Strona 1 z 1

Strasznie dymi przy odpalaniu. PF

: pn sie 18, 2008 21:29
autor: KrzysiekOl
Witam Wszystkich
mam mały problem, mój PF strasznie zakopci przy odpalaniu jak postoi pare godzin nie ruszany. Dym jest koloru niebieskiego, bez różnicy czy odpalam na benzynie czy na gazie, w czasie jazdy nie dymi, nie bierze oleju. Na benzynie już po odpaleniu nie dymi ale ma strasznie "śmierdzące" spaliny. Pomoże ktoś?

: wt sie 19, 2008 00:35
autor: sas_gti
jestes pewny ze nie ubywa oleju? To co piszesz to typowo objaw wyrobionych uszczelniaczy zaworowych. Olej nacieka po zaworze do komory spalania podczws postoju i przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju nagromadzony w komorze spalania olej zostaje spalony (siwy/niebieski dym)
ewentualnie uszelka głowicy i przepala płyn chłodniczy ale nie wiem

: wt sie 19, 2008 10:27
autor: bugalon
Niebieski kolor to tylko olej. Spalony płyn daje kolor biały lub jasnoszary. Ciemnoszary lub czarny kolor to za bogata mieszanka zazwyczaj.

: wt sie 19, 2008 10:30
autor: gumiś
jak kopci na niebiesko to olej przedostaje sie przez uszczelniacze,scieka po dluzszym postoju,dlatego kopci.

: wt sie 19, 2008 10:36
autor: sas_gti
bugalon pisze:Niebieski kolor to tylko olej. Spalony płyn daje kolor biały lub jasnoszary. Ciemnoszary lub czarny kolor to za bogata mieszanka zazwyczaj
jasne ale jest jeszcze kwestia prawidłowego rozpoznania koloru dymu

: wt sie 19, 2008 14:51
autor: Maćkooo
Kolor spalin :
Biały - spala płyn chłodniczy - walnieta uszczelka pod głowicą ,
Niebieski - spala olej - pierscienie , uszczelniacze zaworów do remontu
Czarny - Zbyt bogata mieszanka - wtrysk do regulacji , wtrsykiwacze do wymiany
Biały po odpaleniu - szczególnie zima ale nie tylko - normalka - para wodna - brak usterki

: śr sie 20, 2008 13:03
autor: kawowy19
Maćkooo, dokładnie tak;)
pozdro!!!

: śr sie 20, 2008 17:10
autor: sas_gti
Maćkooo, chodziło mi o to że to co dla jednego jest białym dymem dla innego bedzie juz niebieskim

: śr sie 20, 2008 18:48
autor: KrzysiekOl
dzięki, mam nadzieję że to będą uszczelniacze zaworów przy okazji wymienię pasek rozrządu i popychacze zaworów bo już troche stukają.

[ Dodano: 24 Sie 2008 15:03 ]
Dzięki koledzy problem znikł po wymianie uszczelniaczy zaworów.
Pozdrawiam.