czy tylko termostat?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czy tylko termostat?
mialem problem z temperatura. podjechalem do mechanika wymienil termostat wyjechalem pojezdzilem...temperatura pokazala 100 i czasem troszeczke powyzej,wrocilem i mu powiedzialem ze cos jest nie tak,podlaczyl do komputera pogazowal przez dluza chwile i na komputerze tez pokazywalo 100, powiedzial ze jest ok, ze wiatrak sie zalacza i go chlodzi, ale pozniej dlugo jezdzilem i temp. 100 stopni sie utrzymywala.zawsze myslalem ze normalna to 90 stopni i przy mniej wiecej takiej wiatrak sie powinien wlaczac... czy rzeczywiscie tak moze byc?nic mi sie nie przegrzeje?moze to nie tylko termostat? jesli ktos wie to prosze o odpowiedz
-
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pt lut 16, 2007 18:13
- Lokalizacja: Polanica Zdrój
- Kontakt:
Uno, czym masz zalany układ chłodzenia. Dalej, sprawdź czy na wolnych obrotach jak dochodzi do 90 stopni osiąga 100 bez żadnego obciążenia włącza się wiatrak i temperatura spada do 90 spowrotem i tak w kółko. W ogóle co to za silnik i jaki ma przebieg, może zmęczony już życiem jest ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179008 - były projekt, biały
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=377545 - nowy projekt mk1. Swap, nisko i szeroko ]:->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=377545 - nowy projekt mk1. Swap, nisko i szeroko ]:->
1.8 benzyna gaz 66kw.jak jezdzilem troche po miescie to ciagle mi trzymalo 100 nie schodzilo do 90 i znow do 100 tylko 100. Dobra pisze co sie stalo jak go troche potestowalem: wlaczylem na wolnych obrotach,pochodzil dodawalem teoche gazu zlapal temperature 90 wiatrak nic, dopiero przy 100 sie zalacza i to chyba odrazu drugi bieg. pojechalem do znajomego,sprawdzilismy cz to odrazu drugi bieg przy pomocy kabelka i raczej drugi. pierwszy sie nie wlanczal z tego co zaobserwowalem, ale za chwile podlaczylismy tak samo jak bylo i odkrecilem korek od zbiorniczka zauwazylem ze woda sie gotuje,zaczelismy dodawac gazu i temperatura poszla ponad 100 i woda zaczela wywalac ze zbiorniczka, przy czym wiatrak sie nie wlanczal, a i jescze opisze jak sprawa wygladala z kablami od termostatu na gorze kabel goracy a na dole tylko troszeczke cieply wiec nie wiem cz dostalem ok termostat cz moze pan nawet nie sprawdzil pozostalch czesci ukladu chlodzenia czyli uszczelki,glowicy(bo dzis do niego dzwonilem i powiedzial ze dopiero teraz podlaczy do czegostam i sprawdzi cz to uszczelka), a moze termostat byl dobry i to wlasnie wina uszczelki jest :/ szkoda by bylo bo niby zly termostat byl orginalny.jaki plyn - nie wiem mam auto od 2 tygodni jak sie zaczely problemy wlasnie po dwoch tygodniach to wywalilo jakis plyn co uzywal poprzedni wlascicil wtedy ja dolalem ze 3 litry petrygo q -35 c orlenu,zaprowadzilem do mechanika on tam zlal a co wlal pozniej to zagadka PLEASE HELP BROTHERS.
