Strona 1 z 1

Gubi plyn chlodniczy, za niskie obroty?

: pt sie 15, 2008 20:33
autor: ElmerT
Witam, mam problem z silnikiem 1,4 ABD (silnik z seata wstawiony zamiast 1,6 ABU ale z elektroniką ABU)
Wszystko chodziło ok ale teraz:
1. Gubi płyn chłodzący (wyrzuca przez zbiornik wyrównawczy później to już nie wiadomo jak) -wymieniłem termostat, czujnik temperatury. Wskazania są ok ale płynu ubywa.
2. Na zimnym silniku obroty jałowe to 750-800 obr/min. Gdy silnik się rozgrzeje do 90 st.C obroty wzrastają do ok. 1000 obr/ min.
Czy ktoś miał już taki przypadek ? Co jest przyczyną takiego zachowania?

: pt sie 15, 2008 20:43
autor: dziejo
ElmerT pisze: Wskazania są ok ale płynu ubywa.

http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

: ndz sie 17, 2008 19:46
autor: ElmerT
Wielkie dzięki , to na pewno wina uszczelki, z mety zabieram się za rozbiórkę bo silnik już coraz gorzej kuleje .
Mam tylko jeszcze jedno (dwa ) pytania:

W kilku wątkach przeczytałem o różnych grubościach uszczelki pod głowicę i chciałbym się poradzić gdzie jest kruczek?
Nie jestem jakimś tam spec mechanikiem ale z rozebraniem i złożeniem głowicy sobie poradzę, ( w razie potrzeby kolega mechanik pomoże , szczególnie z rozrządem) nie chcę tylko wtopić z tą uszczelką.

Drugie pytanie - czy przypadkiem głowice silników 1.6 ABU i 1.4 ABD nie są takie same? (Optycznie oba silniki w 99% są identyczne) Mam głowicę od mojego poprzedniego ABU i tam założyłem nowe szklanki, po cichu gdybam ,że może by ją wykorzystać ????

: ndz sie 17, 2008 20:25
autor: prezesik25
ABU ma większe cylindry niż ABD, także możliwe, że będzie pasować, ale nie wiem jak będzie się zgrywać średnica cylindrów, czy tłoki nie będą uderzać w krawędzie głowicy.

Re: MK3 cuda z silnikiem 1,4 ABD

: ndz sie 17, 2008 21:08
autor: wolfzan
ElmerT pisze:1. Gubi płyn chłodzący (wyrzuca przez zbiornik wyrównawczy później to już nie wiadomo jak) -wymieniłem termostat, czujnik temperatury. Wskazania są ok ale płynu ubywa.
Przerabiałem to samo: uszczelka pod głowicą do wymiany.

: ndz sie 17, 2008 21:14
autor: Hans-Hans
Ale najpierw sobie sprawdz korek od zbiorniczak przelewowego czasem spada uszczelka

: sob wrz 27, 2008 21:04
autor: ElmerT
Witam po długiej przerwie. piszę tutaj by niepotrzebnie nie zaśmiecać forum.
Po pierwsze wrażenia z wymiany uszczelki pod głowicą ( bo to była przyczyna całej afery).
Z tą operacją da sobie radę każdy kto ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice- wiem co mówię bo z wykształcenia to jestem humanista i "prawie" magister stosunków międzynarodowych. Należy tylko dobrze ustawić rozrząd na punktach przed demontażem, no i najważniejsze, być spokojnym i cierpliwym.
Mi ta operacja zajęła jakieś 4 godziny łącznie z czyszczeniem nagarów i resztek starej uszczelki na głowicy , kadłubie i tłokach.

Po drugie mam PROBLEM: po złożeniu silnika coś piszczy od strony paska rozrządu. Stawiałem na pompę wodną bo myślałem, że zbyt mocno napiąłem pasek rozrządu i coś się w niej mogło rozsypać. Wymieniłem więc pompę na nową , efekt? Dalej piszczy. Nie jest to też wina paska akcesoriów (alternator etc) bo odłączyłem i pisk nadal występował.
Co to może być?
Po trzecie: Silnik wariuje z obrotami i dzisiaj sam zwariowałem, dlaczego?
Podłączyłem VAG do auta, sprawdzałem go VAG COM i VWTool. Oba programy pokazują błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Na piecu jest 90 stopni, włącza się wentylator a komputer wskazuje 49 -51 stopni Celsjusza !!!
Czy ktoś obeznany pomoże?