pozdrawiam.

: ndz sie 31, 2008 16:04
autor: milek_22
GMS, a powiec mi obejdzie się bez prasy wymiana łożysk??

: ndz sie 31, 2008 16:55
autor: GMS
Mi zawsze byla potrzebna do rozebrania walka glownego bez prasy jest ciezko a sciagaczem mozna latwo cos zepsuc kola zebate sa bardzo kruche.
Jakie jest oznaczenie tej skrzyni?

: ndz sie 31, 2008 17:43
autor: milek_22
oj niepowiem teraz bo niemam tu tego auta, napisze wieczorem jak ojciec juz bedzie ale jest to cordoba 1.4 98r