Strona 1 z 1
sprzegło raz tak raz tak
: ndz sie 24, 2008 22:15
autor: CIENKII
witam . . krótko zwiezle i na temat . . MK III 1.4 jednopunkt . . zimny sprzeglo lapie w polowie biegi wchodza idealnie wsio OK . . nagrzeje sie do ok 80 stopni (silnik) sprzeglo lapie na samym dole problem z wbiciem 1 i 2 biegu . . wsteczny zgrzyta . . jak pisalem na zimnym wszystko idealnie . . za odpowiedzi z gory dziekuje
: ndz sie 24, 2008 22:45
autor: J.B.S.
Obstawiam docisk sprzęgła miałem tak kiedyś w mercedesie busie ale trzeba rozkminić inne za i przeciw
: ndz sie 24, 2008 22:50
autor: pszczyna
Ja stawiam na zły olej w skrzyni oraz na jego niski poźom
: ndz sie 24, 2008 22:58
autor: szopek87
a reszta biegow na rozgrzanym jak???
: pn sie 25, 2008 09:59
autor: CIENKII
szopek87,
a reszta biegow na rozgrzanym jak???
reszta chodzi dobrze tylko jedynka i dwojka na gorącym nie chce wejsc albo trzeba uzyc siły albo ,,dentysta'' chcac wbic bieg
: pn sie 25, 2008 10:56
autor: J.B.S.
To nie skrzynia tylko sprzęgło ewentualnie mechanizm włączania sprzęgła ,ale oleju nie zaszkodzi sprawdzić .A nie chodzi Ci ciężko sprzęgło tzn. dzwignia jak naciskasz nogą
: pn sie 25, 2008 11:56
autor: szopek87
a moze to wodziki te co sa w skrzyni sa wyrobione
: pn sie 25, 2008 16:30
autor: CIENKII
jbs-78,
A nie chodzi Ci ciężko sprzęgło tzn. dzwignia jak naciskasz nogą
nie wszystko chodzi lekko delikatnie . . tylko jak sie nagrzeje to nie chca te biegi wchodzic i sprzeglo jak lapalo w polowie to lapie tak ze czasem wbije bieg i juz czuje ze lekko sprzelo lapie i delkitnie ciągnie juz ..
: pn sie 25, 2008 20:36
autor: J.B.S.
Czekaj czekaj bo nie rozumiem jak jest zimny to sprzęgło bierze Ci normalnie jak się zagrzeje to bierze niżej i zgrzytają biegi tak?
: pn sie 25, 2008 20:50
autor: CSR_GTI
linka z samoregulatorem czy zwykła? jak zwykła to sproboj ją delikatnie podciągnąć i zobacz co bedzie.
: wt sie 26, 2008 23:05
autor: CIENKII
jbs-78,
Czekaj czekaj bo nie rozumiem jak jest zimny to sprzęgło bierze Ci normalnie jak się zagrzeje to bierze niżej i zgrzytają biegi tak?
dokładnie tak jak napisales . . a bierze tak nisko ze po wbiciu biegu np 1 auto juz delikatnie szarpie za sprzeglo i obroty spadaja . . czyli jakis opor . . .
CSR_GTI,
linka z samoregulatorem czy zwykła?
YyYyy
akie cus tam jest i to podobno ten samo regulator ? jest tam jeszcze taki bialy plastik nie wiem czy nie powinien byc tam zalozony wiec pytam
: śr sie 27, 2008 07:44
autor: danioo
plastik jest potrzebny tylko w przypadku demontażu linki.
: śr sie 27, 2008 08:54
autor: CIENKII
danioo,
plastik jest potrzebny tylko w przypadku demontażu linki.
tzn ?? bo nie wiem do czego to sluzy . . zakladam zeby cos nie spadlo ? czy cos ?
: śr sie 27, 2008 10:06
autor: piori
Plastik służy do zablokowania samoregulatora, gdy linka nie jest założona do auta samoregulator by się "rozprężył" i z taką linką ciężko byłoby już coś zrobić.
Jeśli nawala samoregulator, to powinien być wyczuwalny duży skok jałowy (luz) na pedale sprzęgła, w Twoim przypadku przy rozgrzanym silniku (trochę dziwna ta zależność od temperatury). Samoregulator, jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie automatyczną regulację luzu, możliwe że blokuje się za późno i brakuje już ruchu pedałem aby dobrze wysprzęglić silnik.
[ Dodano: Sro Sie 27, 2008 10:10 am ]
Ja jednak stawiam na docisk sprzęgła, w passku mam sprzęgło sterowane hydraulicznie więc samoregulator u mnie odpada. Sprzęgło też bierze prawie z samego dołu i czasem lubi coś zgrzytnąć przy wrzucaniu jedynki. Ale mam nalatane sporo ponad 300kkm, więc ma prawo coś się zużyć.