Strona 1 z 1

jakiej firmy tloczek do bebnow?

: pn sie 18, 2008 17:07
autor: ronuch
jak w temacie co mi mozecie polecic bo wymienilem pare miesiecy temu i dzis patrze do bebna bo urwalem linke od recznego a cylinderek znowu cieknie to to sporo. Tamten to jakis "no name" wiec teraz chce chce kupic cos konkretnego. A druga rzecz to borykam sie z luzami na bebnie i gdzies slyszalem ze ten pret co wchodza na niego lozyska do wymiany - dobra diagnoza?? jak to sie fachowo nazywa? przy okazji wymiany tloczka zmienie plyn hamulcowy jaki kupic?

: pn sie 18, 2008 17:22
autor: sas_gti
cylinderek a nie tłoczek
a ten pręt to czop

A wiec cylinderek wybieraj firm które robią hamluce na pierwszy montaż - LUCAS TRW, ATE itp

luz tylnego koła może się brać z tak jak mówisz wyrobionego czopa piasty albo znacznie częsciej z zużytego lub niedociągniętego łozyka. Tylne łożyska posiadaja regulację luzu nakrętką centralną.
plyn dot 4 lub lepszy

: pn sie 18, 2008 22:54
autor: ronuch
co masz na mysli mowiac:
sas_gti pisze:plyn dot 4 lub lepszy

: pn sie 18, 2008 23:00
autor: borostfor
Typy płynów hamulcowych
R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli, kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny
DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy, min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny
DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny

Należy stosować tylko taki styp płynu jaki przewidział producent! W pojazdach w których zaleca się stosowanie płynów DOT 3 lub DOT 4 (płyny syntetyczne)
elementy układu hamulcowego mają gumowe elementy wykonane z gumy z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPM/EPDM/SBR) i w przypadku zastosowania
płynu mineralnego elementy te spuchną i rozpuszczą się (rownież w beznynie i innych rozpuszczalnikach), natomiast w pojazdach w których zaleca się
stosowanie płynów na bazie mineralnej stosuje się uszczelnienia z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR), czyli (ciekawostka) z tego samego co opony,
odboje, dętki i gumowe elementy silentblocków.

Mieszanie płynów hamulcowych
Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!
Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.


Oznaczenie 'DOT' jest handlowym oznaczeniem normy dla płynów hamulcowych, określającym m.in. temperatury wrzenia płynu suchego, zawodnionego i wartość pH.
Można zatem mieszać ze sobą płyny hamulcowe różnych producentów pod warunkiem, że posiadają one identyczne oznaczenie DOT x
(podobna sytuacja ma miejsce w przypadku olejów typu ATF/Dexron).


pozdro
boro

: wt sie 19, 2008 10:20
autor: Lipek81
Fabrycznie w mkII było ATE, więc kup ATE - koszt jakieś 40zł.