małe cisnienie na cylindrach 1.8 RP co naprawiac??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MarianWSP
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 00:31
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

małe cisnienie na cylindrach 1.8 RP co naprawiac??

Post autor: MarianWSP » śr sie 27, 2008 21:06

na badaniu cisnienia na cylindrach pokazalo:


1 cyl 9 bar / 2 cyl 7,5 bar / 3 cyl 7,5 bar / 4 cyl 7,5
auto pali z rana za 3 razem ogolnie nie ma juz tej mocy jak na 1.8
i spalanie jest dosc duzeeeeee lpi i PB

jakies komentarze , sugestie ??:D:D

zbieram sie aby zrobic generalke w silniku ale co wymienic ??

prosze o pomoc

pkt beda :okej: :okej: :okej:


VW TOUAREG 2.5 TDI @220 KM + Golf II 1.6 EZ Automatic '86 + LUPO SDI @ TDI

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 27, 2008 21:24

nie da się przewidzieć, ocena co do wymiany jest możliwa po rozebraniu silnika i precyzyjnych pomiarach, a pomiar kompresji powinien być łącznie z proba olejową i pomiarem ciśnienia oleju. Prawdopodobnie minimum to nowe pierścienie.
Jeśli ten przebieg faktycznie jest taki a nie wiekszy to być może pierścienie starcza na jakiś czas. Tyko nie bardzo w przebieg wierzę, golfom nie siada tak kompresja przy tym przebiegu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr sie 27, 2008 21:54

MarianWSP pisze:zbieram sie aby zrobic generalke w silniku ale co wymienic ??
Spokojnie najpierw trzeba rozebrac silnik potem dopiero ocenic. Może nawet skończy sie tylko na wymianie uszczelniaczy i pieścieni ew. planowaniu głowicy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
sswistak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt lut 20, 2007 23:43
Lokalizacja: świnoujście
Kontakt:

Post autor: sswistak » śr sie 27, 2008 22:37

Ja stawaiam na pierscienie w 90% to jest przyczyną spadku cisnienia. Oczywiscie wymienic olej , splanwac glowice. Czyli powtorze wypowiedzi poprzednikow


Swistak

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » śr sie 27, 2008 23:19

ale musi kolega sprawdzic szczelnosc glowicy przyczyna moga byc nie szczelne zawory i ich gniazda to zrobi bez rozbierania calego silnika wystarczy ze zdejmnie glowice i zawiezie do mechanika co ma do tego sprzet i sie dowie czy trzeba dalej rozbierac


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sie 28, 2008 00:30

dokładnie nic na pałę. Nic na oko. Trzeba rozebrać i stwierdzić , co lepsi to użyją do tego nawet przyrządów :)
Stawianie ze cos na pewno na tyle to a tyle procent jest dla mnie troszkę smiesznie, trudno nie podjerzewac pierscieni przy takim cisnieniu.
Ja stawaiam na pierscienie w 90% to jest przyczyną spadku cisnienia. Oczywiscie wymienic olej , splanwac glowice. Czyli powtorze wypowiedzi poprzednikow
poprzednicy powiedzieli nieco więcej bo to co ty napisales to raczej nie ma nic wspólnego z remontem kapitalnym, choć może niektórzy by coś takiego nazwali remontem silnika, a potem myślą ze jest jak nowy , bo przeceiz po remoncie. Do remontu trzeba podejsc metodycznie po kolei kwalifikując każdą część do wymiany, obróbki albo dalszego użycia. To jest remont kapitalny a nie zgadywanka. zbulwersowałem się :jezor:
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 00:31 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » czw sie 28, 2008 11:41

Coś mi świeci w pamięci, że można sprawdzić czy są nie sprawne pierścienie czy zawory, bez rozbierania silnika. Jak dobrze pamiętam to wlewało się trochę oleju na cylinder przez otwór świecy i wtedy jeszcze raz się sprawdzało kompresję, jeżeli wyszła większa to pierścionki, a jeżeli podobna to zaworki. Kiedyś o tym słyszałem ale nie wiem czy dobrze pamiętam, tak niektórzy mechanicy określają orientacyjną cenę naprawy silnika klientom, ale czy to działa to nie mam pojęcia.
Przy źle ustawionym gazie nawet przy takim przebiegu mogą szlak trafić zaworki. Nawet słyszałem, że w RP głowica potrafi mieć mikropęknięcia co powoduje spadek kompresji w szczególności przy nie sprawnym układzie chłodzenia w (szczególnie w LPG).
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 11:48 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw sie 28, 2008 12:30

a ja bym jezdzil i nic nierobil.jesli niebierze oleju olalbym to.mysle ze duzo taniej kupi silnik niz zrobi remont.silnik z jakiegos na chodzie aby mozna bylo go sprawdzic.w najgorszym przypadku te pierscienie zmienil zadnego szlifu itp.kurde sciagnie glowice okarze sie ze zawory,gniazda a moze planowanie glowice potem panewki dojda szlif lycindrow i lepiej niepisac wiecej.ja bym tak jezdzil do momentu az klęknie.za taniei te silniki aby pchac sie w powazne remonty.to moje zdanie



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » czw sie 28, 2008 12:50

tak ale jak kupi silnik to tez nie wie co kupi moze byc dobry a moze mu pooo tygodniu stanac a jak chce jezdzic dluzej to w swoim zrobi i wie co ma zrobione i nie musi sie bac ze zaraz cos walnie ale ja tez bym jezdzil az stanie calkiem a Dedi_S tobie chodzi o probe olejowa mozna to zrobic ale czy jest sens??


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw sie 28, 2008 13:22

tak jesli zrobisz to sam to wiesz co masz ale jesli z jakiegos "dawcy" mozna kupic odpalic pomierzyc sprawdzic to silnik kupisz za ile za 300-400zl?a ile kosztuje planowanie glowicy zaworow pierscienie moze szlif i panewki robocizna uszczelki i jeszcze moze by sie cos znalazlo..

[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 13:28 ]
Jezdzic az niestanie i tyle!.potem zadecydujesz czy dasz 300-400 za silnik od auta na chodzie ale bez papierow itp czy z rozbidka z tylu co dostal.mozesz nawet gwarancje pare miesiecy dostac jak warsztat sprzedajacy jest ok lub dac ponad 1000zl za remont.tego za ciebie nikt niezadecyduje niestety.



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » czw sie 28, 2008 13:44

niby fakt masz racje mozna kupic jakiegos anglika bez papierow za ta kase,i masz cale autko :grin: :grin: :grin:


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » czw sie 28, 2008 13:53

chodzi o probe olejowa mozna to zrobic ale czy jest sens??
Moim zdaniem jest sens, zajmuje to chwilę a możesz sie dowiedzieć że masz tylko głowicę do roboty.



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » czw sie 28, 2008 14:05

tak ale za kompletnie zrobiona glowice +uszczelke kupi silnik bo traki silnik to cena 400zl i masz wszytko


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
MarianWSP
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 00:31
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: MarianWSP » czw sie 28, 2008 17:28

za 400 zl nie znajde silnka RP szukalem i najtaniej to 500 bez Gwarancji
pozatym do tego trzeba dodac wymiane z 300zl
pompe wodna rozrzad to wyjdzie to samo co by zrobic silniczek :P:P


VW TOUAREG 2.5 TDI @220 KM + Golf II 1.6 EZ Automatic '86 + LUPO SDI @ TDI

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 282 gości