Strona 1 z 2

Stukanie przy włączonej klimatyzacji

: czw sie 14, 2008 18:27
autor: zupełnie zielon
Witam

Chciałem zapoznać się z Waszymi opiniami na temat mojego problemu. Może ktoś to przerabiał w swoim aucie i odniesie się do tego posta.
Otóż mój problem polega na tym, że kiedy włączę klimatyzację to po kilku sekundach pojawia się regularny stukot metal-metal, jakby coś metalowego obijało się o coś. Początkowo myślałem, że to sprężarka gdyż problem pojawia się tylko przy właczonej klimie. Jakieś kilka dni temu po problemach i przeglądzie układu klimatyzacji okazało się jednak że sprężarka nie nadaje się nawet do regeneracji więc kupiłem drugą. Problem jednak pozostał. Myślałem że to napinacz paska (i tak się nadawał do wymiany bo piszczał) ale po wymianie problem pozostał.

I tutaj zwracam się z pytaniem: co może być przyczyną owych stuków? Jakie metalowe elementy mogą stukać o siebie? Podkreślam, że dzieje się tak tylko wtedy gdy włączona jest klima. Z góry dziękuję za rady.

: czw sie 14, 2008 18:36
autor: sas_gti
elektrosprzęgło spreżarki zostało pewnie przełożone ze starej?
Sprawdzono je?

: czw sie 14, 2008 18:38
autor: zupełnie zielon
Tego nie wiem. Robili to w serwisie. W sobotę zapytam. Czy może ono tak stukać?

Ewentualnie da się to podejrzeć od spodu samochodu?

: czw sie 14, 2008 18:47
autor: sas_gti
Gdyby nie mogło to bym tego nie pisał :)
A w zasadzie to tylko ono moze stukać skoro stukot na wyłączonej klimie nie występuje.
Jak włączasz klimę to elektrosprzęgło sprzęga napędzane koło pasowe z ośka sprężarki i coś w tym "układzie sprzęgającym" stuka. Skoro sprężarka została wymieniona to zostaje tylko elektrosprzęgło.
Swoją drogą to co to za warsztat? Usterki nie usunęli a oddali auto? No chyba ze zleciłeś im tylko wymianę spreżarki nie mówiąc nic o stukach. tego nie wiem.

[ Dodano: Czw Sie 14, 2008 18:49 ]
jesli oddales auto na usunięcie usterki pod tytułem "metaliczny stukot przy włączonej klimatyzacji" lub coś podobnego to nie do pomyślenia jest oddanie auta klientowi z nieusuniętą usterką i jednoczesnie kasowanie za zrobienie czegos innego.

: czw sie 14, 2008 18:58
autor: zupełnie zielon
Auto oddawałem bo sprężarka głośno chodziła, słychać było lekki stukot (czasem metaliczny, ten o którym piszę), i inne objawy. Ogólnie chciałem żeby dobrali się do jej środka i ocenili jej stan i ewentualność regeneracji. Okazało się że jest zdezelowana i nie nadaje się do regeneracji (porysowane tłoki, brak jednego zaworu itd). Skasowali nieźle: za sprężarkę, osuszacz, płukanie układu, napełnienie czynnikiem, robociznę. Wszystkie objawy jakie miałem (mała moc auta na włączonej klimie, zbyt duże spalanie w porównaniu z takim samy silnikiem kolegi, głośna praca sprężarki) zostały wyeliminowane. Pozostało cholerne stukanie. Najgorsze, że te metaliczne stukanie występuje jak mu się podoba :) znająć prawo murphy'ego pojadę tam i będzie cichutko :)
Co do sprzęgła to może być jak piszesz bo oddali mi wszystkie część zużyte ale bez sprzęgła i koła pasowego. Pewnie przełożyli oszuści.

Mam jeszcze jedno pytanko: czy da się podejrzeć jakoś to sprzęgło jak się zachowuje podczas pracy silnika? Da się podejrzeć od dołu?

