Strona 1 z 2

Pomocy nie moge wybić śruby sworznia wahacza

: śr sie 27, 2008 15:48
autor: /blmas37/
Dzisiaj sie zabrałem za wymianę osłony gumowej półosi w moim MK2 1.6 benz.Tak jak w opisie zamieszczonym na forum poluzowałem dużą nakrętkę (klucz 30) następnie odkręciłem koło, odkręciłem (17) śrubę, która nam blokuje sworzeń wahacza i nie mogę wybić jej ze zwrotnicy. Dodam ze samochód stał tylko na lewarku i pod wahaczem nie było żadnych "klocków"
Nie wiem czy ta śruba jest tak mocno zapieczona, waliłem dosyć mocno, choć z wyczuciem ażeby nie uszkodzić gwintu.
A może tę śrubę trzeba wykręcić z drugiej strony - jest też łeb na "17"
Czekam na "mądre" rady i z góry dziękuje.
Pozdrawiam.

: śr sie 27, 2008 15:54
autor: majster heniek
WD40 lub podobne popsikaj odczekaj trochę potem stuknij od strony nakrętki i główki śruby znowu popsikaj , próbuj kluczem obrócić śrubę powoli w lewo i prawo powinno puścić

: śr sie 27, 2008 16:17
autor: Lipek81
Można też spóbwać pchać ją z jednej strony np. młotkiem, a druga osoba niech kręci kluczem.
/blmas37/ pisze:A może tę śrubę trzeba wykręcić z drugiej strony - jest też łeb na "17"
- hmm - tak się zastanawiam, czy my mówimy o tym samym - aby odłączyć sworzeń wahacza musisz całkowicie zdemontować śrubę która jest wkręcona w zwrotnicę, zaraz przy sworzniu - tę śrubę trzeba całkiem wyciągnąć.

: śr sie 27, 2008 17:28
autor: Maćkooo
Niestety śruba ta siedzi tak mocno ż4e trzeba nieźle sie namęczyć. Sam ją wybijałem jakies 3 godziny. Co zrobi? Walić z jednej strony , gdy sie minimalnie wysunie , walnąc z drugiej , potem znów z tamtej i tak ją wyrobisz i wyjdzie. Ale łatwo to napisac , ale sama robota to koszmar. Poprostu dobry młot i porzadne uderzenia. I tak do bólu.

: śr sie 27, 2008 17:36
autor: sas_gti
no ale zaraz, tę śrubę dodatkowo napina kolumna zaiwszenia. (dociska ją siła spreżyny) Więc jak lekko podlewarujesz tarczę ham/ ewentualnie wahacz tak że zniesiesz część naprężenia to bedzie znacznie latwiej wybić śrubę.

[ Dodano: Sro Sie 27, 2008 17:39 ]
troche zle sie wyrazilem, bo idac tym tokiem myslenia to podlewarowanie dodatkowo zwiekszylo by nacisk. W kazdym razie jak podlewarujesz wahacz ze bedzie mniej więcej poziomo to śrubę znacznie łątwiej wybić

: śr sie 27, 2008 17:55
autor: TAZ
To nic nie da. Po prostu śruba zardzewiała razem ze sworzniem. Jedyne wyjście to dobry klucz i spróbuj od strony śruby kręcić nią. Jeżeli nie drgnie to wyjmuj całą zwrotnice i odkręć sworzeń od wahacza. Na wierzchu zawsze łatwiej coś zrobić.

: śr sie 27, 2008 22:10
autor: Maćkooo
TAZ pisze:Jeżeli nie drgnie to wyjmuj całą zwrotnice i odkręć sworzeń od wahacza
Hmmm te śruby od sworznia lubią sie pprzekrecac dlatego polecam spróbowac mój sposób. Poza tym wybicie drążka kierowniczego bedzie kolejnym problemem zapewne nie do przejscia. Ja jednak bede skłaniał kolege do spróboania mojej metody.
Ja takze myslkałem ze to g....o nie wyjdzie ale porzadny młot ostre walenie o sukcesywanie wyszła. :bigok:

: śr sie 27, 2008 22:27
autor: minoryt
Maćkooo ma racje kiedyś z kumplem też mielismy ten problem.Duży młotek i miarowe mocne uderzenia pomogły.

: czw sie 28, 2008 01:12
autor: Semian
tak jak koledzy pisza mlot i probowac bic a co do koncowki jak mlot nie pomoze to uzyc sciagacza

: czw sie 28, 2008 09:06
autor: ma-ciej
Dodam tylko, że nie ma co żałować gwintu bo tą śrubę i nakrętkę zawsze wymienia się na nową (jest samokontrująca) Kosztuje 5 zł, nie ma co żałować. Nową wkręcić na miedzi, to się nie zapiecze w przyszłości.

: czw sie 28, 2008 09:57
autor: Majek666
Hmmm te śruby od sworznia lubią sie pprzekrecac dlatego polecam spróbowac mój sposób. Poza tym wybicie drążka kierowniczego bedzie kolejnym problemem zapewne nie do przejscia.
Hmm wybicie drazka bedzie problemem ? Mlotem tak sciagaczem nie.

/blmas37/, tak jak napisal majster heniek, kup dobry penetrator poczekaj az zacznie dzialac i ja trzeba wybic. Ewentualnie palnikiem podgrzac. Musi pojsc.

: czw sie 28, 2008 10:23
autor: Dedi_S
Nie wiem czy dobrze kojarzę tą śrubę, ale jeżeli mamy tak samo zbudowane zwrotnice to ta śruba blokuje sworzeń po przez taką opaskę i dodatkowo sama wchodzi w wycięcie we sworzniu. Jak tak to wystarczy przecinakiem i młotkiem delikatnie rozszerzyć tą opaskę/obejmę (ma szczelinę od wewnętrznej strony samochodu) a następnie wybijakiem lub dobrym śrubokrętem wybijasz śrubę. Mi to zajęło po 3 minuty z każdej strony.

: czw sie 28, 2008 13:59
autor: Majek666
Dedi_S pisze:Nie wiem czy dobrze kojarzę tą śrubę, ale jeżeli mamy tak samo zbudowane zwrotnice to ta śruba blokuje sworzeń po przez taką opaskę i dodatkowo sama wchodzi w wycięcie we sworzniu. Jak tak to wystarczy przecinakiem i młotkiem delikatnie rozszerzyć tą opaskę/obejmę (ma szczelinę od wewnętrznej strony samochodu) a następnie wybijakiem lub dobrym śrubokrętem wybijasz śrubę. Mi to zajęło po 3 minuty z każdej strony.
Tak sie robi w Fordzie nie Vw. Sruba ma przechodzic prosto przez otwor aby w wycieciu na lbie swoznia blokowac go. Sruba jest lekko stozkowa.

: czw sie 28, 2008 14:05
autor: Semian
noo ale szczeline trzeba lekko rozszerzyc