Jak zmienić kostkę stacyjki - Polo 2f

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » śr sie 13, 2008 09:10

To Cię zmartwię, bo kierownicę musisz zdjąć. Podobnie jak i przełączniki kierunków/wycieraczek.
Jak ściągałem kierownicę w passacie B3 czy w VW Jetta II to też nie miałem rzadnego specjalistycznego urządzenia.
Poradziłem sobie tak, że skręciłem morsa tak, żeby zachaczał o tą tuleję, która trzyma obudowę stacyjki i przy pomocy "specjalistycznego" narzędzia jakim był młotek stukając w morsa ściągnąłem tą tuleję, jednocześnie starając się trzymać kolumnę kierowniczą żeby się nie wysuwała.
Kostkę stacyjki zdejmiesz dopiero po zdjęciu obudowy stacyjki, ponieważ śrubka mocująca kostkę jest od strony kolumny kierowniczej i nie ma jak tam podejść bez zdjęcia całości.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: tomasz369 » śr sie 13, 2008 09:20

Witam
Ja zmieniałem kostke w MKIII i też musiałem zdejmować wszystko /kierownica, przełączniki/.
Ta śrubka jest beznadziejnie umiejscowiona. Ja tulejke ściągałem ściągaczem do sworzni też poszło.
Troche z tym schodzi, ale dasz sobie rade.
Pozdrawiam



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr sie 13, 2008 09:54

Mozna szybszy sposob: zdejmujesz obudowe stacyjki (plastiki), wyjmujesz stacyjke (w obudowie wiercisz otwor i srubokretem wciskassz blokade), nastepnie duzym srubokretem zapierasz o kostke (wczesniej wypnij wtyczke) i jedno uderzenie i kostka lezy na podlodze, wkladasz nowa kostke, wpinasz wtyczke (ona dociska kostke i nie musisz przykrecac tej do stacyjki) i odjezdzasz.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 432 gości