Mialem podobny problem
Niestety u mnie okazalo sie ze sprawa troszke bardziej skomplikowana jak jedynie termostat,
podam link moze cos pomoze.
pozdro
boro
Niestety u mnie okazalo sie ze sprawa troszke bardziej skomplikowana jak jedynie termostat,
podam link moze cos pomoze.
pozdro
boro
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 22:47 przez borostfor, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]
juz wczesniej czytalem o twoim problemie ale dzieki bardzo za wysilek, swoja droga to ten problem ze cos grzechodze pod silnikiem to i ja mam,wlasnie na hopach cz kostka brukowa czy jakies inne doleczki wtedy slysze jakies grzechotanie tak jakby wsypal ktos pod maske kamyczki i smigaly w ta i spowrotem. czyli Twoim zdaniem to pompa wody? jutro znowu zaprowadze synka do lekarza zobaczymy co tym razem pan doktor powie ;p mam nadzieje ze nie okarze sie weterynarzem ;p ale jesli ktos bedzie mial jakeis inne pomysly to prosze o pomoc
[ Dodano: 18 Sie 2008 23:22 ]
jescze zapomnialem napisac o przebiegu - 223 tys
[ Dodano: 18 Sie 2008 23:22 ]
jescze zapomnialem napisac o przebiegu - 223 tys
Co do stukania to moze beda te lozyska co ida nad amortyzatory, bedzie to moja nastepna wymiana. Zobaczymy czy powiedzie sie misja. Jak nie to jeszcze zostaly mocowania silnika. hehhe a pozniej to cos wymysle az w koncu znajde te stukanie. Bo doprowadza mnie do nerwicy. Czasem mam ochote wyjsc z samochodu i zaczac go kopac lub podpalic. No chyba nic bardziej nie wkurza jak jakis metaliczny halas jak sie jedzie. Po prosto przegina to wszystko. Jest nie do zniesienia. Masakra. Pompa pompa wodna miala prawo sie zepsuc. No ale zeby cos halasowalo jak sie jedzie. No to wszelkie pojecie przerasta. Co najgorsze nie wiem co to jest.
PS do co do Twojego problemu sprawdz czy rura powrotna z chlodznicy do silnika jest ciepla.
Jesli jest zimna teoretycznie dwa problemy : 1 pompa wodna 2 przeciek z headgasketu - chyba glowicy to sie nazywa, sprawdz czy ze zbiorniczka nie wydaostaja sie spaliny.
pozdro
boro
PS do co do Twojego problemu sprawdz czy rura powrotna z chlodznicy do silnika jest ciepla.
Jesli jest zimna teoretycznie dwa problemy : 1 pompa wodna 2 przeciek z headgasketu - chyba glowicy to sie nazywa, sprawdz czy ze zbiorniczka nie wydaostaja sie spaliny.
pozdro
boro
Ostatnio zmieniony wt sie 19, 2008 00:17 przez borostfor, łącznie zmieniany 6 razy.
[center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]
z tym stuakniem to Cie rozumiem bo tez nie taz chcialem swojemu doj***c za te dzwieki. dzis zostal jeszcze raz zaprowadzony do mechanika zobaczymy co on z tym wszystkim zrobi
[ Dodano: 19 Sie 2008 15:24 ]
mechanik stwierdzil ze chlodnica walnieta i bedzie wymienial, czyli tak termostat 100 zeta teraz chlodnica 300 zeta , jesli to nie bedzie chlodnica to nastepna idzie uszczelka pod glowica czyli z 6-7 stoow. skad ja tyle hajsu natelepie mial ktos podobny przypadek albo jakis pomysl co z tym zrobic?
[ Dodano: 19 Sie 2008 15:24 ]
mechanik stwierdzil ze chlodnica walnieta i bedzie wymienial, czyli tak termostat 100 zeta teraz chlodnica 300 zeta , jesli to nie bedzie chlodnica to nastepna idzie uszczelka pod glowica czyli z 6-7 stoow. skad ja tyle hajsu natelepie mial ktos podobny przypadek albo jakis pomysl co z tym zrobic?
