Po deszczu ciężko go odpalić

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Po deszczu ciężko go odpalić

Post autor: motowalus » pt sie 15, 2008 16:04

Mam pewien problem. Po nocnych opadach deszczu gdy przychodze rano do samochodu i probuje go odpalic musze go krecic mniej wiecej 3 razu po 6 sek zanim zagada. Po odpaleniu przez chwile nie rowno pracuje na wolnych obrotach. Po chwili jest juz ok. Dzisiaj natomiast przydazylo mi sie cos wiecej. Wyjechalem z domu - jeszcze nie padalo. Nagle nadeszlo oberwanie chmury i w takim deszczu jechalem ok 20km. Przy dojezdzaniu do skrzyzowania silnik zgasl. krecilem go z 3 razu po 8 sek i nic. Zakrecilem i zagadal ale zgasl na wolnych obrotach. Poraz kolejny zakrecilem ok 8 sek i zagadal troche mu przygazowalem ale pracowal nierowno. udalo mi sie ruszyc ale troche szarpal. Po przejechaniu kilkuset metrow silnik uspokoil sie i wszystko gralo jak nalezy. Tak jak napisalem wszystko dzialo sie w deszczu. Jak myslicie co jest winne? Gdy nie ma deszczu i w przeciagu kilku godz wczesniej nie padal samochod chodzi jak zloto. Pieknie sie wkreca-wszystko jak nalezy. Sytuacja wystepuje tylko po deszczu no i ten pierwszy raz w deszczu. Jak myslicie co jest winne? problemu szukac w instalacji WN czy w chodzi w gre cos innego?

Moj samochod to VW Golf mk3 1.4 ABD 1995r.
bez zadnego gazu ani innych wynalazkow
Ostatnio zmieniony pt sie 15, 2008 16:21 przez motowalus, łącznie zmieniany 2 razy.



niuteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: pt paź 13, 2006 08:34
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: niuteq » pt sie 15, 2008 16:18

motowalus pisze:Jak myslicie co jest winne? problemu szukac w instalacji WN?
ja bym od tego zaczal, a przy okazji pokusil sie o nowe swieczki
widac ze problemy powstaja gdy jest duza wilgotnosc, warto wymienic przewody WN na dobre



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sie 15, 2008 17:37

podczas ciemności odpal silnik i spryskaj takim zwykłym domowym zraszaczem (mgiełka )instalacje elektryczna z cewką uwazaj!! nie za mocno ją traktuj woda
jest to dobry sprawdzony sposób do zdiagnozowania układu zapłonowego zwłaszca po ulewch itp
ps
podczas takiego zbiegu można zaobserwować wiele ciekawych zjawisk :bigok:



Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » pt sie 15, 2008 18:46

Swiece bym na razie zostawił w spokoju no chyba,ze sporo nalatane to wymienić nie zaszkodzi,ale więcej niż pewne wydaje mi się,że to kable WN,jakie masz i ile "mieszkają" już w aucie?Polecam f-mę Beru-korzystna cena i bardzo dobra jakość (nie zakładaj absolutnie jakichś wynalazków kierując się wyłącznie ceną).

[ Dodano: 15 Sie 2008 18:48 ]
możesz również skorzystać z rady dziejo(pożyteczne info Ci dał).


Andrzej

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » pt sie 15, 2008 18:50

kable no name i siedza w samochodzie chyba dosyc dlugo sugerujac sie ich wygladem


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » pt sie 15, 2008 18:54

motowalus pisze:kable no name i siedza w samochodzie chyba dosyc dlugo sugerujac sie ich wygladem
no to sam sobie odpowiedziałeś na prawdopodobną przyczynę problemu,bo,że to problem z elektryką to pewne.


Andrzej

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn sie 18, 2008 14:46

Możesz spróbować zrobić coś takiego - prysnąć środkiem typu Kontakt na złączki w kablach WN i zobaczyć, czy coś się poprawiło. Dzieki temu praktycznie w 100% zdiagnozujesz, czy to kable i nie będziesz kupował ich w ciemno.
Jeżeli to kable WN, to przyśnięcie pomoże na jakiś czas, ale i tak szykuj się wtedy na wymianę kabli.

U mnie był podobny problem - auto zrobiło mi niespodziankę i po nocy w ogóle nie chciało zapalić - a ponieważ miałem ten środek w domu to prysnałem - odpalił bez zająknięcia, za pierwszym razem.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Dram
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pt lut 16, 2007 18:13
Lokalizacja: Polanica Zdrój
Kontakt:

Post autor: Dram » pn sie 18, 2008 18:22

Obstawiam jeszcze cewkę, kable co najwyżej rzucały by silnikiem :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179008 - były projekt, biały
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=377545 - nowy projekt mk1. Swap, nisko i szeroko ]:->

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości