Problem z kontrolkami oleju / ABS / inne

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Goferer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 24, 2008 17:55
Lokalizacja: MiechóVW

Problem z kontrolkami oleju / ABS / inne

Post autor: Goferer » śr sie 27, 2008 00:10

Witajcie.
Mam drobną bolączkę z moim Gofrem IV. Otóż jakieś 3 dni po wymianie oleju zaczęła mi się wyświetlać informacja "SERVICE OIL". Taki komunikat wyświetla mi się na liczniku kilometrów dziennych (tych, które można wyzerować). To po pierwsze. A po drugie, dziś wyjeżdżałem z Miechowa na Katowice przez Jaworzno. Trafiłem na cholerne korki, które same w sobie mnie wkurzały a tu ku mej złości pojawił się sygnął dźwiękowy i zaczęła mrugać kontrolka oleju! Co jest grane? Zatrzymałem samochód, sprawdziłem stan oleju, patrze -> Jest OK. Jade dalej a tu znowu sygnał plus migająca kontrolka. Co ciekawe kontrolka gaśnie gaśnie gdy osiągam prędkość ok. 60 km/h. Poniżej tej prędkości sytuacja się powtarza. Najbardziej irytujące jest to, że po powrocie do Miechowa nic się nie dzieje - > ZONK. Ani kontrolka się nie zapala ani nic. Jedynie ten komunikat pojawiający się na liczniku -> "SERVICE OIL".

Co zrobić w tej sytuacji? Czy ktoś się z tym spotkał? Przypomne tylko że olej wymieniłem razem z filtrami. Czy należy dodatkowo resetować coś w komputerze czy dodawać informacje odnośnie wymiany oleju?

Ponadto od jakiegoś czasu po uruchomieniu silnika włącza mi się kontrolka ABS i po chwili znika. Niby nic wielkiego, ale czasem zdarza się tak, że zapali się i pojawi się sygnał (takie piknięcie jak przy problemie z olejem). Trochę mnie to niepokoi. Dodam jeszcze, że mam wrażenie jakby ABS trochę osłabł, wiem głupie to co mówię, ale koła potrafią zapiszczeć podczas hamowania a wcześniej tego nie miałem. Odczuwalne było jedynie chrobotanie na pedale hamulca a teraz nic. Zatrzymać się auto zatrzyma, ale z piskiem aczkolwiek ABS lekko da się odczuć, lecz nie tak jak wcześniej. Autko mam od kwietnia i zrobiłem już 13000 km.

Pomóżcie.

Dane techniczne: Silnik 1.6 ccm/100 KM zagazowany pełną sekwencją
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2008 14:29 przez Goferer, łącznie zmieniany 1 raz.


Życie byłoby lżejsze, gdyby lżejsze było pojęcie lekkości.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr sie 27, 2008 00:35

Co do ABS to musi Kolega pojechać na komputer (tzw. VAG-a) w celu sprawdzenia układu.
SERVICE OIL to informacja o konieczności wymiany oleju należy skasować tą informacje odpowiednią procedurą - może kolega szukać porad w wyszukiwarce pod hasłem np.: Kasowanie inspekcji.
Kłopoty z kontrolką oleju zdarzają się po wymianach oleju, szczególnie jeśli nowy olej jest rzadszy lub wyższej klasy np. z mineralnego na półsyntetyk - tu zapewne więcej podpowiedzą Koledzy. Związanie objawów z prędkością wynika z tego że przy jeździe olej lekko się studzi (dokładnie - miska olejowa) a w korku się znów grzeje.



PrzemekJer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr gru 26, 2007 14:03
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: PrzemekJer » śr sie 27, 2008 01:24

Warto sprawdzic filtr oleju może byc znim problem...np nie ten typ , niedokrecony,,itp slyszalem kiedys ze FIltron dostracza takich problemów



Awatar użytkownika
Goferer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 24, 2008 17:55
Lokalizacja: MiechóVW

Post autor: Goferer » czw sie 28, 2008 18:53

Przed momentem wróciłem z kasowania inspekcji. Czytałem w internecie, że można ręcznie, ale znaleziony przeze mnie sposób nie zadziałał. Musiałem zatem podjechać na komputer. Troche to uciążliwe, że po każdej wymianie oleju trzeba będzie dorzucić 50 zeta za podpięcie komputera.

A teraz kolejna rzecz. Mianowicie po podłączeniu i sprawdzeniu błędów okazało się, że sonda lambda generuje błąd. Autko ma 120 tys. przebiegu. Czy jest to normalne że sonda po tak krótkim czasie pada? Dodam jeszcze, że Golf jest zagazowany. Czy może to jest problemem bo z tego co sie orientuję to sonda właśnie odpowiada za mieszankę paliwowo-powietrzną. Jeśli się mylę to poprawcie mnie. Czy istnieje sposób aby to jakoś ze sobą "zgrać" albo "pominąć" bez pomijania faktycznego bo koszt wymiany sondy, z informacji mechanika wynosi ok 400 zł. Nie bardzo mi sie widzi wydawanie takiej kwoty tylko po to by Golfowi nie waliło smrodem z rury. Doradźcie jakieś rozwiązania.

