Strona 1 z 1
					
				Wielowypust przegubu półosi
				: pn sie 18, 2008 11:42
				autor: smirk
				Mam na oku półosie od Passata VR6, chciałbym je wstawić do mojego mk3.
Wszystkie wymiary samych osi się zgadzają, gwint przy łożysku też. Różnica polega na ilości wypustów, które wchodzą w piastę i średnicy wielowypustu. W mk3 jest piasta z 22 wypustami, przeguby od VR6 mają 36 wypustów. Średnica od mk3 - 2,45cm, VR6 - 2,85.
Co warto zrobić? Wymienić całe przeguby na 22 wypustowe 100mm czy lepiej wymienić łożysko/piastę w kole? A może w ogóle nie warto się brać za te półosie?
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 12:19
				autor: paulo22
				tak w ogole to po co ci polosie od VR'a do mk3 1.4?jesli nie robisz swapu silnika na cos o wiele mocniejszego to ta operacja jest w ogole niepotrzebna 

 
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 12:29
				autor: guti
				smirk, jezeli myslisz ze zazloysz połosie od VRki i bedziesz mial wiecej mocy to musze Cie rozszczarowac 

nie wiem czy  wymiana samego przegubu cokolwiek zmieni, bo cos mi sie zdaje ze sama połoska ma inny frez wiec zwykły przegub nie podjedzie, kolejna sprawa to przegub wewn , tam o ile nie jest czasem tez inny frez na polosi, to flansza moze byc wieksza, 100mm, bodajże,
prosciej byłoby chyba znalezc połoske do 1,4 niz kombinowac z flanszami, przegubami i nowych felg szukac 

 
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 12:47
				autor: smirk
				paulo22, robię właśnie swap na PF z mk2, jest prawie 2 razy mocniejszy od poprzedniego, więc co najmniej muszę wymienić przeguby. Tak dla świętego spokoju, żebym nagle na jakichś światłach nie miał niespodzianki 
guti, z tą mocą wynikającą z wymiany samych półosi to może i prawda, ale zapas miałbym spory 

. A przy swapie z 60 koni na 107 nie byłoby dobrze jednak przegubów zmienić? W końcu oryginalnie w PFie jednak były 100mm-owe.
 
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 13:22
				autor: guti
				smirk pisze:107 nie byłoby dobrze jednak przegubów zmienić? W końcu oryginalnie w PFie jednak były 100mm-owe.
  u mnie sa tez takie setki, wiec mozesz smiało szukac od RPka,:)  pomysl o wymianie tez tych wewnetrznych o ile nie masz ich 100 to wypadałoby miec je wieksze, ale to sie wiaze z wymiana flanszy 

 poki co mozesz załozyc takie od 1,8 zwyklego 

 nie musi byc od VRki, bo  musiałbys wiele kombinacji robic , poczynajac od flanszy , to poznie cala połoska z przegubami od VRki  no i  pozniej hamulce ( tarcze i zaciski ) i felgi na 5 srub wiec sprawa zupełnie nieoplacalna 

 zamiast tego mozesz zainwestowac np w tarcze wentylowane z przodu , bo sporo daja podczas hamowania  i zalozyc normalne przegubu od 1,8 i w zupełnosci starczy 

 
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 13:37
				autor: smirk
				guti, i tak liczę się z wymianą flansz, w końcu 90 wewnątrz a 100 na zewnątrz jakoś tak nieprzyzwoicie by wyglądało 

 Wyczytałem co nieco na temat wymiany, zmontuję sobie ściągacz i zobaczymy. W razie czego, jak napisał jeden z kolegów - deska, piwo i kolega i jakoś pójdzie 
A same flansze w ogóle daje się kupić poza ASO albo szrotem? Przeszukałem całego googla 

 , ale samych flansz chyba nikt nie sprzedaje.
Jakieś sugestie?
 
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 13:44
				autor: guti
				smirk pisze:A same flansze w ogóle daje się kupić poza ASO albo szrotem? Przeszukałem całego googla 

 , ale samych flansz chyba nikt nie sprzedaje.
Jakieś sugestie?
 
  peszek bo wysiozlem diw skrzynki 4T na złom ostatnio 

  poniewiera sie gdzies skrzynka 8N , ale ona jest od NZta i podejrzewam ze tez sa mniejsze. 
co do wymiany to jak masz skrzynke na stole to bedzie super robota, 
tam sie odkreca lekko i przyjemnie i z  załozeniem nie bedzie tez problemów, bo jak masz wszystko na wierzchu to pokonasz opór tej sprezyny i sobei zmienisz, wypadałoby sie zainteresowac zimerongiem nowym na flanszy. 
[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 1:45 pm ]
sory za literowki, ale klawiatura mi nawala i pisze sama co chce 

 
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 13:48
				autor: smirk
				guti, jeszcze jedno pytanie. Ile wypustów masz w RP? 22 standardowo? Grubość wałka wielowypustu 2,45? Chodzi mi o to, że jak kupię przeguby, nie okazało się, że wypustów będzie np. 24 

 
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 13:53
				autor: guti
				teraz Ci dokladnie nie powiem , ale stawiałbym na 22, a chyba 33 jest od strony połoski , ale zastrzel mnie ale Ci nie powiem dokladnie. 
[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 1:54 pm ]
33 albo 30 

 nie wiem musiałbym gdzies znalezc przegub, moge Ci powiedziec pozniej jakos pod wieczór jak sie dogrzebe w garazu do jakiegos 

 
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 13:56
				autor: smirk
				Ok, dzięki piękne za pomoc.
To jak będziesz pamiętał, to się dogrzeb i daj znać 

 
			 
			
					
				
				: pn sie 18, 2008 13:58
				autor: guti
				smirk pisze:Ok, dzięki piękne za pomoc.
  poczekaj , ide do garazu , moze go znajde 
[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 2:10 pm ]
wedle moich obliczen 22 na zew i 30 na połoske 
