Strona 1 z 1

Zatkane wtryski w 1.8

: czw sie 21, 2008 00:14
autor: domagalag
Mam problem, założyłem kiedyś temat (nieużywany samochód nie zapala), otrzymałem pomoc i zdiagnozowałem usterke, paliwo dochodzi, zapłon działa, iskra i świece w porządku - lecz z powodu długiego nieużywania wtryski się zatkały... :(( (nie wiem dlaczego???) Nie mam mozliwości kupić takich wtryskiwaczy (to jest golf GTI 1,8 Mk1). Czy da się jakoś uratować te wtryski, są zatkane i nie rozpylają paliwa...... Pomożcie, z góry dziękuję....

: czw sie 21, 2008 02:54
autor: prezesik25
wykręć wtryski i włóż na noc do nafty, powstały w nich osad powinien odpaść. Dobry też będzie środek dolewany do benzyny czyszczący cały układ paliwowy STP.

tu jest opis tych środków:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=28219

: czw sie 21, 2008 07:03
autor: zodiak
Można próbować wrzucić do wanienki ultradźwiękowej jeśli masz do takowej dostęp.

Re: POMOCY!! Zatkane wtryski w golfie mk1 gti 1,8

: czw sie 21, 2008 08:57
autor: bugalon
domagalag pisze:Mam problem, założyłem kiedyś temat (nieużywany samochód nie zapala), otrzymałem pomoc i zdiagnozowałem usterke, paliwo dochodzi, zapłon działa, iskra i świece w porządku - lecz z powodu długiego nieużywania wtryski się zatkały... :(( (nie wiem dlaczego???) Nie mam mozliwości kupić takich wtryskiwaczy (to jest golf GTI 1,8 Mk1). Czy da się jakoś uratować te wtryski, są zatkane i nie rozpylają paliwa...... Pomożcie, z góry dziękuję....
Problem wygląda conajmniej dziwnie. Z żadnego wtryskiwacza nawet kropelka Ci nie kapnie? Ja bym sprawdził najpierw klapę spiętrzającą przepływomierza, dopiero potem bym grzebał.

: czw sie 21, 2008 17:48
autor: domagalag
Niestety niemam dostępu do wanienki ultradźwiękowej, pozostaje mi tylko zastosować sposób podany przez prezesso. Z wtrysków ani kropelka nie tryśnie, paliwo dociera do samych wtryskiwaczy lecz one już nie rozpylają....

: pt sie 22, 2008 00:37
autor: prezesik25
taką wanienkę ultradźwiękową mają w serwisach GSM, naprawiają tym zalane telefony, wrzucają taką płytę główną do wanienki wypełnionej spirytusem i włączają.

: pt sie 22, 2008 08:38
autor: Fahoo
ja bym sprawdził sterowanie wtryskami bo to mało prawdopodobne zeby wszystkie 4 wwtryskiwacze sie zatkały 50/50 jest to sprawa elektryczna tak mi sie wydaje

: pt sie 22, 2008 08:40
autor: zodiak
Fahoo pisze:ja bym sprawdził sterowanie wtryskami bo to mało prawdopodobne zeby wszystkie 4 wwtryskiwacze sie zatkały 50/50 jest to sprawa elektryczna tak mi sie wydaje
A jaki to ma związek z wtryskami z MK1 ?

: pt sie 22, 2008 08:50
autor: Fahoo
zodiak, no tak K-Jetronic czyli mechanika :rolleyes:

[ Dodano: 22 Sie 2008 08:54 ]
domagalag, tylko nafta takie cos to pewnie mikro korozja coś takiego mozna spotkac przy uzywaniu słabej jakosci paliwa co w pl zdaza sie baaardzo często :crazy:

: pt sie 22, 2008 10:13
autor: bugalon
Czytam ten wątek i oczom nie wierzę :) Stawiam złotówki przeciw kamieniom, że problemem nie są wtryskiwacze. To że paliwo dochodzi do wtrysków nie oznacza że wtryski sa zatkane. Wtryskiwacze otwierają sie dopiero po przekroczeniu odpowiedniego ciśnienia paliwa.

Reasumując - narobi się kolega od groma a na pewno nie rozwiąże problemu :)

: pt sie 22, 2008 10:23
autor: zodiak
Fakt faktem że wtryskiwacze otwierają sie dopiero przy ciśnieniu około 4 Barów (dokładnie nie pamiętam). Należało by sprawdzić jakie ciśnienie dociera do wtryskiwaczy (czyli może być pompa lub rozdzielacz).
Sugerowałem się tym że kolega sprawdził jakie ciśnienie do nich dociera i stad jest pewnien że to wtryski.

: sob sie 23, 2008 21:51
autor: domagalag
nie uruchamiałem silnika od poł roku, mk1 stał w garażu i pozostał tam w stanie technicznym dobrym, przyjechałem, zgasiłem brykę i stał stał pół roku i teraz nie zapala, kręciłem rozrusznikiem ile wlezie i nie zapala, NAWET ŚWIEC nie zalewa, i nie rozpyla mgiełki na wykręconych wtryskach?? teraz już sam nie wiem co dalej, na razie probuje wymoczyć w nafcie te wtryski, po innych komentarzach sam zacząłem mieć różne wątpliwości co do tych wtrysków, z góry mówię że jestem raczej słabym mechanikiem i nie znam się na K-Jetronic, jeśli było by możliwe jak by ktoś mógł to przesłal mi instrukcje działania K-Jetronic w Mk1, schematy, porady techniczne, regulacje itp.. Jeszcze też w razie czego pozostaje zaholować do mechanika jak już bedę bezsilny.... mail- domagalag@onet.eu .

: sob sie 23, 2008 22:00
autor: Paweł Marek
weź najpierw pożycz od jakiegoś mechanika manometr i zmierz ciśnienie paliwa. Po co masz w ciemno się mordować. Może przecież któraś pompa padła