Strona 1 z 3

Poradnik Malowania Sprayem.

: ndz sie 17, 2008 17:20
autor: dm414
Witam mam prośbę do ludzi potrafiących to robić. czyli malować małe elementy sprayem pod kolor nadwozia.
Wiem ze jest temat o malowaniu ale tam wszystko jest zazwyczaj o pneumatach.

A ja potrzebuje konkretne porady jak dobrze pomalować np, lusterka, listwe nad bagażnikiem, lub jakieś zaprawki sprayem.. da się to zrobić tak żeby nie było różnicy do normalnego koloru?
Niech ktoś napisze krok po kroku a najlepiej ze zdjęciami. co potrzebne i wogóle.

Proszę moderatorów o nie usuwanie tematu

: ndz sie 17, 2008 17:35
autor: FisheR
dm414, jak dobrze dobierzesz kolor to bedzie ok ja u siebie malowalem wszystkie plastiki niestety dali mi nieco inny odcien albo ten lakier co mam pobladl bo lakier spisali z naklejki w bagazniku

najpierw wyrownujesz elementy papierem sciernym jak chcesz miec gladkie jak nie to tylko odtluszczasz ja uzywalem rozpuszczalnika nitro
potem czekasz az wyschnie i na plastik nakladasz podklad do plastikow a na blache normalny 2-3 warstwy oczywiscie odczekujac az kazda warstwa wyschnie
potem matowisz papierem wodnym i nakaldasz lakier cienkimi warstwami bo nie nalozysz dokladnie odrazu ,zrobia sie zacieki nakaladasz pare cienkich warstw do rzadanego efektu oczywiscie odzczekujac az kazda warstwa wyschnie to wazne!!
jezeli masz lakier metalik zaleca sie zastosowanie lakieru bezbarwnego tzw claru,na akryl raczej sie nie stosuje
to chyba wszystko ja tak malowalem i juz pol roku nic nie odpada i jest ok :bajer:

: ndz sie 17, 2008 17:39
autor: dm414
ok a jeszcze pytanie jakich papierów sie używa do matowania ?/ grubość?

: ndz sie 17, 2008 17:43
autor: FisheR
z tego co pamietam to 1200 800 i 600 chyba to sa wodne i 120 do szlifowania zaprawki z grubsza i 240 chyba mialem ale juz nie pamietam napewno inni podpowiedza jeszcze :bigok:

: ndz sie 17, 2008 19:41
autor: Kapsel
dm414 pisze:ok a jeszcze pytanie jakich papierów sie używa do matowania ?/ grubość?
elementy chropowate 400 suchy wygładzić później podkład i 600 pod akryl i 800 pod metalic (wodne). O większej gradacji papierów nie trzeba używać

: pn sie 18, 2008 18:27
autor: skwaros
ja malowałem u siebie klape sprayem. lakier nabili mi w puszkę. do tego podkład i klar przy metaliku (ja mam metalika).

Pod podkład matowiłem 400, potem sam podkład 800 (600 dla akryla), potem baze 3-4 warstwy i na koniec klar 3-4 warstwy.

Baze nakładałem cienkimi warstwami (chmurkami), jak przeschło to na to klar nakładałem, jak kładłem chmurkami to wciąż wychodził mat, wiec zacząłem kłaść porządne warstwy, że zaczął się ładnie zlewać na całej klapie. Wyszedł lekki połysk i skóra, więc na koniec papier 2000 i pasta Farecla G3 i wyszło zarąbiaście, idealne lusterka żadnej skórki itp. Po myciach dalej połysk itd. Jak się zrobią jakieś ryski to sama pastą się zarąbiaście usuwają.

PODKŁAD
Obrazek

BAZA Z KLAREM, BEZ POLERKI
Obrazek

TU JUŻ PO POLERCE
Obrazek

BEZ POLERKI
Obrazek

PO POLERCE
Obrazek

: pn sie 18, 2008 18:39
autor: Fahoo
skwaros, brawo i 300 w kieszeni ja tez ostatnio robiłem sprayem u kolegi i tez mat wyszedł
a wiesz dlaczego??
bo ja wiem
słaby klar i zbyt duza temp. przy nakładaniu
słabo sie rozlewał bardzo mocno odparowywal zamiast sie rozlac czyż nie tak?

: pn sie 18, 2008 20:18
autor: skwaros
Fahoo, niedawno pomyślałem: pomaluje sobie listwe z klapy na próbe, ale robiąc tak żeby od razu było lustro. Przy malowaniu klapy baze kładłem cienkimi warstwami, pyliłem na nią, a teraz postanowiłem kłaść tak porządnie. Moim oczom ukazał się efekt satysfakcjonujący, że nie potrzebna polerka.

: pn sie 18, 2008 20:20
autor: FisheR
trzeba uwazac na zacieki ale sprawna reka sobie poradzi :bajer:

: pn sie 18, 2008 20:32
autor: misiek
przecież tu masz wszystko dokładnie opisane http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52831

: pn sie 18, 2008 21:32
autor: Fahoo
misiek10111 pisze:przecież tu masz wszystko dokładnie opisane http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52831
bardziej jest tam o odrdzewianiu,klejeniu dziur na mate i żywice+ szpachlowanie jęsli chcesz sie pochwalić swoja fotoporadą :hmm:
pozostało mi jeszcze wypolerować łącza nowego lakieru ze starym ale trzeba z tym poczekać zą farby dobrze wyschną
Obrazek
mówisz o tym bublu?
tu nie ma czym sie chwalic ,malowanie na kreske to dla przeszkolaków lub total amateur
bez urazy misiek n ie che cie urazić ale tu kolega skwaros pokazał klase sprayem bez zacieków z połyskiem i na dodatek nie na kreche

: pn sie 18, 2008 21:49
autor: misiek
Fahoo pisze:jęsli chcesz sie pochwalić swoja fotoporadą
nie to było moim zamiarem
Fahoo pisze:na dodatek nie na kreche
zgadza się, bo malował cały element (skwaros super robota :pub: )
Fahoo pisze:ale tu kolega skwaros pokazał klase sprayem bez zacieków z połyskiem
a co do tego -->>

malowane sprajem,Fahoo widzisz gdzieś tu zacieki (podobnie w moje fotoporadzie ich nie ma)?

: wt sie 19, 2008 00:10
autor: skwaros
misiek10111, te lusterka wyglądają tak dobrze od razu po malowaniu, czy je polerowałeś papierkiem?

Jeśli nie to jak to uzyskałeś?

I koledzy spokojnie proszę się zachowywać :pub: . Kolega misiek10111, pewnie ta kreskę spolerował że nie widać :chytry: może jakieś foto po :bigok: .

: wt sie 19, 2008 12:57
autor: Fahoo
skwaros
pewnie ta kreskę spolerował że nie widać :chytry: może jakieś foto po :bigok:
oj obawiam sie ze widac
trzeba było by ścieniowac zeby nie było przejscia na kreche

dobra juz sie nei czepiam ale fajniej było by zeby robic wszystko profi, no ale czasami jest tak że brakuje doświadczenia i kasy.Najwazniejsze ze nie ma rudej i to sie liczy
Jesli kogos uraziłem sory.
Misiek a tak apropos to zmien mieszalnie, kit ci wrzenili z tymi kolorami ja ostatnio robiłem farbe w sprayu wyszła idealnie.Też metalik.
Najpierw babka wzięła nr w wlepy z baga,
potem dorobiła po numerze i na oko dodała pigmentu tak aby nie było roznicy, bo z receptury lakier po numerze wyszedł ciut za jasny ,wiec skorygowała.