Strona 1 z 2

średnica zaworów w głowicach w silnikach benzaynowych

: pt sie 29, 2008 11:47
autor: Leon_Wechtel
witam ,mam pytanie do znawców silników w mk2.
Mianowicieczy we wszystkich silnikach są takie same średnice zaworów?Wiem ,że G60 ma większe ale czy jakieś inne także?
Kiedys będę zmieniał lub modyfikował silnik i myślę o powiększonych zaworach tylko po co mam oddawac do jakiegos zakładu jesli może są już głowice gotowe?

: pt sie 29, 2008 12:09
autor: souler
EZ, RF, RP, PB, PF, 2E
srednica zew. przylgni (gniazd)
dolotowy 37,2mm
wylotowy 32,4mm

KR, 9A
sred. zew. przylgni
dolot 31,2mm
wylot 27,6mm

: pt sie 29, 2008 15:09
autor: Leon_Wechtel
ok,dzięki,więc jednak obróbka glowicy....

: pt sie 29, 2008 15:25
autor: zodiak
souler pisze:EZ, RF, RP, PB, PF, 2E
srednica zew. przylgni (gniazd)
dolotowy 37,2mm
wylotowy 32,4mm

KR, 9A
sred. zew. przylgni
dolot 31,2mm
wylot 27,6mm
Oczywiście oprócz KR i 9A takie wymiary są też w PL.
Dodatkowe KR,PL,9A mają średnice trzonków zaworów "7mm" a pozostałe "8mm".

: pt sie 29, 2008 19:16
autor: Leon_Wechtel
bardziej myślę o jednostkach 8 zaworowych

: sob sie 30, 2008 00:08
autor: sas_gti
souler pisze: srednica zew. przylgni (gniazd)
no nie zgadzam się że średnice zew. przylgni zaworu to średnica gniazd bo tak napisałeś w nawiasie. Średnica gniazda jest inna niż średnice przylgni, a zawór wymiaruje sieprzylgnią.
Kurcze i mam pewien dylemat bo wyrywkowo sprawdziłem RPka z tej listy co dałeś i moje źródła wymiarują zawór tak- średnica grzybka (tożsama z średnicą zewnętrzą przylgni zaworu) x średnicę trzonka x długość no i jeszcze kąt przylgni.
i dla ZW w RP jest to dokładnie 33,2x8x91,2 anie 32,4.

Kolejna srpawa to taka ze wydaje mi sie ze PF i ogolnie kazdy gti ma zaworys ssace 40 :bajer: ?

[ Dodano: Sob Sie 30, 2008 00:18 ]
no juz sprawdzilem , zle gadasz chopie, gti oraz gti g60 maja zaworki 33 i 40
ez rp rf mają tylko 38 ssace

: sob sie 30, 2008 02:11
autor: Leon_Wechtel
czyli w skrócie...GTI maja większe zawory reszta nie

: sob sie 30, 2008 08:54
autor: souler
srututu, podaje podpierajac sie dwoma ksiazkami, gdzie:
- nazwa przylgnia i gniazdo sa zbiezne jak widac na obrazku
- sami sobie zobaczcie co jest napisane jesli chodzi o srednice

Obrazek

nie widze, zeby 16v mialo wieksze zawory, ale ja sie nie znam. po to zrobili 16v zeby mozna bylo zmniejszyc srednice zaworow. przeciag i tak jest wiekszy niz przy 8v z wiekszymi zaworami.

takze sraja muchy idzie wiosna :satan:

: sob sie 30, 2008 09:04
autor: zodiak
souler pisze:
nie widze, zeby 16v mialo wieksze zawory, ale ja sie nie znam. po to zrobili 16v zeby mozna bylo zmniejszyc srednice zaworow. przeciag i tak jest wiekszy niz przy 8v z wiekszymi zaworami.
Dokładnie, suma przekrojów jest większa niż w 8V.

: sob sie 30, 2008 13:07
autor: sas_gti
souler, kolega prosił o 8v wiec tego sie trzymajmy to raz a dwa ze nie tylko 16v to gti :bajer:
Poza tym podałeś złe średnice zaworów 8v bo gti 8v czyli PF i np PB maja ssace 40mm. A napisales ze 38, mam taką głowicę na biórku więc uwierz mi ze se zmierzylem :chytry:
nazewnictwo zostamy bo to jest temat na inną dyskujsę. (gniazdo/przylgnia)

[ Dodano: Sob Sie 30, 2008 13:07 ]
Obrazek

: sob sie 30, 2008 13:20
autor: souler
nie ja zle gadam, bo wrzucilem skany z dwoch roznych ksiazek, gdzie nie uwzgledniono g60, a rozbicie na pb w jednej publikacji jest tylko dla talerzykow, w innej dla wszystkich 1.8 pisze 39.2 -> 40, dlatego wrzucilem skany, by pokazac ci, ze nie biore z kosmosu tych wymiarow, ani nazw. nie interesuje sie benzyniakami tylko chcialem pomoc Leonowi wiec wrzucilem to co mialem pod reka. twoje zrodlo dodatkowo uwzglednia dokladnie co i jak. wszystko zostalo wyjasnione i Leon juz wie, ze musi dac zawory z pb, pf. moze komus jeszcze temat sie przyda, bo troche danych tu zawarlismy.
ot dokladnosc zrodel wywolala niepotrzebna dyskusje, ale za to owocna. :kac:
pozdrawiam

: sob sie 30, 2008 16:23
autor: sas_gti
zostawmy juz te nazwę , to nie jest teraz istotne
souler, stary sam napisales ze PF i PB maja zawory ssace 38 wiec sie nie dziw ze Cie ludzie poprawiają. Poza tym ty chyba podpierasz sie danymi do mk3 ( tak cos mi się wydaje ale ciezko stwierdzic po wyciales tylko tabelki i umieściłeś je wyrywkowo obok siebie. Stąd takie głupoty pewnie ze kazdy 1.8 ma zawory 40, otóz nie kazdy, na pewno nie w mk2)

: sob sie 30, 2008 18:58
autor: Leon_Wechtel
oki panowie spoko ,nie chciałem tu wojny tylko kulturalnej wymiany zdań :bajer: w każdym razie dzięki wam obojgu z a zawarte w temacie informacje i skany.Wielce mi pomogliście ,już wcześniej poszlo po PLUSIE

: sob sie 30, 2008 19:04
autor: sas_gti
Leon_Wechtel pisze:,nie chciałem tu wojny tylko kulturalnej wymiany zdań
no i chyba była to kulturalna wymiana zdań :bajer: