Strona 1 z 1

: śr sie 13, 2008 09:10
autor: Kamel
To Cię zmartwię, bo kierownicę musisz zdjąć. Podobnie jak i przełączniki kierunków/wycieraczek.
Jak ściągałem kierownicę w passacie B3 czy w VW Jetta II to też nie miałem rzadnego specjalistycznego urządzenia.
Poradziłem sobie tak, że skręciłem morsa tak, żeby zachaczał o tą tuleję, która trzyma obudowę stacyjki i przy pomocy "specjalistycznego" narzędzia jakim był młotek stukając w morsa ściągnąłem tą tuleję, jednocześnie starając się trzymać kolumnę kierowniczą żeby się nie wysuwała.
Kostkę stacyjki zdejmiesz dopiero po zdjęciu obudowy stacyjki, ponieważ śrubka mocująca kostkę jest od strony kolumny kierowniczej i nie ma jak tam podejść bez zdjęcia całości.

: śr sie 13, 2008 09:20
autor: tomasz369
Witam
Ja zmieniałem kostke w MKIII i też musiałem zdejmować wszystko /kierownica, przełączniki/.
Ta śrubka jest beznadziejnie umiejscowiona. Ja tulejke ściągałem ściągaczem do sworzni też poszło.
Troche z tym schodzi, ale dasz sobie rade.
Pozdrawiam

: śr sie 13, 2008 09:54
autor: Gitner
Mozna szybszy sposob: zdejmujesz obudowe stacyjki (plastiki), wyjmujesz stacyjke (w obudowie wiercisz otwor i srubokretem wciskassz blokade), nastepnie duzym srubokretem zapierasz o kostke (wczesniej wypnij wtyczke) i jedno uderzenie i kostka lezy na podlodze, wkladasz nowa kostke, wpinasz wtyczke (ona dociska kostke i nie musisz przykrecac tej do stacyjki) i odjezdzasz.