Kolejna sprawa, nie działa mi światło w bagażniku - :-) - wiem wiem, śmieszna sprawa, ale co się okazuje. Ni to żarówka, ni kabelki... Jeno zamek! Aż mnie otrząchło, jak mi mechanik powiedział, że to czujnik w zamku sie sypnął, że jakieś tam ścieżki padły czy cuś. Wkurzający jest brak światła w bagażniku w szczególności, gdy wieczorem wyjmujemy z żoną zakupy z auta. Macie jakieś sposoby na naprawę tego bez konieczności wymiany całego zamka?

EDIT.
Acha dodam jeszcze tylko, że z kontrolką oleju nic się teraz nie dzieje. Co ciekawe doszła do mnie informacja, że ta kontrolka nie jest od ilości oleju, lecz od smarowania. Podobno olej pod wpływem wysokiej temperatury, gdy stałem w korkach w Katowicach, stracił swoje właściwości smarownicze - > ZONK - > Nie wiem jak to możliwe. Olej prawie świerzy, raptem 2000 km przejechane. Olej Mobil1 10W/40. Czy to wina samego oleju czy Wy może też macie takie problemy?

[ Dodano: 28 Sie 2008 19:02 ]
PrzemekJer pisze:Warto sprawdzic filtr oleju może byc znim problem...np nie ten typ , niedokrecony,,itp slyszalem kiedys ze FIltron dostracza takich problemów
Wydaje mi się, że gdyby filtr był niedokręcony to zostawiałbym ślady oleju a na szczęście pod golfem zawsze jest sucho. Poza tym filtry są nowiuśkie. Filtr oleju nie pamięam jakiej firmy ale powietrza i przeciwpyłkowy BOSH'a chociaż te dwa ostatnie niewiele mają z olejem wspólnego :P

Pozdrawiam i dziękuję Wam za zainteresowanie tematem.
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 19:00 przez Goferer, łącznie zmieniany 1 raz.


Życie byłoby lżejsze, gdyby lżejsze było pojęcie lekkości.

Awatar użytkownika
maniekxxl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr mar 07, 2007 22:45
Lokalizacja: Dłutów
Kontakt:

Post autor: maniekxxl » czw sie 28, 2008 21:09

Goferer pisze:Kolejna sprawa, nie działa mi światło w bagażniku - - wiem wiem, śmieszna sprawa, ale co się okazuje. Ni to żarówka, ni kabelki... Jeno zamek! Aż mnie otrząchło, jak mi mechanik powiedział, że to czujnik w zamku sie sypnął, że jakieś tam ścieżki padły czy cuś. Wkurzający jest brak światła w bagażniku w szczególności, gdy wieczorem wyjmujemy z żoną zakupy z auta. Macie jakieś sposoby na naprawę tego bez konieczności wymiany całego zamka?
Witam. jeśli chodzi o wyłącznik w zamku to faktycznie lecą ścieszki ale u mnie po wujęciu wyłacznika i przeczyszczeniu wszystko śmiga.Tak więc najpierw radzę spróbować może też się uda. Wyjęcie samego wyłącznika nie jest łatwe i trzeba troche naruszyć zamek ale powinieneś sobie poradzić. Jak by co to pisz postaram sie pomóc.


Zapraszam do mnie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180791
Maniek
http://chomikuj.pl/?page=219409][img]http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif[/img][/URL]

greg

Post autor: greg » pt sie 29, 2008 09:57

Goferer pisze:Troche to uciążliwe, że po każdej wymianie oleju trzeba będzie dorzucić 50 zeta za podpięcie komputera.
kupić kabel za 90zł i samemu sobie kasować + do tego diagnozować.
Goferer pisze:Mianowicie po podłączeniu i sprawdzeniu błędów okazało się, że sonda lambda generuje błąd. Autko ma 120 tys. przebiegu. Czy jest to normalne że sonda po tak krótkim czasie pada? Dodam jeszcze, że Golf jest zagazowany.
bo gaz to zło :helm: a tak poważnie - skasować błąd i pojeździć na benzynie - jeśli błąd nie wystąpi a wystąpi tylko na gazie - do fachowców od gazu się trza udać
Goferer pisze:Acha dodam jeszcze tylko, że z kontrolką oleju nic się teraz nie dzieje. Co ciekawe doszła do mnie informacja, że ta kontrolka nie jest od ilości oleju, lecz od smarowania. Podobno olej pod wpływem wysokiej temperatury, gdy stałem w korkach w Katowicach, stracił swoje właściwości smarownicze - > ZONK - >
kolega ci już tłumaczył, że jeśli masz filtr FILTRONa to tak może być - ostatnio jak poprosiłem o MANa to sprzedawca wciskał mi FILTRONA twierdząc że są "z zaworkiem " i be z i że te bez powodują te problemy - skończyło się na zakupie w ASO za 35zł. Pytanie brzmi jaki był wcześniej olej - bo jeśli CASTROL to MOBIL potrafi wypłukać szlam CASTROLa i takie cuda sie potrafią też dziać - więc schyl się nad silnikiem i zerknij na marke filtra



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 261 gości