1,3 gaźnik problem z ciśnieniem oleju
: sob sie 16, 2008 16:55
Witam wszystkich forumowiczów:)
z góry mówię, że przeszukałem forum, pare podobnych tematów przeczytałem i mam parę wskazówek, jednak nie było wyczerpujących wypowiedzi.
początkiem czerwca kupiłem swoje pierwsze auto, padło na golfa mkII z 1989r. z silnikiem 1.3 kat na gaźniku. Auto miało być oszczędne, proste w obsłudze i tanie w eksploatacji, bo jak na maturzystę, a teraz już biednego studenta nie narzekam na nadmiar kasy:)
Przechodząc do rzeczy. Jakiś czas temu na dłuższych trasach, przy niskich obrotach silnika zapala mi się kontrolka oleju (olej jest gęsty (15w) i wymieniony ok 2tyś km temu razem z filtrem). wyczytałem, że może to być kwestia panewek, pompy oleju, bądź czujników. Kontrolka gaśnie, kiedy zredukuję bieg i obroty wzrosną.
Zależy mi na tym, żeby zdiagnozować konkretną przyczynę jak najniższym kosztem.
Gdybyście mieli jeszcze jakieś linki jak wymienić te części, jak dobrać się do pompy, do panewek itd to bardzo proszę:) no i jeszcze jak sprawdzić ciśnienie oleju? byłem w serwisie opla, gdzie pracuje moja mama i tam nie dali rady mi tego zmierzyć, bo mają inne aparaty mierzące.
I gdzie jeszcze można dostać pompę i panewki? W interwelmie sie nie pytam nawet, bo ceny pewnie będą kosmiczne...
pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, dla mojej niewiedzy:)
z góry mówię, że przeszukałem forum, pare podobnych tematów przeczytałem i mam parę wskazówek, jednak nie było wyczerpujących wypowiedzi.
początkiem czerwca kupiłem swoje pierwsze auto, padło na golfa mkII z 1989r. z silnikiem 1.3 kat na gaźniku. Auto miało być oszczędne, proste w obsłudze i tanie w eksploatacji, bo jak na maturzystę, a teraz już biednego studenta nie narzekam na nadmiar kasy:)
Przechodząc do rzeczy. Jakiś czas temu na dłuższych trasach, przy niskich obrotach silnika zapala mi się kontrolka oleju (olej jest gęsty (15w) i wymieniony ok 2tyś km temu razem z filtrem). wyczytałem, że może to być kwestia panewek, pompy oleju, bądź czujników. Kontrolka gaśnie, kiedy zredukuję bieg i obroty wzrosną.
Zależy mi na tym, żeby zdiagnozować konkretną przyczynę jak najniższym kosztem.
Gdybyście mieli jeszcze jakieś linki jak wymienić te części, jak dobrać się do pompy, do panewek itd to bardzo proszę:) no i jeszcze jak sprawdzić ciśnienie oleju? byłem w serwisie opla, gdzie pracuje moja mama i tam nie dali rady mi tego zmierzyć, bo mają inne aparaty mierzące.
I gdzie jeszcze można dostać pompę i panewki? W interwelmie sie nie pytam nawet, bo ceny pewnie będą kosmiczne...
pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, dla mojej niewiedzy:)