Strona 1 z 1

[AFN] Mój wynik VAG'u.

: pt lip 08, 2005 11:41
autor: ccinekk
Po raz kolejny ja. Posiadany samochód: Seat Ibiza, silnik AFN.

Dzisiaj jadąc na VAG w trasie włączył się tryb awaryjny, obroty spadały, prędkość także.

Na komputerze wykazało błędy jakiegoś zaworu jeśli się nie mylę, błąd wtrysków i coś z immobilizerem.

Gościu mówi, że powodem tego jest przepływomierz, jak również zły kąt wtrysku [przy zmianie rozrządu nie ustawiali mi tego!].

Podczas testów na biegu jałowym proporcje prawidłowe i te z mojego autka były takie same, ale przy gazowaniu właściwe wskazywały ~800mg/ na coś tam [jakaś jednostka] a mój komputer samochodowy przydzielał temu 450 mg. Więc prawie dwukrotnie mniej niż prawidłowy stan.

Sprawdzaliśmy również coś z wtryskiem, i pokazywało ok 2,65 ; 2,66 ; 2,67, a podobno ma być dwa razy więcej.

Proszę znawców o wypowiedzenie się, czy to na bank przepływka i zły kąt wtrysku.

Z góry bardzo dziękuję!

: pt lip 08, 2005 16:12
autor: Corvax
Najpierw ustaw kąt wtrysku, potem diagnoza dynamicznie, masz za duzo błędów, trzeba to eliminować po kolei, bo inaczej wymienisz pół silnika (tzw. metoda ASO). Padnięta przepływka powoduje mulenie się auta w całym zakresie obrotowym, odłącz przepływomierz i pojeździj - jesli nie będzie różnicy to moze być padnięta. W Twoim aucie jest turbina ze zmienną geometrią, częstym powodem łapania trybu awaryjnego są pozapiekane kierownice w turbinie. Ale za nim zaczniesz cokolwiek grzebać ustaw fazy rozrządu. Przepływomierz sprawdza się pod obciązeniem!!!.

Ja stawiam na N75/zapieczone kierownice.

: pt lip 08, 2005 16:29
autor: ccinekk
No to najpierw biorę się za ten wtrysk, czy wynik 2,65 to jest duży odstęp od normy?

A tak w ogóle może warto by dla siebie kupić odpowiednie kable i samemu sobie diagnozować? Jakie kable będą mi potrzebne i soft? bo tego sporo na allegro jest, a za każdym razem płacić im 70zł za podłączenie to ponos.

Corvax Gdzie te kierownice są? jak się do nich dostać i "odpieczętować" ;)

Dziękuję za pomoc.

: pt lip 08, 2005 16:41
autor: Corvax
Nie znam wartości - mam to szczeście ze mam dobry warsztat, gdzie mają i VAGa i VASa, co do diagnozy samemu, to na pewno warto kupić fejsik, chocby po to by zobaczyć jakie błędy auto łapie i ew. je wykasować, jednak do poprawnej diagnozy sam fejs nie wystarczy - trzeba miec jeszcze doświadczenie. Pamiętaj że sensowną diagnozę i tak robi się pod obciązeniem czyli na 3 biegu przy 3000obr.
Przy sprężarce powinno być ciegno wysterowywane z membrany w gruszce - zobacz czy to w miare lekko chodzi.

: pt lip 08, 2005 17:24
autor: ccinekk
Corvax pisze: co do diagnozy samemu, to na pewno warto kupić fejsik, chocby po to by zobaczyć jakie błędy auto łapie i ew. je wykasować
A możesz mi podać jaki interface z jakimi wtykami potrzebuję do swojego samochodu, oraz skąd potem do tego wziąć soft ;)

Dzięki i tak za te wszystkie wskazówki.

: pt lip 08, 2005 19:28
autor: Corvax

: pt lip 08, 2005 21:49
autor: ccinekk
Dobra, dzięki Ci. 65zł to niezła cena. Zakupię, podłączę i otworzę nowy temat =] Teraz ten zamykam.
Pzdr.