: czw sie 14, 2008 19:05
autor: sas_gti
zupełnie zielon pisze:Co do sprzęgła to może być jak piszesz bo oddali mi wszystkie część zużyte ale bez sprzęgła i koła pasowego. Pewnie przełożyli oszuści.
nie no to normlana procedura ze sie elektrosprzęgło przekłada ale nie w przypadku gdy cos stukało na włączonej klimie a na wyłaczonej nie stuka.
Będąc bogatym w tę wiedzę można łatwo dojść do wniosku ze najprawdopodobniej cos jest nie tak z elektrosprzęgłem.
zupełnie zielon pisze:Auto oddawałem bo sprężarka głośno chodziła, słychać było lekki stukot (czasem metaliczny, ten o którym piszę), i inne objawy. Ogólnie chciałem żeby dobrali się do jej środka i ocenili jej stan i ewentualność regeneracji. Okazało się że jest zdezelowana i nie nadaje się do regeneracji (porysowane tłoki, brak jednego zaworu itd). Skasowali nieźle: za sprężarkę, osuszacz, płukanie układu, napełnienie czynnikiem, robociznę. Wszystkie objawy jakie miałem (mała moc auta na włączonej klimie, zbyt duże spalanie w porównaniu z takim samy silnikiem kolegi, głośna praca sprężarki) zostały wyeliminowane. Pozostało cholerne stukanie.
skoro tak to oddaj mi auto ponownie na ustalenie skąd dobiega stukot a jeśli sie okaze że z elektrosprzęgła (sądze ze na 95% to to) to nie powinni Cię w żadnym wypadku ponownie kasować za ewentualne prace które muszą przeprowadzic jeszcze raz (byc moze bedzie konieczne ponowne nabicie klimy ale nie koniecznie). W zasadzie to wymianę elektrosprzęgła powinni zrobicza darmo bo nie dopatrzyli się jego usterki wcześniej. Mimo że im zgłaszałeś stukot to ponownie zalozyli elektrosprzęgło wiec sami sobie narobili dodatkowej roboty.

: czw sie 14, 2008 19:07
autor: bora gdz
zupełnie zielon pisze:
Mam jeszcze jedno pytanko: czy da się podejrzeć jakoś to sprzęgło jak się zachowuje podczas pracy silnika? Da się podejrzeć od dołu?
Pewnie ze sie da wez jakas osobe do pomocy i niech ci zalacza klime i wylacza a ty siedz pod autem i sluchaj...
sprzegiełko jest w kole pasowym...
choc miom zdaniem dziwna sprawa bo jakby sprzegiełko szwankowało to klima nie chodziłaby jak nalezy...
sprobuj moze tez u innego mechaniora, ja trafiłem w koncu na dobrego,,

PZDR :bigok:

: czw sie 14, 2008 19:07
autor: sas_gti
zupełnie zielon pisze:Da się podejrzeć od dołu?
nie wiem jak idą osłony silnika w mk4 ale mozliwosc zobaczenia tego koła jest na pewno , czy to od dołu czy spod maski, ale awarii elektrosprzęgła raczej nie sa sie raczej ocenić wzrokowo. Ewentualnie moze bedzie slychac ze stuka z niego.

[ Dodano: Czw Sie 14, 2008 19:09 ]
choc miom zdaniem dziwna sprawa bo jakby sprzegiełko szwankowało to klima nie chodziłaby jak nalezy...
i nie chodzi bo stuka :chytry: przecież
sprzegiełko może wysprzęglać i sprzęgać prawidłowo ale dając objaw dzwiękowy. Mi nie trudno to sobie wyobrazić

[ Dodano: Czw Sie 14, 2008 19:15 ]
bora gdz pisze:sprobuj moze tez u innego mechaniora
tak można w kółko. imho niech wraca tam gdzie był i niech kończą czego nie skończyli. Moze dadzą sie poznać z dobrej strony, i skończą jak prawdziwy mężczyzna - tj wymiana elektrosprzęgła za darmo, a kosztem będzie sama część tj elektrosprzęgło

: pt sie 15, 2008 01:37
autor: tymin3
Czy po dodaniu gazu stukot zanika? byc moze to tez byc napinacz paska wieloklinowego (napedzajacego spręzarke)

: pt sie 15, 2008 01:43
autor: sas_gti
tymin3 pisze:byc moze to tez byc napinacz paska wieloklinowego
wymieniono, dalej stuka, bez zmian. CZYTAĆ CAŁOŚĆ :chytry:

: pt sie 15, 2008 11:15
autor: zupełnie zielon
tymin3 pisze:Czy po dodaniu gazu stukot zanika? byc moze to tez byc napinacz paska wieloklinowego (napedzajacego spręzarke)
Po dodaniu gazu stukot zanika, ale tak jak pisałem napinacz i tak był do wymiany i po wymianie na nowy dalej stuka. Jutro jeśli będą mieli otwarte dzwonie i opowiem co i jak. Na swoją robotę/części dają rok gwarancji.

: pt sie 15, 2008 12:38
autor: sas_gti
no albo go nie wymienili

: pt sie 15, 2008 13:15
autor: zupełnie zielon
Napinacz wymieniałem sam :bajer:

: pt sie 15, 2008 17:02
autor: ARTUR MK II
.Może być moło oleju w sprężarce miałem kilka takich przypadków sprężarka była nowa czy urzywana?