Zmiana silnika z 1.4 na 1.8

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dante_tomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sie 16, 2008 17:18
Lokalizacja: NML

Zmiana silnika z 1.4 na 1.8

Post autor: dante_tomek » pn sie 18, 2008 10:49

Witam posiadam golfa 1.4 na mono ftrysku. chce zakupic silnik 1.8 czy mocowanie silnika jest takie same. cy komputer będzie pasował od mojego golfika czy istnieją silniki 1.8 na mono ftrysku . pomóżcie bo padł mi silnik i chciałbym wymienić?
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 13:56 przez dante_tomek, łącznie zmieniany 2 razy.


Dante

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sie 18, 2008 11:12

dante_tomek pisze: mono ftrysku.

masz obecnie silnik ABD a przełożyć chcesz na 1.8 musisz wiedzieć który chcesz silnik
AAM 75 KM
ABS 90KM
ADZ 90KM
co chcesz zyskać tą zmianą ???
poszukaj na forum czym te silniki się różnią i odpowiedz znajdziesz sam !
dlaczego nie bierzesz pod uwagę silnika AEX 1,4 to ten sam silnik co masz tylko zastosowany jest w nim wielopunktowy wtrysk
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 11:16 przez dziejo, łącznie zmieniany 2 razy.



dante_tomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sie 16, 2008 17:18
Lokalizacja: NML

Post autor: dante_tomek » pn sie 18, 2008 12:11

dziejo, Widze że troszke sie znasz no chciałbym uzyskać wiecej koni i byłby mocniejszy mój silnik to ABD tak jak napisąłem więc jaki można włożyć aby dużo podzespołow nie wymieniac czy lepiej włożyć 1.6 pomóżcie i co bym mósiał wymienić


Dante

Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: rtk » pn sie 18, 2008 12:13

dziejo pisze:dlaczego nie bierzesz pod uwagę silnika AEX 1,4 to ten sam silnik co masz tylko zastosowany jest w nim wielopunktowy wtrysk
Na mocy to kolega by chyba nie zyskal :chytry: I silnik do zagazowania bardziej kosztowny (kolektor plastik)



dante_tomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sie 16, 2008 17:18
Lokalizacja: NML

Post autor: dante_tomek » pn sie 18, 2008 12:58

dziejo, Witam to jaki silnik o wiekszej pojemności byś mi doradził włożyc?


Dante

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sie 18, 2008 13:28

rtk pisze:Na mocy to kolega by chyba nie zyskal
niby tak ale ? :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=aex
no cóz :bajer: w pierwszej kolejnosci musiał byś sobie poczytać znależć opinie użytkowników o tych silnikach o których wyżej wspomniałem tzn ABS- AAM bo ADZ to młodszy brat ABSu
na temat tych silników było napradę 1000 tematów i jeszcze więcej postów
ja jestem użytkownikiem AAM jest zagazowany prawie 3 lata przejechane blisko 200tys z czego 70 tys na gazie żadnych problemów dosłownie nie jest ten silnik (demonem mocy) mi to wystarczy ! choć nie pogniewał bym się gdyby ktoś prezentował mi ABS :bigok: mozna tanim kosztem zeswapować takiego AAM no ale w twoim przypadku to pronował bym ABS z tym ze skrzynię biegów równiez do tego silnika obecnie posiadasz skrzynię typu
085 CCK
a do ABSu typ
020 APW
to jedna różnica
następnie ECU czyli jednostka sterująca
i monowtrysk wraz z obudową filtra powietrza
to chyba podstawowe różnice
jaki byś silnik nie wsadził te rzeczy musisz wymienić co wspomniałem
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 13:31 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: rtk » pn sie 18, 2008 13:49

dziejo pisze:niby tak ale ? :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/vi...0&highlight=aex
no cóz :bajer:
Ludki chwala ale o wadach tez pisza (przepustnica, obroty itp).
Skoro temat jest w dziale lpg wiec podejrzewam ze silnik bedzie zasilany lpg. Do AEX'a to tylko sekwencja (IV generacja koszt troche ponad 2k pln).
ABS czy tez ADZ bdb bedzie pracowal na instalacji 2generacji za 1300-1500plm wiec ja rowniez polecam przekladke na te dwie 90konne jednostki oczywiscie wraz ze skrzynia :bigok:
Generalnie to jeszcze kolega musialby sie wypowiedzic czy mysli o lpg w tym aucie czy temat trafil do tego dzialu przez przypadek :grin:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sie 18, 2008 13:56

rtk pisze:Skoro temat jest w dziale lpg
jest już w technicznych
rtk pisze:wiec podejrzewam ze silnik bedzie zasilany lpg.
autor nic nie wspomnaił o tym
widocznie się pomylił :bajer:
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 13:57 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



dante_tomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sie 16, 2008 17:18
Lokalizacja: NML

Post autor: dante_tomek » pn sie 18, 2008 14:35

Dostałęm propozycje założenia silnika 1.6 abu ponieważ ma te same mocowania co wy o tym sądzicie?


Dante

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sie 18, 2008 14:44

Dostałęm propozycje założenia silnika 1.6 abu
podobny parametrami do AAM moze troszkę żwawszy jest ABU
zakładaj



dante_tomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sie 16, 2008 17:18
Lokalizacja: NML

Post autor: dante_tomek » pn sie 18, 2008 15:52

orintujesz sie czy 1.6 abu bedzie pasowac moja skrzy nia biegów oraz mocowania czy cos jescze bede musiał coś wymienić oczywiscie bedzie to jeździć na lpg


Dante

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pn sie 18, 2008 15:57

dante_tomek, Ja wolałbym sprzedać ten i kupić auto z silnikiem 1.8.
dante_tomek pisze:ftrysku
http://forum.pcformat.pl/showthread.php?tid=53476



dante_tomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sie 16, 2008 17:18
Lokalizacja: NML

Post autor: dante_tomek » pn sie 18, 2008 16:08

Mógłbym ale ten silnik mi padł i wolałbym wstawić coś wiekszego z małym nakładem przeróbek i kosztów wiec chyba silnik 1.6 abu to najrozsądniejsze chyba ze 1.8 ma te same mocowanie it?


Dante

kropik

Post autor: kropik » wt sie 19, 2008 11:39

witam, ja właśnie jestem po zmianie silnika z 1.4ABD na 1.6 z seata toledo(niestety niewiem jakie oznaczenie:()miałbyć 1.8 ABS ale nic ciekawego nie znalazłem.
No więc tak:
-pierwszy problem to łapa tylna silnika od strony pasazera-musisz ją zmienić albo poduszke.
-drążek zmiany biegów cały bo ten jest za krótki jeśli masz 4-biegową skrzynie(mówie o tym drążku który idzie w kanale)
-musisz załatwić komplet wodzidełek na końcówkę drążka bo w 5-cio biegowej jest całkiem inny mechanizm,
-niepasują też węże chłodnicy bo są z drugiej strony, te od ogrzewania wystarczy przyciąć,
-półosie
-no i komputer i niektóre wiązki.

To chyba wszystko:)
Miłej pracy Zyczę :bigok:
Ostatnio zmieniony wt sie 19, 2008 11:40 przez kropik, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 478 gości