Strona 1 z 1

mk3, silnik 1,9 TD, zerwany pasek rozrządu!!!!

: sob lip 09, 2005 23:57
autor: fh
czy ktoś z was przerabiał już tema zerwanego paska rozrządu w silniku 1,9 TD (typ silnika AAZ)??

Jakie były skutki ikoszty naprawy???

Pozdrawiam

: ndz lip 10, 2005 09:11
autor: Corvax
zalezy jak bardzo dostał i jak bardzo ci zalezy żeby to dobrze zrobić.

Bez rozebrania silnika nie bedziesz wiedział jak bardzo jest źle, ja właśnie jestem po remoncie mojego tdi - uwaliło sie to koło zebate na wle korbowym - silnik w tym momencie był na biegu jałowym, także kolizja była delikatna, ale i tak wymieniłem wszystko co mogło w najblizszym czasie polecieć, tak żeby nie zaglądac do silnika - zawory, szklanki, hydrauliki, uszczelniacze, pasek itp. Koszt czesci 1300pln - robocizny Ci nie powiem, bo bierze ją cześciowo na siebie mechanik i nawet jeszcze nie wiem ile wyjdzie.

: ndz lip 10, 2005 09:44
autor: jarek65w
No to współczucie Panowie, mam nadzieję że mi się to nie trafi.Kólko wymienione ,rozrząd wmieniony zostały amorki z przodu a reszta to duperele.Potem myślę śmigac tylko.pozdro

: ndz lip 10, 2005 11:39
autor: fh
Corvax,

dzięki za info. Sprawa nie jest ciekawa. Pasek Contitech, pękł po 40.000 km przebiegu, przy 120 km/h na trasie. na moje oko najpierw pękł pasek wielorowkowy od alternatora i poszedł wszędzie gdzie mógł. wpadł pod pomiędzy koło zębate na wale a pasek rozrządu a ten nie wytrzymał. Wałek rozrządu jest cały, załorzyłem nowy pasek poustawiałem znaki, no i odpalił ale nie ma ciśnienia oleju, chodzi nierówno i w dodatku głośno. muszę zwalić głowicę.

czekam na dalsze sugestie.

: ndz lip 10, 2005 19:21
autor: greg
dziwne że nie ma ciśnienia oleju, bo rozumiem - pasek pękł - pokrzywiło zaworki, ale to nie powinien odpalić. Może źle ustwiłeś na pompie paliwa i jest dlatego głośny. Ciekaw tylko jestem tego ciśnienia oleju

: ndz lip 10, 2005 23:37
autor: fh
pompa, wałek rozrządu i wał jest wszystko o.k. wg znaków.
myślę, że ciśnienie oleju uciekło bo popychacze dostały w d..., jutro demontuję głowicę i daję do regeneracji.

: pn lip 11, 2005 04:51
autor: greg
Kolega jak mi remontował głowicę to robił to w jakimś bardzo dobrym zakładzie w poznaniu, ale w jakim to dopiero w południe mogę podać

: pn lip 11, 2005 10:01
autor: marek29
fh pisze:Corvax,

dzięki za info. Sprawa nie jest ciekawa. Pasek Contitech, pękł po 40.000 km przebiegu, przy 120 km/h na trasie. na moje oko najpierw pękł pasek wielorowkowy od alternatora i poszedł wszędzie gdzie mógł. wpadł pod pomiędzy koło zębate na wale a pasek rozrządu a ten nie wytrzymał. Wałek rozrządu jest cały, załorzyłem nowy pasek poustawiałem znaki, no i odpalił ale nie ma ciśnienia oleju, chodzi nierówno i w dodatku głośno. muszę zwalić głowicę.

czekam na dalsze sugestie.
To jest chyba czarna passa.....
Zajomemu w berlingo stało się dokładnie tak samo i drugiemu w fordzie też i wszystko zaczęło się od zerwania paska alternatora , rozwaliło plastikową osłonę rozrządu i pociągło do paska zembatego.
Współczucie.....