Strona 1 z 1

silnik 1,8 GX z KE-Jetronic, czemu 83 KM?

: śr sie 13, 2008 07:58
autor: ozzman1979
Witam, pytanie do znawców tematu. Mam Golfa II 88r. z silnikiem 1,8 (GX). Ma on w briefie 83 KM a nie 90 KM, dlaczego? Również w instrukcji są dwie wersje opisane (83 i 90 KM). Skąd i w jakim celu róznice w mocy i to dość spore? Różnią się także momentem obrotowym i obrotami, przy których wystepuje.

: śr sie 13, 2008 08:18
autor: zodiak
Tą mniejszą moc to miał chyba silnik RH ale to nie Jetronic tylko gaźnik.

: śr sie 13, 2008 09:06
autor: ozzman1979
mój jest na KE-Jetronic. Ktoś zna wyjasnienie?

: śr sie 13, 2008 09:08
autor: zodiak
ozzman1979 pisze:mój jest na KE-Jetronic. Ktoś zna wyjasnienie?
Swap silnika ?

Masz może książkę serwisową lub wlepę w bagażniku? Jak tak to odczytaj z niej symbol silnika.

: śr sie 13, 2008 10:20
autor: ozzman1979
nie mam niestety. Opieram sie tylko na briefie i instrukcji. Ciekawi mnie po prostu dlaczego ten sam silnik z takim samym układem zasilania i pojemnością ma dwie różne moce i różne cha-ki momentu.

: śr sie 13, 2008 12:50
autor: moriel
Nie przejmuj się takimi rozbieżnościami w dokumentach. Mój 1,3NZ ma wpisane w dowód 1263cm pojemności, chociaż w rzeczywistości ma 1272 (żadnych przekładek nie było, silnik jest oryginalny). Po prostu jakiś urzędnik się rąbnął.

: śr sie 13, 2008 12:58
autor: ozzman1979
nie porównuj rozbieżności kilku cm3 do kilku koni i kilku Nm momentu, tym bardziej, że w tym przypadku róznice są znaczne i pisze o nich wyraźnie w instrukcji. Wciąż interesuje mnie sedno sprawy, dlaczego ten sam silnik ma rózne moce i cha-kę momentu.

: śr sie 13, 2008 13:59
autor: zodiak
Ale w instrukcji nie ma symboli silników tylko podane moce, moment, rodzaj wtrysku, średnice i skok tłoków itp. W źródle na którym się opierasz masz podany silnik GX i to z dwiema różnymi mocami?

: śr sie 13, 2008 14:59
autor: Fahoo
sa tylko 2 silniki gx z katem i bez
66kw 90 ps przy 5250obr/min produkowane od 1984r do 1989 obydwa

: czw sie 14, 2008 16:49
autor: szopek87
a po czym wnosisz ze jest na KE-Jetronic a nie na gazniku???? w brifie nie ma takich informacji z tego co wiem

: czw sie 14, 2008 19:42
autor: Fahoo
yyyyyyyy
patrze w rospiske i????

GX bez kata jest na KE-Jetronik 2,1
a GX z katem jest na K/KE-Jetronic
obydwa po 90 ps

: czw sie 14, 2008 20:19
autor: albert1973
silnik "GX" byl wyposazany w katalizator oraz sonde lambda i ma moc 66KW(90KM),jest zasilany ukladem KE-Jetronic.Silnik o zwiekszonej mocy do 82KW(107KM)jest wyposazony w ulkad K-Jetronic i nosi oznaczenie "EV"lub "GZ"
"GX" (90KM) -max moment obrotowy 137 N-m ,przy 3000 obr/min
"EV" i "GZ" -------,,-------------,,------- 157 N-m przy 5500 obr/min
to dane z instrukcji
a moze tu jeszcze chodzi o rodzaj paliwa tzn ile oktan -ja w moim "GU" mam minimum 98 oktam -u ciebie moze jest min 92 oktany ?

: pt sie 15, 2008 00:20
autor: TheBiSHoP
ozzman1979 pisze:nie mam niestety. Opieram sie tylko na briefie i instrukcji. Ciekawi mnie po prostu dlaczego ten sam silnik z takim samym układem zasilania i pojemnością ma dwie różne moce i różne cha-ki momentu.
robi się takie rzeczy bo w niektórych krajach podatki, opłaty itp. są naliczane od mocy a nie pojemności silnika (a przynajmniej tak było w okresie produkcji) ale u ciebie to raczej zwykła pomyłka w papierach jakich wiele