Strona 1 z 1

Jak sprawdzić jaki mam silnik

: sob sie 16, 2008 22:47
autor: rafalm10
Witam. Otóż chodzi mi o to jak mam poznać czy mam silnik ABS. W karcie pojazdu mam napisane ABS, ale na silniku niemoge nigdzie znaleźć tego oznaczenia. Czy są jakieś znaki szczególne po których można rozrużnić ABS od AAM. Mój golf to 92r.

: sob sie 16, 2008 22:49
autor: Fahoo
na bloku powinny byc numery 3 pierwsze literki to oznaczenie motoru

[ Dodano: 16 Sie 2008 22:50 ]
poza tym kod powinien byc na obudowie rozrządu

: sob sie 16, 2008 22:52
autor: dziejo
rafalm10 pisze:Czy są jakieś znaki szczególne po których można rozrużnić ABS od AAM
jaką moc masz napisana w karcie pojazdu ????? tak dla scisłości

[ Dodano: Sob Sie 16, 2008 22:53 ]
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

: sob sie 16, 2008 22:57
autor: rafalm10
No właśnie z bloku silnika niemożna się doczytać w żaden sposób. W karcie jest 90 kM. Na obudowie rozrządu jest ABS, ale obudowe można sobie przecież zmienić

: sob sie 16, 2008 23:17
autor: Tomek_Dx
ABS w odróżnieniu od AAM powinien mieć chłodnicę oleju, poza tym możesz odczytać oznaczenie np komputera i po numerach dojść czy jest on od ABS czy AAM

: sob sie 16, 2008 23:20
autor: Fahoo
skoro masz w karcie ABS i na deklu rozrządu to masz na 99%ABS :bigok:

: sob sie 16, 2008 23:32
autor: rafalm10
a gdzie mam szukać tej chłodnicy i tego komputera?

: sob sie 16, 2008 23:39
autor: Tomek_Dx
Nad filtrem oleju powinna byc taka kwadratowa chłodniczka do której powinny dochodzic wężyki z płynem chłodzącym. Komputer jest na podszybiu. Odkręcasz 4 plastikowe śrubki z prawej części (prawa siedząc w samochodzie) na wysokosci wycieraczek jakbyś chciał wymienić filtr kabinowy (przy okazji mozesz go faktycznie wymienić koszt 26 pln a pewnie jest zasyfiony i pełno w nim lisci). Widzisz metalową kwadratową puszkę to komputer. Zczytujesz numery i sprawdzasz czy jest od ABS i AAM. Te silniki właśnie różnią się komputerem, tłokami, wałkiem rozrządu. Najłatwiej sprawdzić komputer.

: sob sie 16, 2008 23:44
autor: rafalm10
ok. dzięki, jutro sprawdze.

[ Dodano: 17 Sie 2008 13:59 ]
Siemka. Co do komputera to mam boscha 0 261200784, 1h0907311h i chyba wychodzi na to że to ABS.
Obrazek
A jeżeli chodzi o chłodnice to raczej jej niemam
Obrazek Obrazek
I jeszcze jedno, na zdięciu komputera jest nr.nadwozia na białym tle - czy to znaczy że samochód był wcześniej malowany? dodam że na wlepce jest nr.LA9V ---- ---- CC, a to znaczy że powinien być kolor Brillantschw metalik. Golf jest czarny. I co oznaczają te dwie literki CC przy numerze lakieru?

: ndz sie 17, 2008 22:17
autor: gawroon
Tomek_Dx pisze:Nad filtrem oleju powinna byc taka kwadratowa chłodniczka do której powinny dochodzic wężyki z płynem chłodzącym. Komputer jest na podszybiu. Odkręcasz 4 plastikowe śrubki z prawej części (prawa siedząc w samochodzie) na wysokosci wycieraczek jakbyś chciał wymienić filtr kabinowy (przy okazji mozesz go faktycznie wymienić koszt 26 pln a pewnie jest zasyfiony i pełno w nim lisci). Widzisz metalową kwadratową puszkę to komputer. Zczytujesz numery i sprawdzasz czy jest od ABS i AAM. Te silniki właśnie różnią się komputerem, tłokami, wałkiem rozrządu. Najłatwiej sprawdzić komputer.
Kolego...
Zarówno ABS jak i AAM nie mają chłodnicy oleju.

: ndz sie 17, 2008 22:26
autor: Yuri
Tomek_Dx pisze:Najłatwiej sprawdzić komputer.
Najłatwiej to sprawdzić naklejkę w bagażniku. Jeśli jest, to pierwszy z brzegu zapis to kod silnika.

: ndz sie 17, 2008 22:28
autor: wolfzan
Tomek_Dx pisze:ABS w odróżnieniu od AAM powinien mieć chłodnicę oleju
Co rusz to jakieś nowości :panna: :panna: :panna: :panna: :panna:

: ndz sie 17, 2008 23:29
autor: dziejo
Nad filtrem oleju powinna byc taka kwadratowa chłodniczka do której powinny dochodzic wężyki z płynem chłodzącym.

tzw wymiennik ciepła zgadza się ale drogi kolego zauwaz ze w książce na fotkach
układ smarowania jest przedstawiony odzielnie dla silnika AAM ,ABS w tych silnikach brak (chłodnicy oleju) i odzielnie zaznaczony literką A dla silnika 2E coś ci się pokręciło
patrz uważnie na fotki co one przedstawiaja :bajer:

: ndz sie 17, 2008 23:35
autor: guti
Tomek_Dx pisze:ABS w odróżnieniu od AAM powinien mieć chłodnicę oleju,
witki opadaja