3 problemy: drzenie kierownicy, drzenie budy, stuki napedu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesjasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 20:53
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

3 problemy: drzenie kierownicy, drzenie budy, stuki napedu

Post autor: prezesjasko » czw sie 28, 2008 21:54

WITAM

Mam trzy problemy z tego pierwszy najbardziej mnie martwi
1.Podczas hamowania drży mi kierownica i nawet trochę całe auto. Mam nowe Michelliny, nowe klocki i tarcze ATE, nowe gumy w wahaczach, nowe łożyska. Nie mam pojęcia skąd to się bierze. Opony wyważali mi co do grama. Czasami jest lepiej czasami gorzej.
2.Równo przy 100km/h pojawia się dziwne buczenie coś jakby drżenie <90 i >110 od razu przestaje. Na kierownicy tego nie czuć.
3.Podczas hamowania silnikiem zwłaszcza na niskich biegach słuchać dziwne stuki i taki luz jest jakby. Puszczam gaz potem wciskam i się słychać stuk.

Czy ktoś już może walczył z tymi problemami i miał je we własnym aucie? Ja już nie mam sił i pieniędzy na to….:( Ładuje kasę w to autko i nie mogę go wyleczyć…. A tak je lubie :).

Z góry dzięki wszystkim za pomocne odpowiedzi.



Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » pt sie 29, 2008 09:25

co do 1 pozycji to może być przegrzane tarcze hamulcowe i się pokrzywiły


Mirek

greg

Post autor: greg » pt sie 29, 2008 09:40

prezesjasko pisze:1.Podczas hamowania drży mi kierownica i nawet trochę całe auto. Mam nowe Michelliny, nowe klocki i tarcze ATE, nowe gumy w wahaczach, nowe łożyska. Nie mam pojęcia skąd to się bierze. Opony wyważali mi co do grama. Czasami jest lepiej czasami gorzej.
nie pozostaje nic innego jak ponownie rozebrać hamulce zdjąć tarczę - wyczyścić piastę i tarcze założyć na smar miedziowy, następnie przesmarować prowadniki zacisków - jeśli nadal będzie drżeć - na diagnostykę zawieszenia - wina w luzie albo sworznia wahacza albo końcówek drążków kierowniczych
prezesjasko pisze:2.Równo przy 100km/h pojawia się dziwne buczenie coś jakby drżenie <90 i >110 od razu przestaje. Na kierownicy tego nie czuć.
buczenie z zawieszenia czy z wydechu
prezesjasko pisze:3.Podczas hamowania silnikiem zwłaszcza na niskich biegach słuchać dziwne stuki i taki luz jest jakby. Puszczam gaz potem wciskam i się słychać stuk.
możliwości są 3 - przegub wewnętrzny (może dlatego buczy) , lub luz na mechanizmie różnicowym lub luz na łączniku skrzynia - sanie (nazywany też poduszką skrzyni biegów)



Awatar użytkownika
prezesjasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 20:53
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: prezesjasko » wt gru 16, 2008 16:28

No i udało się.
Dziwne buczenie budy i drżenie podczas hamowania to była przyczyna KRZYWEJ PÓŁOSI (prawej). Kto by pomyślał co ma półoś do hamowania. Poprostu rzucało masą i to było czuć. Bicie było sporo ponad 1cm, a pół oś w AJM jest dosyć spora.
Teraz jedzie się przyjemnie.

Oczywiście zanim doszedłem z kolegą do tego, wymieniłem wsyztskie gumy jakie wogóle występują w przednim zawieszeniu, hamulce, opony tak jak pisałem, eh... Mechanik żaden nie umiał powiedzieć co to. Dopiero kolega u swojego znajmego w garażu mi to znalazł po 10 minutach...

Do bani z tymi mechanikami, dziadostwo, gnidy i sciągacze siana z ludzi.
Dziękuje tym którzy starali sie pomóc.
Ostatnio zmieniony wt gru 16, 2008 16:30 przez prezesjasko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wallygraf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt maja 02, 2006 23:08
Lokalizacja: Pomorze /GPU/
Kontakt:

Post autor: wallygraf » pn lut 16, 2009 19:13

Drogi prezesjasko mam podobny objaw do twojego z tym drżeniem. Wszystko wymieniłem i dalej DRŻY. Jak zdiagnozować tą półoś???
Proszę pomocy.


Mk4 TDI

Awatar użytkownika
prezesjasko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 20:53
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: prezesjasko » pn lut 16, 2009 19:59

Niestety nie było tak łatwo jak to napisałem powyżej.
Już opisuje całe zajście.

No więc od początku. Pojawiło się drżenie budy przy 100km/h no i drzenie kierownicy przy hamowaniu. Zaczęło się wymieniałem pokolei, gumy wahaczy, gumy stabilizatora, poduszki amorów, jedną poduszkę silnika (ale to z innego powodu:) ), hamulce, klocki, łożyska lewe prawe i daaaaalej nic!!!
Oczywiście wszyscy forumowcy-fachowcy powiedzą, że to tarcze - ja na to że wymieniałem!! i co ma do tego drżenie przy 100km/h. (mieli racje ale nie do końca, czyt. dalej)

No i pojechałem do kolegi na podnośnik. Zaczęliśmy szukać co i jak. pokręciliśmy i wyszło PÓŁOŚ. Biła tak zdrowo, że szok. Wymieniłem ją natychmiast i przeszło.... było dużo lepiej, ale nie idealnie. Przy hamowaniu z 100km/h bicie kiery dalej sie pojawiało, ale już nie drżała buda. Powiedziałem, że już mam tego dosyć, będę tak jeździł. Ale zima przyszła i niepewnie sie czułem podczas hamowania. Kupiłem nowe ATE (po raz drugi) i przeszło zupełnie :)))). Ale to nie koniec bijące tarcze wywaliły mi jedną bieżnię w łożysku wiec łożysko znów do wymiany.
Jakie wnioski:
Bijąca oś pogięła mi tarczę tarcza wywaliła łożysko i stąd cała historia. Masakra, ale teraz Gofrem jeździ się jak nowym :))))
Nie polecam jeżdżenie na nawet delikatnie zwichrowanych tarczach bo padną łożyska. Czy oś prosta, to łatwo sprawdzić (teraz łatwo:) ) podnosimy kółko i kręcimy i np. przymiarem patrzymy czy bije.


www.konar.pwr.wroc.pl
Koło Naukowe Robotyków "KoNaR"

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 240 gości