Strona 1 z 1

Obroty spadaja, drgania silnika, brak mocy

: śr sie 27, 2008 01:04
autor: intejwis
Witam, posiadam Golfa Mk2 1,6 PN Rok 1991 Benzyna bez gazu ( gaźnik Pierburg 2EE ) być może owy problem był już poruszony jednak nie mogę wyszukać zadawalającej mnie odpowiedzi. Jeśli jesteście wstanie pomóc to dziękuje z góry.
Główne problemy: 1) Po odpaleniu silnika obroty spadają, silnik cały "lata" przenosząc drgania na całą karoserie, po kilkusekundowym "gazowaniu" obroty się stabilizują. 2) Zauważalny brak mocy silnika, w czasie np. wyprzedzania i wciśnięciu pedału gazu do oporu obroty nagle wzrastają jednak moc, prędkość bez zmian problem z wyprzedzeniem czegokolwiek - zazwyczaj występuje to na biegu 3 i 4. 3) W czasie jazdy po zdjęciu nogi z pedału gazu w celu uzyskania "hamowania silnikiem" obroty zamiast maleć wzrastają co prawda delikatnie, prędkość również.
Problem 1 i 2 zauważony po wyjeździe na wczasy 3 tygodnie temu czyli po przejechaniu około 500 km
Jeśli znacie przyczyny , oraz jak zaradzić czekam na odpowiedź, być może wasze porady pomogą mi i innym użytkownikom tych aut
Nastawnik (potencjometr) przepustnicy sprawny wymieniony rok temu, uszczelka pod gaźnikiem ok, przewody podciśnienia ok, spawana rura przy końcu tłumika delikatnie przepuszcza na łączeniu w silniku nic nie wymieniane od kupna tzn od 4 lat z wyjątkiem świec i pasków, świece chyba sprawne, komputer chyba sprawny chociaż zalany przez deszcz 2 lata temu, stan oleju ok bez ubytków wymieniany co roku, co do innych czujników powiązanych z gaźnikiem nie wiem czy są sprawne, spalanie benzyny w normie 7 na trasie 10 w mieście

: śr sie 27, 2008 02:06
autor: grandi
kopólka palec? w jakim stanie

: śr sie 27, 2008 07:14
autor: To_masz
znajomy ma identyczny sprzęt i wiem że walczył z ustawieniem zapłonu i miał problemy takie jak twoje 1 i 2, tak podpowiem.

Masz tam komputer?!

: śr sie 27, 2008 23:18
autor: intejwis
Kopółka palec ??? Przykro mi ale az tak zaawansowany nie jestem :-) i nie wiem o co chodzi? ale stan pewnie nie znany, przynajmniej nic takiego nie bylo wymieniane czy naprawiane od wyprodukowania tego auta, A "komputer" jest na podszybiu z prawej strony.

: czw sie 28, 2008 14:22
autor: szopek87
kopolka to jest taka okragla puszka tam wychodza wszystkie przewody od swiec a z boku ona ma takie zatrzaski, odpinasz je i masz w srodku taki palec i sprawdz czy blaszka na nim nie jest peknieta lub zabrudzona i czy nie jest popekany to chyba nie jest komputer na potrzybiu chodz nie znam tego golfika

: pt sie 29, 2008 08:01
autor: jazdownica
Kolego miałem podobny problem, kup dobre swiece nfk i dobre przewody tylko nie JANMOR, zobacz palec rozdzielacza czy nie jest popolony. u mnie to byl klucz do sukcesu bo auto zachowywalo sie podobnie.

: pt sie 29, 2008 09:34
autor: MarCons
u mnie było podobnie jak u jazdownica, po wymianie świec i przewodów autko zmieniło się na lepsze :)
szopek87, w mk2 PN to jest komputer na podszybiu :) czasami warto go tez rozłączyć na kilka minut, żeby go zresetować. u niektórych też pomagało.

: pt sie 29, 2008 12:48
autor: kchpl
Ewentualnie mozesz sprobowac odczytac kody blyskowe, ktore ci wmiare powiedza czy jakis czujnik nie jest zepsuty.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
http://vw2.info/vwforum/kody/
marcinmarszalek pisze:czasami warto go tez rozłączyć na kilka minut, żeby go zresetować. u niektórych też pomagało.
Pomaga ale jak jest cos walniete to niestety tylko na jakis czas :helm:

: sob sie 30, 2008 13:52
autor: intejwis
Dziękuje wam za powyższe sugestie... postaram się sprawdzić te rzeczy, w razie potrzeby wymienię i zobaczymy.... pozdrawiam