To i ja się podłączę bo walczyłem z takim problemem niedawno:Moim zdaniem winny jest termostat,też kupiłem nowy i temperatura w czasie jazdy wynosiła 110 stopni,okazał się gorszy od starego a kupiony nie byle gdzie bo w "sabacie"(mieszkańcy Lublina wiedzą co to) wygotowałem stary (niezła zupa wyszła) tyle było brudu i jest OK! Chłodnicę można wypłukać ,cena środka ok.13zł po co odrazu wymieniać,ale u mnie przyczyną była pompa wodna,z chyba 10 łopatek pozostało 2 reszta była połamana.Mogę Cię uspokoić przy odkręconym korku płyn ma prawo wywalić więc nie daj sobie wymieniać uszczelki pod głowicą bo na 99% to nie to.No i ostatnio jest gorąco więc na utrzymanie 90 stopni to nie ma co liczyć no ale 100 to trochę sporo
Jak coś piszę to znaczy,że wiem (albo mi się wydaje)!
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Mailem identyczny przypadek jak Ty. Po wymianie termostatu na nowy (WEHLER-bodajże tak się to pisze) Temperatura tylko przez ok 100km od wymiany była w normie. Później-tragedia. 100* i wiatraki non stop. Znachorzy straszyli mnie że to uszczelka i bez wymiany się nie obejdzie. Jednak zastanawiał mnie ten chłodnawy dolny wąż... Wywaliłem termostat WEHLERA i jak ręką odjął. Nie daj się naciągnąć na koszta i wymień ten szmelc.
"No i ostatnio jest gorąco więc na utrzymanie 90 stopni to nie ma co liczyć no ale 100 to trochę sporo" wieczorem jak juz bylo chlodno to tez tak samo temperatura mi trzymala(wlasnie wtedy robilem wieksze testy). jeszcze cos sie dowiedzialem: zauwazylem taki bialy osadek na koreczku od zbiorniczka,mechanik mi poweidzial ze jak cos sprawdzal to zalal go woda z tego powodu ten bialy osadek(dopiero pozniej zalal go plynem) cz to ma jakeis znaczenie ze chodzil na wodzie?ciagle mam metlik w glowie ale dzieki wszystkim za zainteresowanie, pozniej napisze jak cos sie wyjasni z ta chlodnica bo ma do mnie zadzwonic
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: sob gru 11, 2004 21:44
- Lokalizacja: Skarżysko-Kam
- Kontakt:
czy tylko termostat?
A sprawdzałeś czujnik temperatury?
Miałem kiedyś problemy z temperaturą, kupiłem jakiś zamiennik, kilka minut po odpaleniu osiągał 100C. Pojechałem na szrot. Kupiłem używany za jakieś 10zł (należy zwrócić uwagę na kolor pierścienia, u mnie był żółty) i wszystko OK!
Miałem kiedyś problemy z temperaturą, kupiłem jakiś zamiennik, kilka minut po odpaleniu osiągał 100C. Pojechałem na szrot. Kupiłem używany za jakieś 10zł (należy zwrócić uwagę na kolor pierścienia, u mnie był żółty) i wszystko OK!
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: śr lip 30, 2008 18:12
- Lokalizacja: Jaroty city
- Kontakt:
Zagrzej silniczek do odpalenia wentylatora, sprawdź ręką (uwaga) jaki podmuch (orientacyjnie) wytwarza wentylator, teraz możesz spokojnie zgasić silnik, zdejmujesz wtyczkę z włącznika wentylatora (na dole chłodnicy) powinny być trzy wsuwki, bierzesz kawałek przewodu albo spinacza biurowego (najlepsze są długie zagięte szczypce ) i zwierasz oba skrajne piny, sprawdzasz jaki podmuch daje teraz wentylator, to jest własnie drugi bieg, jeśli podmuch przy normalnym rozgrzaniu silnika i zwarciu na krótko sa takie same znaczy że brakuje ci pierwszego biegu, który jest bardzo ważny. Koszt naprawy max 40 złotych - wymiana włacznika termicznego dmuchawy (ten w chłodnicy)
SLOW & LOW SQUAD Pozdro olsztyńskie kiziory
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5778][img]http://www.motostat.pl/user_images/5778/icon4.png[/img][/url]
Tak było http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188123
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5778][img]http://www.motostat.pl/user_images/5778/icon4.png[/img][/url]
Tak było http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188123
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości