Swap z 1.6 na 2E z Passata
: śr sie 27, 2008 00:29
Plan jest taki żeby do dobrego nadwozia G2 wstawić motor od passata B3 o oznaczeniu 2E, ma to byc 2 litry 8 zaworów czyli 115 koni mechanicznych.
dawcą jest Vw passat z 90 roku z tym silniczkiem 2e ale z automatem.
wiem że konsekwencją robienia takeigo swapu jest to że auto znacznie polepszy swoje osiągi:)
wstępnie G2 jest przygotowany do mocniejszego motoru, tzn ma założone twardsze zawieszenie, z przodu amortyzatory Koni + springi Weitec czerwone, z tyłu auto jest postawione na zestawie Weiteca sprężyny zielone + amortyzatory z regulacja twardości i wysokości. Dodatkowo założone są hamulce takie jak w wersji GTI golfa, również pochodzące z passata B3 - przód 256/20mm, tył 239/10. w planie przy modernizacji napędu jest założenie rozpórek na kielichy z przodu i z tyłu, oraz założenie przednich wahaczy ze stabilizatorem...
jednak najwięcej pytań jest odnoścnie silnika...
Napewno zmieści się do środka ale co trzeba zrobić, dopiszcie jeśli o czymś zapomniałem:
- silnik i jego mocowanie z 1,6 na 2,0 napewno jest odrobinę inne ale poduszki są w tych samych miejscach. CZY NAPEWNO??
- chłodnica musi byc założona większa od passata, czy podpasuje??
- wydech zmodyfikowany z passata, tzn skrócone rury ale tłumiki te same do 2 od końca, ostatni standardowy z g2 1,8 lub może od wersji gti... taki plan
- instalacja elektryczna, czyli przednia wiążka z komputerem, ALE PYTANIEco z reszta i jak wpiąć wiązkę przednia w skrzynkę bezpieczników, jakieś porady i pomysły mile widziane.
ewentualnie przełożenie całej instalacji łącznie z tyłem...
- umocowanie elektrycznej pompy paliwa
dalszy problem to skrzynia biegów, poniewąż w passacie jest automat, a ja jednak nie zamierzam tego wkładać, co ze skrzynią biegów z mjego 1,6? da się ją założyć do takiego motoru? co ze sprzęgłem...?
passat ma jeszce wspomaganie układu kierowniczego czego ja w golfie nie mam. odnośnie wkładanai wahaczy ze stabilizatorem, można byłoby się pokusic o włożenie maglownicy z hydrauliką i pompy wspomagania... czy maglownica jest tej samej długości czy trzeba zmieniać drążki??
najbardziej mnie interesuje pomysł na spięcie elektroniki silnika z istniejącą instalacją, reszta jakoś pójdzie...
czekam na wasze pomysły rady i ostrzeżenia.
P.S. tylko nie piszcie ze nie ma sensu robic tego albo że nie warto bo za drogo... to już ustalone jak ma być...![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
dawcą jest Vw passat z 90 roku z tym silniczkiem 2e ale z automatem.
wiem że konsekwencją robienia takeigo swapu jest to że auto znacznie polepszy swoje osiągi:)
wstępnie G2 jest przygotowany do mocniejszego motoru, tzn ma założone twardsze zawieszenie, z przodu amortyzatory Koni + springi Weitec czerwone, z tyłu auto jest postawione na zestawie Weiteca sprężyny zielone + amortyzatory z regulacja twardości i wysokości. Dodatkowo założone są hamulce takie jak w wersji GTI golfa, również pochodzące z passata B3 - przód 256/20mm, tył 239/10. w planie przy modernizacji napędu jest założenie rozpórek na kielichy z przodu i z tyłu, oraz założenie przednich wahaczy ze stabilizatorem...
jednak najwięcej pytań jest odnoścnie silnika...
Napewno zmieści się do środka ale co trzeba zrobić, dopiszcie jeśli o czymś zapomniałem:
- silnik i jego mocowanie z 1,6 na 2,0 napewno jest odrobinę inne ale poduszki są w tych samych miejscach. CZY NAPEWNO??
- chłodnica musi byc założona większa od passata, czy podpasuje??
- wydech zmodyfikowany z passata, tzn skrócone rury ale tłumiki te same do 2 od końca, ostatni standardowy z g2 1,8 lub może od wersji gti... taki plan
- instalacja elektryczna, czyli przednia wiążka z komputerem, ALE PYTANIEco z reszta i jak wpiąć wiązkę przednia w skrzynkę bezpieczników, jakieś porady i pomysły mile widziane.
ewentualnie przełożenie całej instalacji łącznie z tyłem...
- umocowanie elektrycznej pompy paliwa
dalszy problem to skrzynia biegów, poniewąż w passacie jest automat, a ja jednak nie zamierzam tego wkładać, co ze skrzynią biegów z mjego 1,6? da się ją założyć do takiego motoru? co ze sprzęgłem...?
passat ma jeszce wspomaganie układu kierowniczego czego ja w golfie nie mam. odnośnie wkładanai wahaczy ze stabilizatorem, można byłoby się pokusic o włożenie maglownicy z hydrauliką i pompy wspomagania... czy maglownica jest tej samej długości czy trzeba zmieniać drążki??
najbardziej mnie interesuje pomysł na spięcie elektroniki silnika z istniejącą instalacją, reszta jakoś pójdzie...
czekam na wasze pomysły rady i ostrzeżenia.
P.S. tylko nie piszcie ze nie ma sensu robic tego albo że nie warto bo za drogo... to już ustalone jak ma być...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)